I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Trailer] Let's Do This BATTLE #1

Svensk Hiphop - Battles

2012-03-14 14:10

[Trailer] Let's Do This BATTLE #1

Den 25/2 körde vi igång en ny battleliga i Kristianstad. Vi höll till i den nyöppnade butiken och lyckades få det fullsatt! S/Os till tjejerna i M.O.B som stod för musiken.

PRENUMERERA för kommande battles!

LINE UP
D-nice VS. Infinite Struggle
Problem VS. Macke
armeeL VS. Pinter

Let's Do This BATTLE

2012-03-14 14:18
Kul med en ny liga... Men blir jag en hater om jag tycker det här klippet sumerade matcherna rätt bra och tycker ni ska lägga fokus på nästa event istället för redigeringsarbete på alla dessa matcher?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-03-14 15:15
Riktigt kul att se en trailer uppe!
Ska bli riktigt kul o få se hela battlen mellan mig & Problem sen!

Kul med en ny liga... Men blir jag en hater om jag tycker det här klippet sumerade matcherna rätt bra och tycker ni ska lägga fokus på nästa event istället för redigeringsarbete på alla dessa matcher?

Håller absolut inte med dig där, visade ju typ 15-20 sekunder från 1 rond liksom.
Finns mycket bra material kvar i från alla battles man absolut vill se!
Så det är klart att vi ska lägga tid på redigering :).

Tack ännu en gång Malsor, riktigt fett!
Props till alla som deltog och var med i publiken!
Http://www.twitter.com/UVPMacke
Rappare

2012-03-14 15:34
Haha fett! Såg fram emot att se ronden mellan Macke och Problem! Jag tycker båda var riktigt fet och raderna om Chrilles droger var riktigt dödande! Haha! Bra jobbat grabbar!
www.vidsidanav.com |
www.myspace.com/3Personligheter | www.myspace.com/EslexSweden | KOLLA MYSPACE DÅ!

2012-03-14 15:36
Oh snälla säg att detta är ett skämt jag missat?

hahahahahaha
B

2012-03-14 15:36
Infinite struggle <3<3<3<3<3
B

2012-03-14 16:48
Garanterar att detta inte är skit. Struggle är riktigt dålig, men samtidigt så får man ju börja någonstans för att få med bättre rappare. Macke var duktig tyckte jag och jag tycker att det finns massor utav andra bra rader som inte syntes här ifrån just macke. Problem vet jag att han kan bättre.
Pinter's rader om deras videoklipp är jävligt bra.
Geni

2012-03-14 16:54
Men så sa ju pinter också att 'du är tunn som slicker min röv, lAMBI'

ärligt?

Alltså på riktigt nu, no hate

Hur kan du seriöst ta dig tid och komma ihåg den raden? För du måste ju ha läst igenom dina texter ett 20-tal ggr för att komma ihåg dom osv. Du kände inte en endaste gång att ' njae vad i helvete tänkte jag när jag skrev den raden?'

Usch

Ingen imponerad mig alls, macke var också dålig. Förhoppningsvis håller sig alla dessa skojare kvar i Kristianstad så vi andra slipper se dom på riktiga battle events.

riiiiiiiiiiiiktigt tufft halsband på hosten
B
Rappare

2012-03-14 16:59
Fett fett! Var en rolig kväll! Tycker alla gjrode ett bra jobb! Och jag var sjukt nervös så hade svårt att få ut mina rader med lite attityd. Men ska bli kul o se alla battle's igen! Var en fet kväll!
http://soundcloud.com/infinite-struggle

Jag är mer underground än arkeloger

2012-03-14 17:20
haha fan att jag missade, hörde av en polare som skulle dit.. känner mig liiiite pissed off nu.. men men!

2012-03-14 17:36
Tack för hatet Elajt :)

Kul att du skrev iaf!

Och tack andra för support o kärlek!

2012-03-14 18:03
"hatet"? elajt var väldigt on point. Satt ni verkligen och skrev dessa rader?

Det här var nog det sämsta jag någonsin sett.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-03-14 18:57
Olika smaker, dessutom kan jag garantera att det blir roligare när man är på plats än att kolla igenom videos. Jag var på O-Zone för ett tag sen och det var mycket roligare på plats än över videos. Jag tycker eventet var rätt så bra för att vara första gången, dock finns det en hel del lyricister som gömmer sig i Kristianstad så döm inte Kristianstad än. ;)
Geni

2012-03-14 20:21
WOORD padawon!...

sjukt att allt nytt får helt mycket hat, det var samma när the ring battles startade..

http://www.youtube.com/dddnicemusik

dddnicemusik @ youtube.. PRENUMERERA
Toastare

2012-03-14 21:04
Fuck The Ring!
www.twitter.com/jimmypistol232

2012-03-14 21:13
The ring fick inget "hat" dom fick dålig respons för att dom till en början släppte värdelösa battles. Håller med Elajt förövrigt..

