I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] The O-Zone Battles: Event II (första!)

Svensk Hiphop - Battles

2010-06-05 17:01

[Video] The O-Zone Battles: Event II (första!)

De första klippen från The O-Zone Battles: Event II är äntligen här! Det var en galen kväll och vi vill därför passa på att tacka alla som deltog, alla som dömde, alla som dök upp, S.T.I.C.S, fotograferna, Dubcnn, Digital Dirt, Wickmanska, damerna i caféet, de trevliga poliserna & co.

Vi har delat upp releasen av filmerna denna gången, vilket innebär att de resterande matcherna (tre battles) släpps en kort tid efter. Här efterlyser vi tålamod och hoppas på att ni riktar all uppmärksamhet på de aktuella klippen, samt de från förra gången!

Glöm inte att prenumerera på youtubekanalen, gå med i facebookgruppen, bli vän med oss på myspace, och besök vår officiella hemsida www.theozonebattles.com. Är du sugen på att delta så kan du ladda ner anmälningsblanketten från hemsidan som du senare skickar till [email protected] efter att du har fyllt i uppgifterna! Att komma ihåg:

www.theozonebattles.com
www.dubcnn.se
youtube.com/theozonebattles
myspace.com/ozonebattles
facebookgruppen

Hoppas det smakar och glöm inte att SPRIDA ORDET!

/ O-Zone

(Inlägget ändrat av Oracle 2011-01-09 17:10:25)

www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]

2010-06-05 17:01
O-hund vs 2 i Styrka

Chukk Rukkuz vs P.J.

www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]

2010-06-05 17:57
fett.

ohund vs 2 i styrka fucking awesome!
Pj har en del fett o säga han med.
keep it up.
B-Laget - Din Mammas Favoriter

blaget.blogspot.com / mekkeriet.blogspot.com

2010-06-05 18:00
Fett som fan! Längtar till resten av battlesen! :D

2010-06-05 18:47
därja! filmerna ser riktigt feta ut! 2 i styrka tuggade!

2010-06-05 19:04
Haha daamn O-hund är skön! Gillade han i förra också!
"Visst är det vackert.."

2010-06-05 21:21
ooooohund! hahaha feeeeeet!
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap

2010-06-05 23:24
haha äntligen kom de upp! måste säga att de va en bra idé att lägga upp dem separat! :)
jag va ju på plats o syns på alla videos ngn gång ^^ hur som helst så fattar jag inte alls varför inte ohund vann sin rond fortf. ville så gärna höra dommarnas ord, men dom hade inget vettigt egentligen. ja, ohund hade väl publiken på sin sida, men hans dissar va faktiskt bättre, han va roligare. 2 i styrka va oxå grym, avancerade rim o så, men de räckte inte liksom, tyckte absolut ohund förtjäna den ronden!

i överlag e de nice, o redigeringen av videos;en är riktigt snyggt denna gång, och jag måste ge big up till P.J som va riktigt grym o överraskade nog väldigt många som va på plats!
chukk rukkuz, du va övergrym ute på cyphern, men du håller inte måttet inne i battle? visst för att va freestyle är de bra, men du får ju ta o skriva dina saker istället så vi får höra dig riktigt bra, vet att du kan sjukt mkt bättre! :)

thats all for me, for now! //Dizzy
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-06-05 23:30
Förstår verkligen inte hur O-hund får så mkt love? jag har varit ett battle fan i flera år, och han är ingen bra battle snubbe visst han har skämt. Man kan fortfarande vara en bra battlare även om man har skämt men han är för simpel, känns inte riktigt som att han dissar sin motståndare men vad vet jag. 2 i styrka var fet och tycker att han verkligen förtjänade dennna vinst, han hadde feta punches och battlade verkligen o-hund. big ups till alla som håller detta battle shit igång braaap
B

2010-06-05 23:48
Humor i battle'n gör det så sjukt mycket mer underhållande att kolla på. O-Hund gör det riktigt bra imo, vill gärna höra med av han..

Men Shazaam's rond är jag sjukt sugen på att höra nu! :)
"Visst är det vackert.."
Rappare

2010-06-06 01:27
haha, dom är feta! och 2 i Styrka är sjukt grym! men kul att dom har stavat fel i videon 2 i Stryka haha

fridens

2010-06-06 01:35
Fyfan 2 I styrka och O-hund var hur jävla bra som helst. Men tyckte ändå att O-Hund skulle vinna, han hade mer känsla och kändes mer säker på vad han sa, mer swagger helt enkelt. Både hade liksom bra rim och punchlines så tyccker jag O-Hund skulle vina på skönare inlevelse och stil.

