I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt.
Läs Mer »
Whoa Community
Allmänt om whoa
Svensk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Request / Önska
Utländsk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Vår Hiphop
Graffiti
Producenter & DJs
Breaking
Audio & Video
Beats
Battle & Cypher
Lyricism
Samarbeten
Emceeing
Övrig musik
Reggae & Dancehall
Soul & RnB
Elektroniskt
Rock, pop & annat
Klubb & Konserter
Stockholm
Göteborg
Skåne
Övrigt & Utland
Festivaler
Hobby & Fritid
Kultur & Media
Datorer & Teknik
Konsol & PC-Spel
Sport & Idrott
Övrigt
Blandat
Webbsidor
Vardagsfilosofi
Köp & Sälj
Specialforum
Populära
Senaste
Aktiva
Whoa Shop
Kontakta Whoa
[Video Battle] Ohund o ThirdEye vs Zamora o Grizzly
Svensk Hiphop - Battles
Tillbaka till forumet
Borttagen
2013-08-15 11:13
[Video Battle] Ohund o ThirdEye vs Zamora o Grizzly
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
KurtRussel P39
Producent
2013-08-15 12:11
Hur fan kunde nån rösta på Zamorra och Grizzly? Fullkomlig slakt från hunden och ögat. Utan tvekan sveriges bästa battleteam
Give my regards to King Tut, asshole
Borttagen
2013-08-15 12:22
KurtRussel P29
Tyckte faktiskt den va jämn,
Spoiler
Hade vägt över till Zamora o Grizzly för mig, pga raden om tyska kvinnor.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jaojao_ P33
Supporter
2013-08-15 14:46
reagge utan ägg i hahaha
Brandt89 P33
2013-08-15 14:51
riktigt längesen jag såg en svensk battle och denna var faktiskt grym !
Tycker första ronden var solklart till grizzly och zamora , bästa ronden på hela battlet imo
Dom andra två ger jag nog till ohund och third eye dock
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
gggg_hatt
Groupie
2013-08-15 17:46
Fet battle, absolut inte så stor bodybag som alla vill ha det till
TBN
Redaktionen
2013-08-15 21:50
Känns som att publiken överreagerar ibland när ögat och ohund spottar en rad.
Absolut ingen disrespect till grabbarna, jag tycker personligen att dom dödade denna battlen, men det känns som att dom som säger att detta var en "bodybag" bara går efter hur publiken reagerar.. Dock en riktigt fet battle rakt igenom, tycker att detta var ohunds bästa battle någonsin.
@DRPBattleNews
KurtRussel P39
Producent
2013-08-16 12:16
Äh. Publiken reagerar eftersom O-hund och Third Eye har bättre publikkontakt, energi och samspel (förutom smartare vinklar och bättre skämt). Att Zamorra och Grizzly saknar det sänker dom mer än att materialet ibland brister. Även när dom kommer med några bra rader har dom svårt att verkligen få punchlinesen att sitta.
Och detta är väl vad battles handlar om? Skulle det bara vara att skriva bäst text hade man väl lika gärna kunnat ha keyboardbattles.
KurtRussel P39
Producent
2013-08-16 12:22
Säger förresten Zamora att det är hans sista battle?
Borttagen
2013-08-16 12:25
KurtRussel P29
Du har en poäng o Third Eye och O-hund showar väl lite mer... Ändå, "bättre skämt", du hör ju själv, om det handlar om att ha bäst skämt kan man lika gärna ha battlen på raw comedy club ;).
Tycker bästa raden från Eye och Hund va "Ursäkta min platta"
TBN
Redaktionen
2013-08-16 16:21
@KURT RUSSEL P29
Det jag menar är att publiken reagerar ju redan innan punchlinen har kommit vid flera tillfällen och det gör bara att det ser otroligt löjligt ut enligt mig.
Men självklart är det så att ögat och hunden har bättre kontakt men stör mig rejält när hela Babel börjar skrika av glädje bara för att någonting rimmar.
@DRPBattleNews
Dekov P29
Arrangör
2013-08-17 22:04
VI ÄR HUNGRIGA!!!!
japp
tical
2013-08-19 23:17
SOM VI INTE ÄTIT NÅGON MAT!!!
dede P31
2013-08-23 15:55
Haha, Ohund ägde ut den här battlen.
Rea P31
2013-08-25 17:16
Men va fan.. 2-1.... 3-0 till ohund och thirdeye borde de vara! det var som dom sa i battlen. vem i helvete vill betala pengar för en battle och sen visar de sig att de är tråkigt. finns ju liksom en anledning varför ohund o thirdeye har kommit längre än Zamora och grizzly.
även diggar jag inte thirdeye & ohunds musik men jag förstår folk som gör de!
och zamora och grizzly... låter som alla svensk hiphop idag inget snack om saken.
sås
https://soundcloud.com/mendelsonbits
en0rm
2013-10-20 19:43
3-0 till o-hund och tredje ögat
fan va jag störde mig på grizzlys små fula flin åt sina egna rader, som inte ens var bra. usch, och när martin och grizzly titta på varandra hela tiden och ryckte på axlarna som om ohund och ögat va dåliga. Solklar piskrappning av hund unt öga.
Flexibel P34
2013-10-25 15:37
zamora kan ju göra det mycket bättre, brukar digga honom riktigt mycket när han battlar.
tråkigt att third eye o o-hund vinner just pga sin publikkontakt och tråkiga bolibompa upplägg.
Jag vet när han ljuger! så fort han rör på munnen
Tillbaka till forumet