I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] The O-Zone Battles: Kaggen vs Nu Messiah

Svensk Hiphop - Battles

2011-11-19 16:42
elajt: ta inte illa vid dig, han menade alla svenska battles utom third eyes
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2011-11-19 17:03
Bjäär

Hoppas det för hans skull annars får knynäve smaka knytnäve som en knytnäve

Och om någon där ute är intresserad så håller jag på med ett skolprojekt om J*cke "Third Eye" som jag kommer släppa exklusivt bara här på whoa.nu, så stay tuned folks!
B

2011-11-19 18:24
Kallsint skrev:
jaojao_ P21

Det är för att många här är svaga, dom följer strömmen. Folk är också helt sjukt inställsamma.

Jag märkte en rolig grej igår i någon battle-tråd. Första posten skrev "edga" eller något sånt ord, vilket resulterade i att nästkommande 5-6 inlägg använde sig av samma ord haha! Många här verkar ganska efterblivna om jag ska vara ärlig. Typ 20-åringar som skriver "först" på Youtube eller i trådar här.

I övrigt en fet battle, jag gillar båda två. Nu Messiah vann, men Kaggen tyckte jag var tung ändå. Bra underhållning!

exactly my point.

Tycker bara att Kaggen ska få mer cred än vad han får, för det var en riktigt stark debut. Precis som att vissa rader var förutsägbara så var det ganska förutsägbart att han skullle komma med just sånna rader, det är ju hans stil + ett jävla rimrunkande vilket jag tycker är nice.

2011-11-19 22:04
Tycker inte om att Kaggen dissar Nu Messiah med massa fetto-rader, Kaggen är ju själv skapligt fet.
jumpless!

2011-11-20 01:47
jaojao

jag tycker det är förutsägbart att du tycker att kaggens förutsägbara dissar är roliga snarare än förutsägbara. Jag tycker du borde edga din smak lite, den känns lite förutsägbar tbh.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-11-20 03:57
Ökänd-raden är ju såå gammal, hade hoppats på en fetare rad i ämnet Breivik i battlesammanhang.
Fetaste raden var från Nu Messiah, det om självdistans och kaggen, den var riktigt välgjord!
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2011-11-20 14:06
Tycker Kaggen gör en riktigt stark debut, kul att se han i battlesammanhang efter alla låtar man hört med han. Och tyckte han levde upp till förväntningarna:)
Ser gärna mer battles med han!

Och: kaggen vann denna enligt mig:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2011-11-20 14:11
Ökänd-raden är ju såå gammal, hade hoppats på en fetare rad i ämnet Breivik i battlesammanhang.

jag tycker den är svinfet. han blev ju känd på ön "ö"känd efter att ha möshat ner allt. FnIZz1

2011-11-20 16:17
ökänd
som har ett mycket dåligt rykte eller anseende; känd för något dåligt

"du vill bli känd som jay z
men du hade inte blivit känd för något dåligt ens om du gjorde en breivik"

men du hade inte fått ett dåligt rykte ens om du gjorde en breivik"

it does not make sense.

"ökänd som breivik" i sig är däremot fett.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-11-20 19:38
Jag tyckte kaggen vann :)

2011-11-20 21:34
Nu Messiah. Doktorsprognos/stockholm syndrom var guldvärt.

Moderator

2011-11-20 21:36
Fan vad otippat med kaggen! :D

Tyckte helt klart att Messiah tog denna, kaggen gjorde rätt bra ifrån sig men det märktes att han inte va riktigt varm i kläderna.
Riktigt synd att Messiah inte har mer power i sitt delivery, för raderna är ofta väldigt välskrivna!

Ser fram emot att ser mer av er båda!
//TW
Sångare

2011-11-20 22:19
App

Sant faktiskt, build upen är ganska fattig men den hade jag till och med glömt av, såpass bra var ökänd-raden.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2011-11-20 22:37
hade han bara tagit bort "inte" från andra raden så hade den varit utmärkt.

men du blir bara ökänd som breivik" hade varit skitfett

det är för övrigt typ den fetaste flippen av det konceptet jag har hört, iomed att dom flesta koncepten bara rör nån som är förknippad med öar och inte som faktiskt ÄR ökänd också.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-11-20 23:37
Big up till båda. Underhållande battle!

2011-11-21 00:57
Tycker faktiskt att Kaggen vann denna.
Numessiah saknar utstrålning i Battles även om han har steppat upp en del faktiskt.
Kaggen är fan Kungen Av Whoa's Audiforum från back in the days haha. Ja kaggen tar denna, och btw hojta på din pojk Hubler Kaggen han hade passat i detta. :)
Geni

2011-11-21 11:11
För min del känns det oavgjort, kan inte bestämma någon som tog hem det...
Tycker ändå att det var bra presterat av Kaggen & därför får han lite mer creds av mig & ju mer han kommer in i det ju kungligare blir han, skulle jag tro.

2011-11-21 12:43
nu messiah är tung! fixar han sitt delivery kan han bli farlig.
kaggen var helt ok och kommer bli bra!

hets, stress, fest!

2011-11-21 14:13
Kaggen liknar Erik Ekstrand från Erik och? Mackan!
Dennemannen 23 timmar sedan

Haha bara jag som tycker att messiah? låter som Ola från wildkids?
mrhadgu 12 timmar sedan

Fan vad jag stör mig på dessa negrer som låtsas komma från? USA.
LANO500 13 timmar sedan

Så? jäkla pinsamt...
svedbergjoel 3 timmar sedan

hoppas att publiken sympatiskrattar när de lägger sina "punch lines", för detta kan vara bland det mest pinsamma? jag sett!
rydholm 13 timmar sedan

Youtube highlights. Gillar verkligen deras insatta, djuplodande analyser och konstruktiva input.

