I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] Vendetta, final releasedate

Svensk Hiphop - Battles

2012-12-06 17:55

[Övrigt] Vendetta, final releasedate

yoo vet någon när vendetta finalen kommer ut på youtube?

(Inlägget ändrat av Oracle 2012-12-09 20:54:21)

2012-12-06 18:12
troligtvis samma dag som den släpps... :)
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2012-12-06 21:50
Tror inte dem har gett något datum än, men håll koll på O-zone/the rings sidor på facebook. Dem brukar vara snabba med att ge datum så fort dem själva vet.

Arrangör

2012-12-06 22:25
Såfort vi kan sätta ett datum så kommer vi gå ut med det.

Mvh/ Vi i Vendetta

Moderator

2012-12-09 20:39
Hoppas ni jobbar skitsnabbt :)
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2012-12-11 17:44
Från facebook:

Timor Mangal Battlesen är under klippning, första battlen ut är från finalen, sen kommer de ut en o en såfort de e klara. Crome mot Arsonal släpps den 25:e dec

Graffare

2012-12-12 10:18
Hur kan det ta 15 dagar att klippa ihop så korta videos? efter renderingen tar det max en förmiddag!
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2012-12-12 11:38
PuGe skrev:
Hur kan det ta 15 dagar att klippa ihop så korta videos? efter renderingen tar det max en förmiddag!

Jag antar att dom inte lägger upp klippen direkt när de är klara utan släpper dom med jämna mellanrum mer strategiskt, dels för att fansen som såg det live ska få nått för pengarna och dels för att bygga hype antar jag. Ju mer man väntar desto mer sugen blir man på att se det.

Kolla hur det gjordes på Kuppen, video släppt 2 dar efter typ, vill man betala 100 spänn inträde då?

Skönt att youtube är på väg iaf! Kommer nog snart.
If you go platinum it's got nothing to do with luck, it just means a million people are stupid as fuck.
Producent

2012-12-12 11:47
Jag undrar fortfarande var i helvete Bird's Eye vs Kalle Balik tog vägen, haha..

//Paz
Poet

2012-12-12 13:57
Jag undrar fortfarande var i helvete Bird's Eye vs Kalle Balik tog vägen, haha..

WORD
I am come home

2012-12-12 14:42
Machete skrev:

//Paz

Den är färdigklippt och väntar bara på att O-zone ska släppa den!

2012-12-12 15:35
Klipp ska släppas strategiskt rätt för de som är inblandade.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2012-12-12 19:57
Inte undra på att o-zone har så lite views på youtube. Kommer ju ett klipp varannan månad...

2012-12-12 21:21
PuGe skrev:

Dom som fixar med klippen har ju inte detta som heltidsjobb så det är inte bara att trolla fram videos. Klippen är av högkvalite vilket tar tid att behandla och det tar tid att klippa in olika vinklar, intron och ev. ljudspår.

15 dagar kanske låter mycket men oftast så försvinner 8 timmar till jobb, 8 timmar till sömn sen har man kanske resväg till jobbet samt andra sysslor att ta hand om som träning och familj.

Tycker att vi ska vara sjukt glada över att klippen i överhuvud kommer upp på youtube så vi som inte har möjlighet att gå på eventen får ta del av dem!

2012-12-15 03:29
gurra, fast det e ju inte därför det tar lång tid. det handlar om som folk säger att man bygger upp hype.

2012-12-15 07:39
easyskanking P26
Gurrametoden har helt rätt faktiskt. Det här är en hobby/fritidssyssla som vi gör vid sidan om våra vanliga liv. Att ett klipp inte åker upp "direkt" är inte för hype. Det enda vi möjligtvis hypar är våra evenemang. Det är live-eventsen vi brinner för.

Jag talar nog för hela crewet när jag säger att vi hellre ser 300 pers i publiken med 30 000 views än 30 pers publiken med 300 000 views. Att skapa en fet atmosfär för folk att samlas och ha en jävligt kul tid ihop slår ut internet-klick vilken dag i veckan som helst. Även om vi självklart uppskattar och tar glädje i att de som inte har möjlighet att ta sig ner får en chans att se det live, det är underhållning vi vill skapa. Oavsett form.

Vendetta-finalen släpps nästa vecka, so no worries.

Kramar // Hyper från Fuck-O-Zone-Crew
www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]

2012-12-15 07:52
easyskanking P26

Gurrametoden har helt rätt faktiskt. Det här är en hobby/fritidssyssla som vi gör vid sidan om våra vanliga liv. Att ett klipp inte åker upp "direkt" är inte för hype. Det enda vi möjligtvis hypar är våra evenemang. Det är live-eventsen vi brinner för i första hand.

Jag talar nog för hela crewet när jag säger att vi hellre ser 300 pers i publiken med 30 000 views än 30 pers publiken med 300 000 views. Att skapa en fet atmosfär där folk kan samlas och ha en jävligt kul tid ihop, är för oss, mycket viktigare än några internet-klick. Även om vi självklart uppskattar och tar mycket glädje i att de som inte har möjlighet att ta sig ner får en chans att se det på youtuben istället, det är ju trots allt underhållning vi vill skapa. Oavsett form.

Vendetta-finalen släpps nästa vecka, so no worries.

Kramar // Hyper från Fuck-O-Zone-Crew

Någon ta bort mitt förra, det var slarvigt skrivet. Tack
www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]

2012-12-16 18:14
Förövrigt så släpps Vendetta finalen ikväll ;)

Graffare

2012-12-17 09:09
fakemail: Precis det jag menar, allt jag vill höra är att de släpper för att behålla ett intresse för youtubekanalen och artisten, tala sanning! Jag går på battles, bryr mig inte så mycket om vad det kostar men skulle de komma upp två dagar senare skulle jag inte hänga läpp för det. Jag håller också med om vad hyper sa om att stämningen i lokalen är mycket viktig, det är ju bättre live. Sen tycker jag att ni kan släppa releasedatum redan vid kvällens slut, har ni aldrig arbetat mot en deadline förut?
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"