grymmt flow?
här e en liten lista på nåra utav dom grymmaste verserna genom tiderna (enl. mej). Kom ihåg att d e flowet som kommer i första hand, rimmen e bara sekundärt, å innebörden spelar ingen som helst roll. Det handlar alltså om det grymmaste flowet: -Trenchs verser (först och sist) på "Craziest" av Naughty by Nature -Första versen på "616 Rewind" av Cunninglynguists (vet ej vem det e) -Andrés vers (sist) på "Gangsta Shit" av OutKast -Pharoahes vers på "Oh No" med Mos Def & Nate Dogg -Introt + första versen på "Nevva Hadda Gun" av KRS-One -Hela "Without Me" av Eminem -Båda verserna på "The Art of Storytellin pt. 2" av Outkast -Andrés sista vers på "Aquemini" av OutKast -Båda verserna på "Myintrotoletuknow" av OutKast Men den e inte komplett, så nu får ni skriva ner era favvo-flows!
L. van Daahl
eminems vers på We all die one day....
Always in trouble/You can blame my mother/Gave birth to a gorilla and raised him in the jungle
kolla gärna in dom jag skrivit upp å säg vad ni tycker!
L. van Daahl
gärna nån svensk vers! om ni vet nån fet...
L. van Daahl
asså som ni kan rekommendera...
L. van Daahl
sebone, Mackans vers på Kvack Kvack är rätt skön har jag för mig.. kan dock ha fel :) första versen på 616 Rewind är med Tonedeff förresten. han har skönt flow. Big Pun & Fat Joe - Twinz är sköneliskön också. hur kan man glömma de skönaste raderna nånsin? "dead in the middle of Little Italy, little did we know that we riddled some middleman who didn't do diddely..." försök flyta fram det så bra som den stora bestraffaren du ;)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
mackans vers på mina hundar e väl bättre?
L. van Daahl
Hangaround
2003-11-04 00:12
Pharaohes vers på Bring it on Eminem på Renegade Charli 2na på Jurass finish first Cages vers på Bottom Feeders en annan sak, jag är av åsikten att Immortal Technique nästan helt avsaknar flow, vad tycker ni? har inte hört så många låtar med han iofs..
Hangaround
2003-11-04 09:51
kom på en till Louis Logic - Idiot Gear
hela Ghostface karriär!!!... speciellt på Walkin Thru The Darkness & Flowers (orginal versionen)...
- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -
Tech P19... respekt!!! äntligen nån här på whoa som okså tycker det... han har ett monotont flow och har ruskigt dålig breathcontrol, han har dock schyssta texter...
- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -
Crooked I - Niggaz Got Game - skönt flow hela låten!
Hangaround
2003-11-04 10:14
infamous P19 min åsikt precis! det enda han gör är att rimma på "stora" ord..men han skriver ju grymma texter så jag gillar han ändå=)
Tech P19... jag skulle vilja höra hans texter på ett album med Az & Nas (kompenserar flowet och breathkontrollen kraftigt)... och beats av Kanye West... hehe... drömma får man... duz!!
Allt med Pharoahe Monch. punkt.
Nas "It aint hard to tell"
i roll like a bat out of hell
Bun-Bs vers på UGKs "Murder"
i roll like a bat out of hell
Fabolous första vers på i got love remixen. sjukt bra flow!
inget slår Pharoaohes vers på "oh no".. det är faan omöjligt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround
2003-11-04 13:08
less-worth P17 hans vers på "Bring it on", "simon says", "the truth" och "The light"..bara för att nämna några.
NAUGHTY BY NATURE - FEEL ME FLOW
den första som kom upp var inspectah deck på guillotine (swords)
Sean Price han har ju fan bäst flow relaxed, självdistans, leker med ord å allt älskar fan grabben :) Han totalmördar ju vinnie paz på jedi mind trick's blood runs cold
www.twitter.com/chefovic www.randombastards.com
allt med tonedeff, ill bill, aesop rock...m.m..
moments of silence for firefighters were interrupted by cellphones.
Yukmouth - Somebody Gone Die 2 Nite Tech N9ne got flow..