2011-11-21 15:28
Fan vad jag stör mig på dessa negrer som låtsas komma från? USA.
LANO500 13 timmar sedan

haahhaha
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Rappare

2011-11-21 16:22
Nu Messiahs andra rond är så jävla tung, och han tar definitivt denna. Kaggen har grymt bra delivery, men raderna är rätt tråkiga. Mycket oneliners, till skillnad från NM som väver in sina rader bra i flytande text.

Mvh skrev:
På Newblood-eventet i Basementality förra helgen var det någon som drog något om Breivik som jag tyckte var ganska kul för stunden. Minns inte raden, och det är ju definitivt inte säkert att det kommer upp på Youtube.

App skrev:
ökänd
som har ett mycket dåligt rykte eller anseende; känd för något dåligt

it does not make sense.
Det är väl inget inget nytt att folk får negativa ting att framstå som positiva i hiphopsammanhang? Att plötsligt tycka att det är fel att måla upp sig själv som någon som ingen tycker om är skumt. Det händer ju hela tiden. I övrigt så tycker jag att ökänd-raden är väldigt played och tråkig. Jag fnittrade väl dock till lite på plats

2011-11-21 20:51
sjukt va många diskutioner som gått i denna tråden ^^ populär har den blivit med!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-11-21 22:51
Scrotum sa det bra, det där sista..

tycker det var jävla nörderi att plocka in en beskrivning av det ordet.. vet inte om snubben i fråga skojade i och för sig :)

Jag har alltid gillat hur Kaggen lägger upp rim.. han har fläckfria flerstav mången gång!

Tack för underhållningen. No vote!
Rappat skitlänge.

2011-11-22 00:04
Edda Haha inte tror du väl seriöst att sober var först med den liknelsen?

Fet battle!

2011-11-22 10:33
Edda Haha inte tror du väl seriöst att sober var först med den liknelsen?

Nu vet jag inte riktigt vart du fick det ifrån?
Men eftersom du tydligen vet vem som var den första människan på jorden som la en "ökänd-rad" så är du välkommen att berätta det!
www.eddaonline.se

2011-11-22 12:00
ökänd-raden var grym ju? kom från ingenstans, men grym

nice battle!

2011-11-23 00:54
Sjukt stabil debut av Kaggson!

Nu Messiah steppade upp jäääävligt mycket sen sist.
Poet

2011-11-23 19:53
Kaggen tar denna, även om Nu Messiah kanske hade vassare rader så kan Kaggen underhålla publiken och kör med en grymt lugn stil, trots att detta var hans första gång i det här formatet. Saknar utstrålning hos Nu Messiah, och då får man ha hur vassa rader man vill.

2011-11-24 00:02
Jag tyckte i alla fall att Kaggens "ökänd"-rad var lika het som hans "odöpt"-rad, för mig är det en 10 år gammal rad han har hottat upp.

Haha bara jag som tycker att messiah? låter som Ola från wildkids?
mrhadgu 12 timmar sedan

Inte ens nära, närmaste man kan komma är väl alla skådisar i Utvandrarna.

Det är en bedrift att vinna en battle på kalmaritiska!
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Rappare

2011-11-24 00:31
Jag tycker faktiskt också att han låter lite som Ola. Samma betoning på vissa ord.

2011-11-24 01:04
Första ronden var den jämnaste, resterande tycker jag Messiah tog hem det ganska enkelt. I mina ögon väger det tyngre att bryta ned någons faktiska rappkarriär och personlighet än att dra massor fiktiva skämt för att få billiga skratt från publiken. Med det sagt hoppas jag dessa herrar fortsätter battla då det känns som båda två har hög utvecklingspotential.

2011-11-24 13:53
Den var inte ens lite jämn, Messiah var sjukt mycket bättre. Kaggens rader är mycket tråkigare än Messiahs delivery. Kaggens attityd väger inte upp när raderna är på den nivån.
Wazaaaa

2011-11-24 20:11
Blir det inte 100 kommentarer ens? :( Hade hoppats kunna rida på Kaggens fame, men tji fick jag :(

2011-11-25 12:35
Det här battlet överraskade mig rejält. Det fetaste battlet på eventet (om man bortser från mig mot Jimmy Pistol, såklart).

Kaggen gjorde en riktigt bra debut. Jag förstår inte varför folk klagar på att någon som är helt ny på battlescenen inte kommer med världens bästa rader.
Ökänd-raden var asfet, och jag skiter i om någon skrivit en liknande punch på whoa för flera år sedan, för jag har inte hört den förut. Så jävla tröttsamt med folk som slänger ur sig "played" så fort det kommer något som just de har hört förut.

Nu Messiah är tung. Riktigt tung. Han klättrade upp på min lista över favoritbattlare. Han har riktigt välskrivna rader och ett skönt delivery. Jag vill möta Nu Messiah i framtiden.
twitter.com/KalleBalikblek
Toastare

2011-11-25 13:43
NuMessiah skrev:
Blir det inte 100 kommentarer ens? :( Hade hoppats kunna rida på Kaggens fame, men tji fick jag :(

85 kommentarer måste vara något jävla rekord de senaste månaderna eller nåt, så böla inte, Erik.
www.twitter.com/jimmypistol232