I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] D-Nice vs Jimmy Pistol

Svensk Hiphop - Battles

2013-03-13 19:48

[Video Battle] D-Nice vs Jimmy Pistol

Jimmy straffknullar

(Inlägget ändrat av dv89 2013-03-13 19:49:31

2013-03-13 19:55
haha stämmer cracksongrejen eller? hur kommer det sig att ingen jimmy mött har tagit upp det tidigare? crackson har ju haft samma tjej ett tag iaf

2013-03-13 20:16
HAHA, jag undrar samma sak!

För övrigt så gjorde D-nice bättre än vad jag trodde, pistolen höll sin standard.

Helt ok battle.

2013-03-13 20:27
Snart kan man sälja in svensk battlerap till svt som dokusåpa... Fet battle för övrigt, D-nice steppade upp men det räckte inte. har fortfarande svårt för "närkontakten" i svenska battles, känns lite konstlat.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-03-13 21:02
har fortfarande svårt för "närkontakten" i svenska battles, känns lite konstlat.

då är de väl tur att du är en nobody vars åsikt aldrig kommer göra skillnad i battle rap

närkontakt är bra
Poet

2013-03-13 21:28
Närkontakt är gay.

...No homo.
Jag har ätit pannkaka!

2013-03-13 21:36
närkontakt är lite som gunbars och weedskryt, i sverige är det corny. och fast det kanske egentligen inte borde vara så finns det inte mycket man kan göra åt saken, det är bara så det är..

2013-03-13 22:17
närkontakt är lite som gunbars och weedskryt

på vilket sätt då ditt sär? visst om Mr Cool hade ställt sig mot *random svensk rappare* och sagt att han ska poppa honom med sin Glock nia så hade det låtit dumt men att han står NÄRA honom gör väl bara hela saken mer intensiv?

2013-03-13 22:31
alltså det känns bara fel i svenska battles kan inte förklara varför, tycker det är synd och det borde inte kännas så. Samma sak med gunbars det är fett men passar bara inte, inte direkt som att man bara kan tänka "okej nu vill jag inte att det ska vara corny längre så nu är det inte mera det". Lite som michael crackson, man vill gilla honom men det går bara inte..

Kan ju dock vara att det känns såhär eftersom fenomenet är rätt nytt i sverige också, vad vet jag..

och vadå det är ju flera som påpekat detta? lite onödigt att kalla folk sär bara för en sånhär sak :)

2013-03-13 22:54
kallar vem fan jag vill sär

det är "flera" som påpekat detta och de är oftast nördar som inte vet skit om livet som fått sin rap uppfostran av whoa och frizon och på det så lever dom i landet lagom där allt ska vara, ja, lagom

gunbars behöver vi inte för hela svenska rapscenen består av fjollor som inte avfyrar nåt men närhet är bra då det innebär att battlen har lite heat

2013-03-13 23:15
dv89 skrev:

gunbars behöver vi inte för hela svenska rapscenen består av fjollor som inte avfyrar nåt men närhet är bra då det innebär att battlen har lite heat

men sen är det ju inte därför som gunbars inte funkar.. finns ju mycket som folk säger i battles som dom inte gör irl?

2013-03-13 23:20
men sen är det ju inte därför som gunbars inte funkar.. finns ju mycket som folk säger i battles som dom inte gör irl?

skillnaden på t.ex. URL och O-Zone är att när en NJ Nigga som Ars lägger gunbars så är de verklighetstrogna då han kommer från ett hood där de poppas nior och shells flyger som ingenting medan en rappare som mr cool som är från typ trelleborg bara hade låtit som en fantasifigur

2013-03-13 23:34
skillnaden på t.ex. URL och O-Zone är att när en NJ Nigga som Ars lägger gunbars så är de verklighetstrogna då han kommer från ett hood där de poppas nior och shells flyger som ingenting medan en rappare som mr cool som är från typ trelleborg bara hade låtit som en fantasifigur

Jo tack, så långt är alla med.

men närhet är bra då det innebär att battlen har lite heat

Närkontakt är gay.

ELLER så tycker alla olika. SJUK teori men det kan stämma!

2013-03-14 00:18

Jo tack, så långt är alla med.

tydligen så e inte alla med då han behövde det förklarat
Producent

2013-03-14 09:46
D-Nice steppade upp, framförallt innehållsmässigt. Tror han hade tagit den om han haft lite bättre framförande, uttal, och mest av allt, timing. Men Jimmys rutin är tydlig och han är bättre i alla avseenden utom möjligtvis texten och tar den rättvist.

