Simon G = Rappare i Las palmas, far och son och även solo skiva. Radioröst, författare, tecknare osv. Svårt att göra battles som är "PK". Med tanke på att du ska få den andra person att se så liten i jämnförelse med dig. Henry har vunnit i poesi osv. Där kan man vara mer PK för där handlar det om vad man säger inte om att man ska slå någon. Jag tycker det är konstigt att man reagerar på bög och din mamma skämt och inte ger sig på att man ska mörda varandra om man vill ha en "PK" scen? Min poäng är att man måste kunna distansera vad som sägs med humor och vad som sägs för att håna någon på riktigt. Jag tror inte att om någon som står på scen skulle vara riktigt sura skulle kalla någon för bög eller liknande. Visst man kan efterlysa lite mer orginalitet men den svenska scenen är egentligen bara ett år i det här formatet och kommer nog vara rätt klychig på sina håll ett tag till innan folk hittar sina egna stilar helt. Det är trotsalt en slags genre på rap det här kan man säga och då kommer det finnas schabloner som man antingen följer eller bryter emot. Tex din mamma skämt, att sätta någon i en box, att göra en" " och bög är ett negativit ord. ( Sen tror jag det mer har blivit ett ord som man säger som fitta som är ett skällsord utan att vara negativ emot kvinnor) Okej, jag gick overkill på ämnet. Men klockan är vad den är och det är röddag imorrn.
Hon checkar in mig från andra sidan baren. Du checkar in dig och uppdaterar status raden.