I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pharcyde - If I Were President

Utländsk Hiphop - Allmänt

2004-07-26 21:36

Pharcyde - If I Were President

If I were president-skittet på Pharcyde's "Bizarre Ride II The Pharcyde"-skiva innehåller ett par sekunder av hiphop som är så extremt jävla bra enligt mig!!!

Varför låter inte hiphop oftare som det? Lyssna på låten och lyssna efter stället när dom säger:
"I would just rearrange, the whole government structure
Cause there seems to be something that's
messing with the flucture of the money (what?)
It's not coming to me
So now it's time for me to tell my homey Jarod D
So I'm, looking at my wallet and I do not have a buck"

Håller ni inte med mig och kan ni inte tipsa om låtar som har det här soundet eller vad man ska säga?

jag sätter ormar i panik

2004-07-26 22:23
Ras Kass' "TV Guide" är rätt bra när han jämför livet med olika tv-kanaler. Mos Def' "Mathematics" är också superfet. Om det var politiska låtar du syftade på så lyssna på Public Enemy.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-26 22:24
feta skivor i liknande anda:
Freestyle Fellowship - Innercity Griots LP
Project Blowed - S/T LP
www.twentyfoursevenrecords.com , myspace.com/twentyfourseven
L L L L L L L L L L L L L L L L L L L L
Nästa släpp: Abstract Rude - No Longer A King 7" Pic Disc

2004-07-26 22:26
sound-mässigt menade jag...

2004-07-27 00:29
Jag håller med Bobby Dollars.

Sen kanske du ska lyssna på Souls of Mischief 93 till infinity. Och Volume 10 - Hip-hoppera. Och så på Digable Planets förstås.
Och The Goats första skiva Tricks of the shade. Om du kan få tag på den. Mycket politik.
Men mest av allt nog, The Coup - Kill my landlord .... fuck det var goda tider! Så mycket grymma grejer!

Men det är lite oxå grejen med den skivan. The bizzare ride that is. Den var väldigt speciell! Är det fortfarande. Och inte ens pharcyde själva har kunnat toppa den.
Anywhere you go I am going to find you And every time you flow I'll be right behind you Just to let you know and constantly remind you You can never be as dope as I am
God-damn

2004-07-27 00:30
Hur kan man glömma, Aceyalone - All balls don't bounce. Bli frälst!
Anywhere you go I am going to find you And every time you flow I'll be right behind you Just to let you know and constantly remind you You can never be as dope as I am
God-damn

2004-07-27 00:42
...därför plattan är en klassiker.

..jag blev förvånad av fatlips nya grejjer...kolla www.deliciousvinyl.com

V P18, sånt här?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-27 08:38
haha Volume 10 är kanske liiite mer ghettolike än Pharcyde, men mycket bra förstås!

2004-07-27 09:58
Jag ser likheter mellan A.T.U och Pharcyde, men mest kanske för att de båda dansar och sjunger...

Digable Planets är väl de som är mest lika pharcyde i soundet annars...
digdat!

2004-07-27 14:44
Fatlip har gjort en tung låt tillsammans emd chali2na som gick att ladda hem från delicious vinyls hemsida...
digdat!

2004-07-28 21:54
-Latina_Robotica- Håller med dig, the pharcyde är bäst... men den där "whats up fatlip" låten var en riktig besvikelse...

VP18 Kolla in The Nonce, Souls Of Mischief, Fresstyle Fellowship och självklart Digable Planets för liknande sound!
Rappare

2004-07-28 22:02
Det ryktas om att Pharcyde till slut ska återförenas dvs alla fyra pers. Vi får väl se vad dom kan koka ihop om det blir av.
Officially not impressed.

2004-07-28 22:09
Hörde att dem inte tjänade ett rött öre på sina skivor, trots att de hade videos uppe på MTV o allt, blev tydligen lurade av sitt recordlabel. Fatlip jobbar som clown på barnkalas för att tjäna cash...

2004-08-02 19:59
Tack för alla tips men jag tror inte jag varit tillräckligt tydlig kanske, jag syftade asså på just det soundet som finns på just DEN låten på skivan. Gospel/piano/jazz-stilen eller vad man ska kalla den med den där underbart sköna pianorytmen i bakgrunden.

Varför görs det inte mer hiphop på såna beats eller har jag bara missat dom??? Annars håller jag med alla här om att Bizzare Ryde-känslan i övrigt äger.
jag sätter ormar i panik