I övrigt håller jag med dv89 om att närheten är bra, den ger lite intensitet till battlen. Däremot så poppas det minst lika mycket nior i "trellan" som i hela new jersey, och jag välkomnar Mr Cools kommande förvandling från vitsande narr till våldshotare.
Give my regards to King Tut, asshole

2013-03-14 10:23
dv89

Blev jag faktiskt lite ledsen, här går man runt och tror man är en somebody som får skriva sina tankar på forum, sen kommer sanningen som en känga och slår ner en i skorna igen...

Fet text förresten, den där "Skrev till Soulja Boy - Speakers going hammer beat"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-03-14 11:23
Fet text förresten, den där "Skrev till Soulja Boy - Speakers going hammer beat"

Förlåt, men HAHAHAHAHA

2013-03-14 13:55
det här va en av dom fetaste å titta på där på plats, tyckte båda va riktigt feta. nu lyckas jag inte få igång videon med mitt 56k, men gissar att det gör sig nästan lika bra on cam.
Ridå

2013-03-14 14:27
Blev jag faktiskt lite ledsen, här går man runt och tror man är en somebody som får skriva sina tankar på forum, sen kommer sanningen som en känga och slår ner en i skorna igen...

säg i så fall att du TYCKER det, få de inte att låta som att du konstaterar de

kul att du diggar texten iaf, e typ bara henry bowers och timbuk som skriver bättre än mig i sverige fast jag har inte världens flow än

2013-03-14 15:04
Därav"har svårt för", "känns", men vi har ju redan konstaterat att du dikterar vem som får skriva vad och till vem. Sen tycker jag du är lite väl ödmjuk, din text knäcker ju Timbuk och Bowers på mitten. Big up!

2013-03-14 19:13
kul att du diggar texten iaf, e typ bara henry bowers och timbuk som skriver bättre än mig i sverige fast jag har inte världens flow än

HAHAHAHAHAHA vad lever du i för värld?

2013-03-14 23:02
Troll.

Till battlen, Jimmys Henke Larsson-rad var så jävla fet hahaha
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2013-03-15 09:55
i-gäl-knullad som fisksex HAHAHA

2013-03-15 10:12
D-Nice vs Osvensk Tiger MAKE IT HAPPEN

2013-03-15 13:08
Skitfet battle! Jimmy tar den på rutin och några riktiga jävla haymakers. Annars tycker jag båda har skitfett material och levererar det bra. D-nice är fet!
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2013-03-15 14:39
D-Nice vs Osvensk Tiger MAKE IT HAPPEN

en sak jag inte fattar

vad är de me alla som säger att d-nice har nåt talfel eller brytning som gör så man inte hör vad han säger?

2013-03-15 15:05
en sak jag inte fattar vad är de me alla som säger att d-nice har nåt talfel eller brytning som gör så man inte hör vad han säger?

fast det är inte därför jag vill att de ska battla, f.ö tycker jag att hans accent passar battles när man kör en hårdare approach.

iaf: D-Nice vs Osvensk Tiger 2013
Producent

2013-03-15 15:17

vad är de me alla som säger att d-nice har nåt talfel eller brytning som gör så man inte hör vad han säger?

han är lite sluddrig. Och sabbar t.ex. en rad genom att säga "skotten i sarevo"
Give my regards to King Tut, asshole

2013-03-15 18:43
han är lite sluddrig. Och sabbar t.ex. en rad genom att säga "skotten i sarevo"

det var ju en helt vanlig stumble

på folks kommentarer låter det som att han låter som Osvensk Tiger liksom. vilket han inte gör

2013-03-15 21:15
Jag diggar fan D-nice brytning, det är som sagt mer stumbles som är lite stressat som gör att det brister... "Balkanister" är ett uttryck jag kommer bära med mig
Toastare

2013-03-16 09:40

HAHAHAHAHAHA vad lever du i för värld?

whoas!!!

tung battle pickan e för rutinerad !!
life s a bitch men om hon va fin skulle inte du knulla henne då ?

Rappare

2013-03-16 10:38
bra battle
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!
Manager

2013-03-17 07:20
D-Nice hade tagit den om han inte varit för på. Hade han varit lite mer avslappnad, tagit det lite lugnare och låtit publiken reagera på raderna så hade det varit vinst. I alla fall i mina ögon.
Redline!

2013-04-21 20:02
rån av pickan nu när man ser det såhär i efterhand. det enda han har är yta, väldigt mycket yta dessutom med sina svulliga dimensioner å orakade st bernadskinder. kepstilltaget tycker jag dock fortfarande var kungligt gjort
Ridå