I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[video] Basementality Battles 6 (Göteborg): Nicko Mack vs Jimmy Pistol

Svensk Hiphop - Battles

2011-04-05 00:52

[video] Basementality Battles 6 (Göteborg): Nicko Mack vs Jimmy Pistol

Basementality Battles presenteras av Critical & Riksteatern Movement. Denna gången mellan Jimmy Pistol från Malmö och Nicko Mack från Upplands Väsby, eventet tog plats på Kontiki i Göteborg den 2:a April 2011.

2011-04-05 01:03
först! :D kommer tillbaka med comments efter jag sätt det!
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz

2011-04-05 01:04
Ännu en grym battle! Gillar utvecklingskurvan!
Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.

2011-04-05 01:11
Mack dödade i tredje. I övrigt en fet battle, pistol jar skönaste laidback stilen verkar vara.en jävla go gubbe

2011-04-05 01:14
awsome, tyckte nicho tog detta !
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz

2011-04-05 01:17
Jimmy tog 2 första rätt övertygande
Nicko macks första 2/3 av sin tredje var rätt bra, så den tog han.

2-1 jimmy.

"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Producent

2011-04-05 01:28
Nicko macks delivery sitter jävligt fint alltså. Men pistolen är bara roligare helt enkelt. Dissar honom för att har tjockskärm i sin studio, haha

2011-04-05 01:31
nu har jag dock ingen tjockskärm, eller rosa bandana, men point taken, håller med samtliga föregående talare, Jimmy är skitfet och en jävligt soft snubbe, höll ögonen på honom, det är nog inte slut på phatness från honom är jag säker på

gillar att jag säger Jimmy Pischtoler också, @drunkslur
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2011-04-05 03:56
alltså JP, du är en av mina nya favorit battlare, du har en sån översoft stil/Swag och precis den typ av humör jag gillar mest! (Y)
du hade heeeelt för många rader som va feta för att citera alla!

Sidospår; "och jag hade oxå bandana runt armen, i femte klass..."
haha satsar på att alla i publiken som hade det, gömde armen illa kvickt! haha ^^

"ayden avbröt din vers","Oh shit" & "en stjärna på halsen" raderna va riktigt feta ifrån Nicko Mack!
men JP va mer stabil rakt igenom och va roligast, och bäst!

även big up till Critical & folket bakom kulisserna som redan slängt upp ett klipp på ett battle efter 2-3 dagar!

för övrigt måste jag säga att stämningen här såg ut att lätt kunna matcha O-zone!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-04-05 05:48
Jimmy tog detta.
2 late 2 take it, 2 soon 2 leave it, 2 soon 2 love it and 2 soon 2 give it up

2011-04-05 08:48
Tycker fan båda var feta. Svårt att utse en direkt vinnare.

Dizzy89

Stämningen var ballin´, Glenn City ballin´

2011-04-05 09:50
haha, jag trodde han sa rosa bandana, så var det ju fan inte, my bad, respectfully withdrawn :), knas att min slip i första totalt dödar väpnat rån punchen jag skulle bygga upp till, men en fet kväll var det nonetheless, tuggade som fan med Pistolen efter battlet i sig, och en trevligare och mer jordnära snubbe får man leta efter, och en fet eloge till Critical som än en gång styrt upp ett riktigt fett event och finner tiden och drivet att få upp en film så jävla snabbt!

Mack out!
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2011-04-05 11:01
Haha, skitbra och skitjämnt! Nicko tog skit'n på sina fria. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-04-05 11:04
Jimmy Pistol steppar åpp. Nicko Mack är stadig!

Admin

2011-04-05 11:08
Två grymma snubbar. Två grymma battlare. Skön stämning och kul att se på. Big up!

2011-04-05 11:32
Jimmy Pistol är sjuuuukt feeeeet! å han dödar han "wannabe Prendel killen" duktigt :)

BIG UP BIFF!
Tre lektions horor

2011-04-05 11:38
Håller med om stämningen. Mandalaten sa det bäst, Glenn City Ballin som fan!

Har också svårt att utse en vinnare och lite trist att Nicko Mack tappade av sig lite i första ronden. Det är sådana här tillfällen det är perfekt att det är Promo. Gotta love that shit.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2011-04-05 13:06
underhållande battle.

Jimmy tog den på "jag såg en bild från din studio och du har fortfarande tjockskärm"

hehe
throw your hands in the air like they're not attached
and realize without hands they'll be hard to catch

2011-04-05 13:52
Bra battle. rolig att se på!

2011-04-05 14:22
Jimmy vann denna men Nicko var duktig med...
Skåååne
Geni

2011-04-05 16:12
Feet battle!
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2011-04-05 17:02
nicko dödade helt i sista..inge snack.
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !

2011-04-05 17:56
Riktigt bra av båda. Jag har varit lite orolig att battlescenen bara skulle hålla något år och skämten och angreppen sedan skulle börja sina, inte minst eftersom det är så många arrangemang nu, men det verkar hålla ett tag till.
Skivsamlare

2011-04-05 18:34
Grym battle!!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-04-05 19:13
mycke fet battle, tycke pistol tog hem det med 2 - 1, nicko slakta i tredje.
vinner sin första battle mot grizzli som enligt mitt tycke gjorde sin fetaste battle so far och kommer tillbaka och levererar igen men lämnat nervösiteten på hyllan denna gången. go pistol!