Ser fram emot de kommande ronderna :)
Moderator

2010-06-06 02:07
2 i styrka.. raktav, så fuckin tung du e mannen!
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda: [email protected]

2010-06-06 03:35
Bror

Har inte lagt märke till det!! Smått pinsamt att det är felstavat, ber om ursäkt för denna tabbe 2 i StyRka!

/ O-Zone
www.theozonebattles.com

Rappare

2010-06-06 12:46
2 i styrka hade bättre text men o-hund hade bättre swagger, men text väger mer hos mig.
Rappare

2010-06-06 13:37
Helt rätt dömt enligt mig, tyckte att Ohund velade för mycket, 2 i Styrka visade liksom att han ville vinna.
Chukk nja asså det gillade jag inte, även om det var freestyle det mesta så var det ju inte direkt någon höjdare, PJ visade var skåpet skulle stå.
Gillade denna grovt; Your as ugly as a blind mans wife.. haha...
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

2010-06-06 14:04
Fint med lite stavfel här och där, får en känsla av att redigeringen inte var så seriös.

" 2 i stryka "

" Pemenuera "

2010-06-06 14:15
Fett fett!!

känns jättedumt att peka ut stavfel när självaste grundarbetet var bra utfört. Allt ser mycket bättre ut, introt och "specialeffekterna" är mycket bättre än förra gången, big up!

Jag är fortfarande osäker på vem som gjorde bättre av sig mellan 2 i Styrka och Ohund, behöver kolla på klippen några gånger till.

2010-06-06 14:58
2 i styrka va tung men blev lite väl mkt homorader, känns lätt att varva dem med ginger-skämt eller nått annat lågt för omväxling... Men den battlen var riktigt bra

Jag orkade faktiskt inte kolla igenom hela engelska battlen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-06 17:14
2 i styrka va tung men blev lite väl mkt homorader, känns lätt att varva dem med ginger-skämt eller nått annat lågt för omväxling... Men den battlen var riktigt bra

Jag orkade faktiskt inte kolla igenom hela engelska battlen

alltså, jag håller med om att 2 i styrka har bättre, eller ja- mer avancerade rader.
men precis som du säger så är de mkt homo rader, och intetsägande saker, medans o hund va mer personlig t.ex alla rader han dissar 2 i styrka för den stora kuk han påstår sig ha? haha klockrent ibland! ^^

och om du inte kolla hela engelska så borde du göra de, chukk va lite tråkig, men PJ va absolut sevärd!!! :)
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-06-06 17:56
Folk säger att O-hund var mer säker på vad han sa osv. "Lät mer säker", och att han skulle vunnit.. Är det inte för att han SKRIVIT sin text som många gör, som han låter mer säker. Vissa går dit och freestylar rakt av. Kanske har kollat upp motståndaren lite, men man märker ju vilka som verkligen övat in sin skit. Och inte, 2 i styrka är väl "känd" för att vara en grym freestylare. Helt klart värd vinsten, inget snack om saken!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-06 17:58
Varför ska man vinna för att man freestylar? Grejen med battle'n är ju att man ska förskriva så det blir proffsigare väl? Eller är jag ute och cyklar?
"Visst är det vackert.."

2010-06-06 18:09
2 i styrka körde också förskrivet. Jag tycker att han var snäppet bättre än O-Hund, men håller även med ovanstående att O-hund var mer personlig, många av 2 i Styrkas bättre rader hade fungerat att köra mot vem som helst. Jämn battle och det gillas.

Improvisation uppskattas, både 2 i Styrka och O-hund fick in några flips i början av sina ronder. Tungt

2010-06-06 21:26

trofast du är skit bra... ska inte du va med på ozone battles?

Producent

2010-06-06 21:49
hahahaha thirdI :D

O-hund är grym som fan, och critical såg ut att vara grymt borta :D

2010-06-06 22:18
Jag vill se Third Eye
Toastare

2010-06-06 22:25
Blir så ledsen när varenda jävel slänger händerna i taket så fort dom får höra en svordom.

Seriöst, 5 minuter förskrivet och 90% homofobi.
www.twitter.com/jimmypistol232
Toastare

2010-06-06 22:53
sry, glömde ge lite cred till arrangörerna!

