I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] Whoa recenserar Vendetta: Hyper vs Third Eye

Svensk Hiphop - Battles

   
Redaktionen

2012-09-17 22:49

[Övrigt] Whoa recenserar Vendetta: Hyper vs Third Eye




Från Whoa-bloggen:


När två skåningar som är kompisar utanför ringen ställs mot varandra i den hittills mest prestigefyllda turneringen inom svensk battlerap förväntar man sig väldigt mycket personliga rader och att gränsen mellan privat och offentligt tummas hårt på. Redan i försnacket lovar också både Hyper och Third Eye detta, den senare säger också att det till och med kan bli lite interngrejer, mina förhoppningar är alltså skyhöga då jag råkar vara en sucker för real-talk. Tyvärr kommer jag att bli lite besviken.

Battlet genomsyras visserligen av att de känner varandra men det framkommer inte på det hårda och personliga sätt som slår så bra hos battlepubliken. Istället blir det mest vinklar som känns så pass generella att vilken battlare som helst hade kunnat komma på dem. Några undantag finns givetvis och det är under dessa personliga delar man myser som mest, att få sin motståndare att tappa ansiktet är ju en viktig del av ett battle.


För att läsa resten av vad Whoas Jonas Pedersén tyckte om matchen mellan Hyper och Third Eye, besök Whoa-bloggen!