I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Event] Rappare från Norrköping sökes

Svensk Hiphop - Battles

2012-03-12 12:26

[Event] Rappare från Norrköping sökes

The Ring Battles är en battle liga i Linköping, Östergötland för er som inte redan känner till det.

Vi funderar nu på att ha vårt första event i Norrköping eftersom det alltid funnits minst lika mycket duktiga MC:s där som i Linköping.

Tanken är att skapa ett event med enbart rappare från Nkpg med omnejd för att få in dem i gamet samt väcka intresse i staden.

Skriv ett inlägg här i tråden om ni har tips på var vilka man bör tala med, önskemål om vilka ni vill se o.s.v. Hör av er till oss här på Whoa eller på Facebook om ni är intresserade.

Det går även alltid att maila info(at)theringbattles.com

Sprid ordet så att Nkpg kan steppa upp på battlescenen och utmana Lkpg som de alltid gjort inom rap, breaking och grafitti.

Step up!

Östergötlands Battle-liga
www.theringbattles.com
Admin

2012-03-12 13:45
Bra grej!

Elekwent, Niprone, Peshi, Xeilon, Deph-O och är några som hängt ut i Norrköping under åren.

2012-03-12 16:48
Pontiak!

Nä men, hittade en gammal whoa-tråd på ämnet, den har några år på nacken, men många är säkert aktiva fortfarande, inte lusläst den, kan kanske hjälpa lite.

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/allmant/505914/1.aspx

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-03-12 16:56
Tack grabs.

Det behöver inte vara etablerade rappare utan även nytt folk vill vi ha med.
Missa inte The Ring Battles på Elements Linköping den 28 april!

2012-03-12 17:41
var och när kommer det komma upp information om eventet? jag kommer att befinna mig i norkrköping i helgen och hade gärna gått på något kul musikaliskt event.. förslag?

2012-03-12 17:55
Shoo!

Det är tvärr lite längre fram i tiden. Vi ser ingen anledning till att ha eventet i Nkpg om det inte är någon därifrån som är intresserad. Jag tror dock att det kommer lossna nu snart, speciellt när Anyo (från Nkpg) kickar i nästa The Ring - Ynve har redan kört och kommer förhoppningsvis tillbaka o.s.v.
Skivsamlare

2012-03-12 21:39
Hooka Eastville clicken!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2012-03-13 11:20
Sjukt att ingen tar tag i Göteborg.. Där kan jag tänka mig att det finns minst 20 hungriga snubbar som är redo att steppa upp. Varför småstäder liksom?

2012-03-13 13:14
Sjukt att ingen tar tag i Göteborg.. Där kan jag tänka mig att det finns minst 20 hungriga snubbar som är redo att steppa upp. Varför småstäder liksom?

+1
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2012-03-13 13:48

Håller med om att det garanterat finns ett stort antal rappare som ingen hört talas om på battle-scenen i Göteborg.

Varför vi vill ha events i småstäder är ju givetvis att det ligger bara några minuter från Linköping där vi i The Ring antingen bor eller har bott.

Det vore ju inte så smart att arrangera en liga i andra sidan landet när ingen har någon koppling till staden eller scenen i staden.

Hur som helst - om man kunde förena Östergötland skule det vara lika stort som Göteborg och om folk åkte mellan de olika städerna för eventsen skulle vi kunna göra riktigt feta events med större budget o.s.v.