Mkt bra jobbat! investera i några fläktar eller en AC dock :D
www.twitter.com/jimmypistol232
Moderator

2010-06-06 23:27
Svenska tilltalar mig mer i sånna här sammanhang faktiskt, men måste säga att jag tyckte PJ var jävligt soft och rolig. Skön attityd på killen.

Annars var matchen mellan O-Hund och 2 i Styrka sjukt rolig. Enda jag störde mig på var att det var lite väl mycket bögrader av 2 i Styrka, vilket blir jävligt ledsamt efter ett tag.
O-Hund däremot är så jävla tokskön! Skön självdistans och attityd, roliga rader som verkligen förlöjligar sin motståndare. Han är så jävla kung! Haha.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-06-07 00:58
ge mig en till! en till som klagar på att det var för mycket bögsnack! suck..

2010-06-07 01:04
När kommer nästa del? Cant wait :)
Sångare

2010-06-07 12:38
Trofast

Du är inte alltför intelligent. Själva konceptet går ut på att man skall komma med förskrivet. Ingen vill höra nåra jävla stammande "yo du är bög/ jag är hög ey yo checka"-rader, utom möjligtvis du.

Kritik till dom två släppta battlesen: den engelskspråkiga delen med svenska rappare kan ni bara ta och fimpa med en gång. Det blir bara pinsamt för alla inblandade. Publiken fattar inte när det är dags att reagera, freakar ut på kassa rader som "ugly as a blind man's wife". FÖR HELVETE?

Sen kommer tomten Chukk dit och freestylar igen trots att han gjorde bort sig förra gången med den approachen. Igen, killen låter bra över beats men här skämmer han ut sig.

Visst, man kan ge cred till en kille som är duktig på ren freestyle men inte inom det här konceptet, det låter bara så fruktansvärt fattigt. Fattar du det, Trofast?

Den svenska var riktigt fet. 2 i styrka var nästan lika bra som Armann förra gången och avgick rättvist med segern. O-Hund också helt okej även om det blev lite spoken word-varning där några gånger. Du ska flyta, inte prata.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Hangaround

2010-06-07 16:13
Fett. Men langa upp nästa nu :P

2010-06-07 17:08
jag är med i nästa mot fonky
~ / KHARMA / LyricalSoldier / ~

2010-06-07 18:25
Om man förskriver - och allt man har att bjuda på är en drös med intetsägande homoskämt - vad är då grejen med att överhuvudtaget ställa upp? Vet inte hur många gånger jag gäspade under 2 i Styrka's "framträdande".

2010-06-07 19:09
Alltså.. är 2 i Styrka nån erkänd homofob eller? Något man har missat? Vad spelar det för roll om han använder homorader!! Visst han hade kunnat variera lite, tagit in dvärgar, döva och mentalsjuka in i bilden, för det hade ju varit mer acceptabelt. Sen hade 2 i Styrka en del feta rader utan bögsnack, papperskorg, perpparspray och ostämda instrument raderna bl a.

Helt ärligt, vem fan drar till en battle och klagar över homorader? Det är som att klaga på "våldet" i en UFC match och tvinga på boxningshandskar på deltagarna. Och varför inte klaga på O-Hunds "rasserader" om thailändare och asiater medan vi ändå håller på (vilket var höjdpunkten för mig under kvällen, hysteriskt ballt!). Vulgariteten är något som man får räkna med och ta med en nypa salt. Alla är så kåta på att leka righteous här att ni glömmer propsa en bra battle. Båda sidor gjorde bra av sig och jag hoppas på att se mer av dom!

2010-06-07 19:10
"hurfan kan du kalla mig svenne, din jävla asiat?
stick och käka katt till mat och räkna mattetal"

Det hade jag velat höra från o hund.

