I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Travellin Man-hooken

Utländsk Hiphop - Allmänt

2004-09-30 17:52

Travellin Man-hooken

När jag var på bio igår och såg Wimbledon så visade de en trailer innan för Tom Hanks nya film där han bor på en flygplats, och en del av filmmusiken verkade vara typ en långsam countrylåt med en kvinnlig sångerska som sjöng texten i hooken till Mos def och DJ Honda´s Travellin Man, ni vet "memories don't live like people do, they always remember you, whether things are good or bad osv osv movin through places, space and time" etc... Jag har alltid trott att de hittade på refrängen själva, vet nån var de har lånat den ifrån?

watch me dolly dick it scotty watty cop it to me big microphone hippie hit poughkepsie crispy chicken verbs throw up a stone richie!

2004-09-30 17:58
Memories Don't Leave Like People Do med Johnny Bristol kanske?

2004-09-30 18:02
Hon som sjöng lät inte som hon hette Johnny, men jag ska kolla upp det, tack så mycket
watch me dolly dick it scotty watty cop it to me big microphone hippie hit poughkepsie crispy chicken verbs throw up a stone richie!

2004-09-30 18:15
näe men det e närmsta jag kan komma.. kanske en version av johhny låten ?=

2004-09-30 18:15
John Denver - Leaving on a Jetplane...

(denna låt har också tolkats av en tjej. Vet dock inte vem, antagligen hennes version som spelades i trailern)
"At my house we call them Oh Oh´s..."

2004-09-30 18:19
Ja den måste det vara! Tackar tackar...

2004-09-30 18:23
Hmm undrar om det inte är så att de tagit lite John Denver/Janis Joplin-låten och lite av Johnny Bristol-låten kanske...

2004-09-30 18:27
...och i remixen måste de ha tagit med lite mer av Janis Joplin-texten, det där med "kiss me and smile for me" osv...

Mystiken tätnar

2004-09-30 18:53
well, mos def gjorde det bättre än originalen =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2004-09-30 21:42
det finns fan tre versioner av mos def låten så..

2004-10-02 18:37
Såg reklam för "Best of John Denver" på tv3 idag, det var ju ett sammanträffande

japp, finns 3 versioner. Originalet, remix med nästan samma text och remix med nästan helt annan text
Hangaround

2004-10-02 18:44
vill ha tag på den med helt annan text..hittar den inte=/

2004-10-02 18:52
Nej den är en raritet tydligen

2004-10-02 19:47
Det är nog Lamont Doziers version Mos Def har tagit sin inspiration av eftersom Hondan har samplat därifrån (om jag inte minns helt fel) .