I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Recension: P.J. - Makin' Moves

Svensk Hiphop - Audio & Video

   

2012-08-31 10:32

[Audio] Recension: P.J. - Makin' Moves



Saxat från Whoa-bloggen:

I en tid där den skånska rapscenen ofta döms ut som ”bättre förr” och nära utrotningshotad, när de som håller igång hiphopscenen med events och klubbar egentligen bara är en handfull eldsjälar, så kommer den 20-åriga rapparen P.J.s debutalbum som en blixt från klar himmel, och påminner mig om vilken bördig grogrund för hiphopmusik som den skånska myllan faktiskt är.

För mig som ändå anser mig ha ganska bra koll på svensk hiphop kom det som en smärre chock när den då helt okände P.J. år 2010 släppte sitt mixtapes Wonderful Wednesdays, på vilket han uppvisade en text- och flowmässig mognad som tydde på flera hundra timmar bakom rimblocket och mikrofonen. Efter detta har han tagit den engelskspråkiga battle-scenen med storm genom att trots sin ringa ålder ge giganter som Charron och Loe Pesci en ordentlig match på deras eget modersmål. När han nu släpper debutalbumet Makin’ Moves så är det inte utan att jag har haft höga förväntningar. Förväntningar som till min glädje uppfylldes mer än väl.


Klicka här för att komma till inlägget:

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.