Verkar bli bättre kvalite för varje gång, 2 i styrka var lite mesig i framförandet men kan bli bra med lite finputsning
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2010-06-07 19:16
Angående klagogrejen så vafan....alltså det är inga GROVA rader direkt så vänligen håll käften..

du ska bara vara tacksam att du blev adopterad efter
tsunamikatastrofen när din familj försvann i vågen

där har du nåt att gnälla över

2010-06-07 19:30
För övrigt håller jag med om att det är för mycket bögskämt, men dom används ju när man inte vet tillräckligt om motståndaren för att säga nåt annat

Finns dock så jävla många fler infallsvinklar att använda, ta o hund tex

gingers have souls rader?
bara en sån sak som HUND-rader
O-rader
det faktum att han drar med femtielva polare som hypar hans dåliga rader
etc etc etc

2010-06-07 23:08
Ja det är så man dödar i lund han droppa sjukt, men bara för han har röda hund

Kan ju starta en "dissa O-zone deltagare" i battle o sajfer o skaka liv i den skitdelen av forumet

2010-06-08 02:52
Trevligt med alla dessa reaktioner! Resten av klippen kommer upp på onsdag eller torsdag.

/ O-Zone
www.theozonebattles.com

2010-06-08 11:36
fan FET battle ändå, blir ändå imponerad måste jag säga. Det finns hopp trots allt.

Tyckte även jag att O-Hund hade bättre rader, mer perosnligt riktade i motsats till 2 i styrka som iofs hade bra delivery större delen av tiden men föll lite på sina "lite över medel homo rader". Kunde gått OT, kunde gått till O-Hund men gick till 2iS, inget fel på det egewntligen. kul o se ett battle där man pallar kolla på bådas skit rond för rond.

Jag tror att om 2iS försöker leta lite mer info om sin motståndare eller bara skippar played out skit o O-Hund slipar lite på sitt delivery o skippar det där "okej" mellan raderna, asså jag fattar att killen tänker lite emellan o behöver sina 2 s, men hellre ett tyst stopp än ngt som motsvarar dizasters EYO EYO EYO. Men det är ju min åsikt å andra sidan.

Chukk mot PJ eller vad han nu hette....ska vara ärlig, orkad einte riktigt kolla hela, chukk verkar ju ha delivery o den biten on point, men detta är ett battle. taskiga, tråkiga freestyles mot förskrivet.....PJ vann enkelt från dom ronderna jag tog mig igenom! fattar fortfarande inte varför chukk rukkuz drar dit utan att skriva o drar sitt namn i skiten, det är pinsamt ju. visst kan man claima att göra det för "the love" men lide göra det wack 2 ggr i rad då!

hoppas resten e fett...börjar likna ngt nu!

ska ni inte ha prispengar i era battles? ni kan få en 500ing till några pissluffare om ni vill! får vara ngt bra battle då

2010-06-08 18:16
ni kan få en 500ing till några pissluffare om ni vill!

Mr Salesman aka Sweyerate^^

2iStyrka vs O-hund var fet, det engelska battlet kommer jag inte ens kolla på eftersom det tydligen inte är skrivet. Let's face it, detta är inte en off the top-liga och det finns liksom en anledning till att den typen av battlande i princip har dött ut: folk vill inte kolla på det.

Anyway, big up till arrangörer och rappare.
Vi ses nästa gång.

2010-06-08 19:43
Mr Salesman aka Sweyerate^^

Keepin it 100% since 2002
B

2010-06-08 21:29
nänä since 2000 fast annat namn, kanske tidigare. Gets your facts straight YO

500ingen var menad som prispengar till en match mellan tvåpissluffare, fast två pissluffare som kan rappa då. Typ O-Hund mot någon eller så...så dom får ngt att hetsa varandra om!

jag uppskattar era lovord herrar, om några år är ni kanske där. Troligtvis inte.

O nuMessiah skulle inte du vara med o YO'a med dom andra pojkarna?

2010-06-08 22:56
skulle inte du vara med o YO'a med dom andra pojkarna?

Jodå. Jag har inte haft tid hittills men nästa gång lär jag komma, förutsatt att dom inte byter datum igen. Jag choppade faktiskt upp det med min tilltänkta motståndare för bara några timmar sen och det ser ut att bli en väldigt trevlig match hehe.

Producent

2010-06-08 23:14
fast två pissluffare som kan rappa då. Typ O-Hund

fast... han rappar ju inte.

2010-06-08 23:14
So vem Tänkte du att du skulle battla då , Nymadness *HOST* numessiahs?
B

2010-06-08 23:50
ja fast han är rolig när han battlar, sakiten i hans musik för tillfället. Det har precis startat o han verkar ju ha förstått hur man gör det...2 i Styrka likaså.

2010-06-08 23:52
Goon Squad kanske reppar och stödjer dom som är duktiga

2010-06-09 00:57
Ni joinar väl inte dom nördarna i deras orgier hoppas jag?