2011-04-05 20:40
riktigt fet battle men..inge snack om att nicko tog den här..vafan det är ju sån skillnad på skillsen att det är sjukt, vad fan snackar folk här om? haha stick för fan

2011-04-05 22:19
Tycker Nickomack fick för lite shine för sina rader. Han är nog min favorit just nu, riktigt grym!

Jimmy Pistol är fan inte dålig heller, verkar vara en soft snubbe.

Fetaste battlen i mitt tycke från Basementality & O-zoone om man inte räknar med Diz&Ok-battlen!

2011-04-05 23:26
damn vad nicko mack tände till i tredje ronden! även stort plus i kanten till honom för dom rebuttals han gjorde. riktigt fresh battle.
Nakna träd kastar fåglar åt helvete
Toastare

2011-04-06 01:09
Först och främst, ÖVERFETT event! Det var verkligen svinkul att vara där och träffa alla gamla rävar, samt reppa skåne.

Secondary, fet respekt till Nicko som gjorde sjukt bra ifrån sig och la en brutal vers i tredje ronden. Jävla step-up sen 2on2 senast imo. Jävla trevlig snubbe utanför krigsfältet också.

Battlen då? Jo, det blev en riktigt fet battle, vilket är det absolut viktigaste eftersom detta trots allt är underhållning! Ingen vill titta på en battle där man tvingas spola förbi den enes ronder. Den största anledningen att jag ville möta Nicko från början var att jag trodde att det kunde bli en tung battle, näst största var att jag ville säga taskiga saker till en jävla AIKare.

Tycker som många har sagt, att jag tog/edgade de två första och att Nicko krossade sista, vilket i min bok är oavgjort totalt sett. OT OT OT OT!!! Tror möjligtvis att det hade kunnat förvandlas från kross till edge i tredje om jag inte missat att lägga fyra bars mitt i versen haha!
www.twitter.com/jimmypistol232
Producent

2011-04-06 01:43
nicko var bättre och roligare.

2011-04-06 07:13
jimmy pistol tog den
http://www.youtube.com/dddnicemusik

dddnicemusik @ youtube.. PRENUMERERA

2011-04-06 11:49
näst största var att jag ville säga taskiga saker till en jävla AIKare.

hahaha

2011-04-06 14:07
fett battle! Nicko macs sista vers var avgörande.

2011-04-06 14:37
var rätt jämnt första ronderna.

men Nicko Mack tog det enkelt i sista, han la några av de fetaste raderna någonsin i basementality battles. mer sånt tack
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-04-06 16:38
saltgurka raden från jimmypistol var fan hysteriskt rolig! hhahaha

Rappare

2011-04-08 02:07
Denna battle var riktigt jävla tung!

Efter att ha sett Jimmy i Ozone där han också lyckades lägga några tunga rader så längtade jag verkligen efter denna! Men shit vilka rader Nicko Mack lyckades slänga ur sig. Efter att ha kollat om på Nicko Mack / Acke - M.Crackson / K.Codein så måste jag säga att han verkligen växer för mig, han blir bara bättre och bättre.

Så jag tycker det blev jämt i denna. Skulle gärna vilja se en till battle mellan dessa två.
Hail to the King, baby!

2011-04-08 18:09
haha shit vilket drygt jävla inlägg jag har skrivit lite längre upp såg jag nu, helt dum i huvet på fyllan, måste göra det utförligt nu bara för det..

som sagt, riktigt fet battle, underhållande. jag tycker endå att nicko tog den här pga en alldeles för fet sista rond. nicko har det jag tycker en battle ska innehålla; attityd som fan, artikulering så man hänger med, slagkraftiga rader och rebuddles medans jimmy kör på humor osv vilket också är jävligt fett, vissa sjukt roliga rader, jävligt nice flow emellanåt också!

försöker tänka bort att jag och nicko är från samma klick men tycker han tog den här i vilket fall. nästa gång är AMG på plats med allt stöd vi kan ge! sket sig med bil osv sist! brääpp!

Rappare

2011-04-10 14:15
Jimmy fick knulla den kvällen, verbalt och fysiskt.
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

2011-06-23 23:18
1. Nicko Mack lägger en tung vers
2. Jimmy Pistol beställer en korv
3. Nicko Mack maler
4. Diggar faktiskt Jimmys rapstil
5. Nicko Mack blev spottad i ansiktet

Jävla Jimmy Pistol. Bra battle dock!
Ridå
Toastare

2011-06-24 03:27
Vafan Spakur, hemskt ledsen att jag skrev i er/din tråd och tyckte att det va en fet battle. Jag hade sagt övertid om det hade varit ett alternativ. Varför hatar du mig? Jag gillar ju dig, fastän du trodde att jag va Critical senast på Mejeriet och att du försökte ragga på min sons mamma.

Mvh JimmyPistol93
www.twitter.com/jimmypistol232

2011-06-24 14:23
Haha, jag är inte arg, jag hatar dig inte. Jag gillar dig det vet du väl. Jag blev bara så rädd när du tyckte att nicko dubbelvann å han skröt om hur bakis han va att jag var tvungen att återuppväcka den här tråden.
Gillar det här battlet faktiskt. Plus att du ser ut som du beställer en korv när du battlar.
Ha det gott å hoppas du battlar snart igen. Är taggad på å se zamorabattlet.
Kram
Ridå

2011-06-25 15:55
Get a room.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2011-06-25 17:30