I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2004-10-23 05:08

HIP HOP 92-98

alltså..

jag älskar hip hop och att det utvecklas och allt, men...

...jag tror inte att samma känsla någonsin kommer komma tillbaka som denna era (92-98). jag vet att många talar om "the golden era" och visst det var en mycket bra tid men 92-98 måste vara det bästa hip hop sett.

jag vill helst undvika att vara en gammal fosil men, what the fuck... nas, smiff n wessun, jay z, bush babees, wu tang, a tribe called quest, black sheep, mobb deep, cnn, biggie, real live, ice cube, group home, fat joe, das efx, gang starr, brand nubian, blahzay blahzay, snoop doggy dogg, royal flush, OK, smoothe da hustler, dr dre, black moon, BIG L, beatnuts osv.. det var en orgie i klassiska album, innan de stora pengarna kom in i bilden.. det handlar inte om musiken längre, vilket är synd. men jag förstår varför det ser ut som det gör, men det är synd..
visst indie scenen finns, men det är inte samma sak...

jag kan bara säga att jag är glad att jag växte upp med hip hop under dessa år innan det blev en världs kommersiell industri.. det är synd att hip hop inte kan vara som vilken musik som helst idag, utan idag är den förknippad med bitches, money, cars , villor, thugz, vapen osv. jag säger inte att den inte varit förknippad med dessa saker tidigare, för det har den och det är en del av hip hopen. men förr i tiden fanns det fler nyanser som i dagsläget är utsuddade. nu är det bara en form som allt är stöpt i, och det är tråkigt tycker jag.

förrut fanns det en balans, de la soul, nwa, poor righteous teachers, heavy d, pete rock & cl smooth, public enemy (ok, dom kankske inte var så heta på 90-talet men..) geto boys osv och alla fick sin chans att visa vad dom gick för, men idag...

och nej, jag hatar inte på nya saker som kommer, jag lyssnar på lloyd banks, state property, fabulous, diplomats och alla hits osv men det är inte samma kvalite ( och alla underground skallar som vill klaga o säga att jag ska lyssna på anticon osv, läs igen)

aja, vet inte riktigt vad jag vill ha sagt men vill bara berätta att det fanns hip hop innan em och 50..(ursäkta det massiva namedroppandet av artister, ville bara ge ljus till glömda hjältar,även om vissa av dom fotfarande är stora)

hoppas på en förändring snart.