"U Know How We Doin' It, Big Pimpin' Bling Blingin' And Shit"
Har inte orkat läsa allt som alla skrivit, så ja vet inte om den e me, Men Notorious B.I.G två verser på Dead Wrong, d e flow! han flyter ju me musiken som ingen annan gjort innan!
http://www.myspace.com/akinonline
Tech. enligt min smak så NEJ!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Zaaki P16.. din nedladdare den heter notorious thugs
Notorious BIG juicy e ju oxå grymm... den killen kunnde rappa.... o Jay-z Notorious BIG: Brooklyn`s finest e en grymm låt..
true love is so rare, but don`t u worry i`m going no were//MRS MONDAY
Tech N9ne - Breath Tech N9ne - Be Warned egentligen allt med tech är fett soft hans album finns gratis att tanka här o där på nätet och lagligt dessutom då han är med i FTI(fuck the industry) Crooked I - Quit Snitchin
http://www.myspace.com/bizzlebeats
Big Boi´s verser i Crumblin Erb!! Och sen resten av alla verser Big Boi lagt genom tiderna...
Ghostface & Inspectah Deck på Bring da ruckus Method Man på Shame on a nigga (wu-tang flowar grymmt på hela Enter the Wu-tang)
Big L - Freestyle 98' Eminem - One half the watcher )Eminem - Dead wrong (remix)
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Akin_O-Y P16 jodå, men Eminem's flow har fan analsex med Biggies på Dead Wrong (remix)
Kool G. Rap på Stick To Ya Gunz Nas på Halftime Big Daddy Kane på Set It Off Lord Finesse på Back To Back Rhyming Big Pun på Capital Punishment Biggie på Party & Bullshit
m 1 (dead prez) - sharp shooters
ARE U READY FI DI ROAD
vadå nas flowa. äh sen är meth bäst i allt för övrigt
meth äger liv helt enkelt
d ligger nåt i d Seriouz P18 säger asså...
kom på två till: någon på "Chief Rocker " med Funkdoobiest (men d låter inte som dom) och Raekwons vers på "Skew it on the Bar-B " såklart!
L. van Daahl
sebone P20 Du menar inte Lords of the undergrounds Chief Rocka???
akin(/b kanske. men när jag laddade ner den stod d att d va funkdoobiest som hade skrivit den. fast man hör ju att d inte e nån ur gruppen... refränger e ganska jobbig, den går ba "numba one chief rocka numba one chief rock..." osv.
L. van Daahl
krister>> haha. nej d förstår jag inte heller (fast DMX "slippin", första versen, är rätt tung faktiskt)
L. van Daahl
Sage Francis - Crack-pipes är ju brutalt...
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Eyedea - Even Shadows Have Shadows där har han stundals ubermäktigt flow..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Biggie var en grymm rappare, men flow-mässigt tycker jag knappt nån kan jämföras med Eminem..ärlit.. Dead wrong-versen dödar.. alla verser får han oxå till riktigt grymma flows med en melodiskt underton (vad intelligent det lät) Big L kan få till riktigt grymmt oxå.. om íngen nämt denna så måste den göras: Big L - 98' Freestyle (part 1) slutet e nåt av de grymmaste flow som finns peace
qwel - face value,,, kommer inte på nån annan jag tycker är speciell just nu
Éxitus
sebone P20 D är inte funkdoobiest, för refrängen går typ så me enmassa scratching å shit, the one chiefrocka, number one chief rocka o.s.v... men den e ju fan bra! Piiiiz!
ett helt forum om flow och ingen nämner big pun... förhoppningsvis så råkade ni bara glömma honom om man snackar om flow så är big pun ett bra exempel i nästan alla hans låtar! det tycker jag i alla fall! piis
"Im about to blow up on this track like a train-bomb..."/H.O.P
Hur kan ni ha glömt första versen på Saïan Supa Crew - Ragots ??? den är ju helt sjuk ju
..........?
Henoks vers på Mina Hundar :)
Look with your own eyes - See with your own mind
nej men allvar.....han i saian supa crew är ju övermänsklig..... checka
..........?
Ja RaeKwon på Skew it on the Bar-B är galen. Och Nas på Verbal Intercourse .