2012-03-14 23:15
Nemen på riktigt, en till battleliga?
"Visst är det vackert.."

2012-03-14 23:30
Fan vad alla ska vara negativa.

Ge folket en break och uppskatta istället att de försöka skapa något välfungerande, roligt och bra!

Jag var faktiskt på plats, visst dem har mycket att lära - men vem/vilka har inte mycket att lära när det handlar om att göra något "för första gången".

Nej, fett killar att ni kör, sen tyckte jag egentligen inte att någon match var jättebra, om någon stack ut var det Macke, skrattade högt åt vissa rader på plats.

Jag hoppas och tror på att den erfarenhet ni nu insupit efter detta eventet gör att ni kan öka i nivå till nästa gång... för att sedan öka ytterligare ett snäpp till nästa.. för att sedan .... ja ni fattar..

Keep it öööp...
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2012-03-15 00:08
Exakt, jag var också på plats och tyckte det var riktigt bra stämning och kul att se att de större ligorna skapar ringar på vattnet vilket öppnar upp till fler arrangemang och utövare.

Ingen tvingar någon att kolla på battles, jag kommer definitivt vara på plats även nästa gång. Ingen kan börja på toppen varken battlare eller arrangörer!

Kör på!

2012-03-15 00:17
Ja wzup med allt hat innan battles ens släppts? Jag tycker det är riktigt kul att antalet växer. Och ingen kan som sagt vara bäst första gången (mr cools första battle)

2012-03-15 10:07
Ja tråkigt att här är mycket hat!

Stämningen var absolut på topp på plats!
Och jag håller med många skribenter att där visst då fanns deltagare som inte levererade fullt ut, eller kanske ska tänka om inför nästa battle....

Men där fanns många roliga ronder som jag ser fram emot att få kolla på!

Ännu en shout out till Malsor som styrt detta!
Big ups!
Graffare

2012-03-15 16:20
Kan elajt, svanspelle eller corephase argumentera för hur fler ligor och fler utövare inte skulle främja utvecklingen av scenen som helhet?
My stomach got young dead orphans in it
I eat from trash cans at abortion clinics
-Jus Allah

2012-03-15 17:27
nej, snälla låt bli att smutskasta tråden..

Framöver kan ni ju bara skita i att kolla i alla "lets do this-trådar" och hålla er till ligorna ni tycker gör det ni gillar..

Om inget annat så har den nya ligan redan fått fram åtminstone en snubbe som hade kunnat mäta sig mot de flesta i både ozone, base och ring battles.. och det är macke. Är inte bara det utveckling åt rätt håll, palla kolla på samma top tiers hela tiden mot varandra.

Vill inte ta något från dom, dom har liksom förtjänat sin plats och hypen. Men jag tycker det borde finnas mer blod, en större scen och istället för att göra en identisk top 10placering om är självklar för alla, så vill jag se en top 20 där alla har olika namn.
Ni fattar vad jag menar...

Fett också med folk som inte pallar den grova pressen och vill testa något mindre, finns ju ingen scen för det. Detta blir perfekt för dom
http://www.youtube.com/dddnicemusik

dddnicemusik @ youtube.. PRENUMERERA

2012-03-15 19:45
dddnicemusik skrev:
nej, snälla låt bli att smutskasta tråden..

Framöver kan ni ju bara skita i att kolla i alla "lets do this-trådar" och hålla er till ligorna ni tycker gör det ni gillar..

Om inget annat så har den nya ligan redan fått fram åtminstone en snubbe som hade kunnat mäta sig mot de flesta i både ozone, base och ring battles.. och det är macke. Är inte bara det utveckling åt rätt håll, palla kolla på samma top tiers hela tiden mot varandra.

Vill inte ta något från dom, dom har liksom förtjänat sin plats och hypen. Men jag tycker det borde finnas mer blod, en större scen och istället för att göra en identisk top 10placering om är självklar för alla, så vill jag se en top 20 där alla har olika namn.
Ni fattar vad jag menar...

Fett också med folk som inte pallar den grova pressen och vill testa något mindre, finns ju ingen scen för det. Detta blir perfekt för dom

well spoken!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2012-03-17 11:01
Word!

2012-03-17 15:30
Kramar ur stenen ytterligare.. ! flugan kommer dö ut kanske och det är synd för nu bara kramar vi ur stenen allt vi kan och bjuder in alla människor som vill. det är liksom inte fokus på hiphopen, det är mer fokus på hype och hype får man när man ställer upp i battles. därför vill fler starta battles. its a good thing but it is also a bad thing.

much love
Rappat skitlänge.