[Audio] Paradigma - Skratta Uppåt (netplay)!
LADDA NER! Må marken bäva av marscherande fötter i takt till revolutionen som vi åberopar i Paradigma - Skratta Uppåt netplay. Detta är en kollektion av material tillhörande diverse projekt som av geografiska skäl försenats och förhindrats, och vi nu äntligen stolt kan släppa till de hungriga massorna. Skratta Uppåt är i stort sett grundad på besvikelse och missnöje över situationer vi har observerat eller befunnit oss i de senaste åren, och vi reflekterar vilt i förändringens tecken för att en gång för alla kunna muskla bort näven som hållit oss nere. Skivan innehållar ett par låtar gjorda i Paradigmas naturliga konstellation, men är primärt ett arbete mellan Omen22 och JimmyMorfin i Idiotförklarads frånvaro. Vi har ett gäng samarbeten med producenter vi har skjutit på allt för länge på att arbeta med, en fet gästvers på skivans banger "Ge Mig" av NuMessiah , två favoriter i repris med en tung remix och en hård sololåt av Omen22 proddad av Ethanol . Så, tanka skivan och delta i det djupt hånfulla skrattet vi riktar mot allt och alla som tycker sig sitta över oss, i vetskapen av att de aldrig kommer förstå. Ladda NerLADDA NER! TRACKLIST 1. Paradigma - Dömda Till Samhällstjänst Rap: Idiotförklarad, Omen22, JimmyMorfin Beat: Anonym donation från Subdominant Mixning: JimmyMorfin 2. Paradigma ft. NuMessiah - Ge Mig Rap: JimmyMorfin, Omen22, NuMessiah Beat: Memo Mixning: FredAlert 3. Paradigma - Krig Rap: JimmyMorfin, Omen22 Beat: FredAlert Mixning: Tobbe (från Yde & Tobbe) 4. Paradigma - Ett perfekt System Rap: Omen22, JimmyMorfin Beat: DJLeon Mixning: Lethal Ethan 5. Paradigma - Ansvar Rap: JimmyMorfin, Omen22 Beat & Mix: LITANOL 6. Omen22 - En Linje i Sanden Rap: Omen22 Beat & Mix: Lethal Ethan 7. Paradigma - Aldrig Mer Rap: Omen22, Idiotförklarad, JimmyMorfin Beat & Mix: AOBeats 8. Paradigma - Bukslagssymfonin Rap: Idiotförklarad, Omen22, JimmyMorfin Beat & Mix: Gustaf Lindström 9. Paradigma - Ett Perfekt System (LethalEthan Remix) Rap: Omen22, JimmyMorfin Beat & Mix: LethalEthan MEDVERKANDEGustaf Lindström - Kategori 24 Mixtape - @ Myspace http://www.myspace.com/kategori24Ethanol TobbeYde & Tobbe - @ Myspace NuMessiahNuMessiah (Myspace) FredAlertFred Alert (Myspace) LitanolLitanol - @ Myspace DJLeonDJLeon (Myspace) PARADIGMA paradgimskifte.se/ - @ Myspace - @ Facebook
Inte en kommentar ? Shit asså.. Bra skit iaf ! Fastna för En linje i sanden direkt.. Men bara lyssnat igenom en gång lite snabbt.. Kommer me utförligare kritik sen.. Pz !
Ska lyssna igenom det, vet att ni är grymma så förväntar mig mycket! ;-)
Fan va fett! Som ovanstående skribent utrycker det, förväntningarna är höga. Återkommer med feedback efter några lyssningar. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Riktigt tungt släpp! Djupa texter, galna rim och en drös med väll utvalda beats. personliga favoriter: En linje i sanden, Ansvar, krig Peace!
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner
Fan vad grymma ni är, utan tvekan bland whoas tyngsta lyricister! hela tapet är maaadness, aldrig mer, ett perfekt system (remix), dömda till samhällstjänst, ansvar och En linje i sanden är mina givna favoriter. Fortsätt droppa!!!
Väldigt kul att höra att det funnits så stora förväntningar på släppet!
grebnets Ser fram emot att se din mer utförliga kommentar. ;)
Begge Tackar ödmjukast! Du kan vänta dig en del släpp framöver. Vi har en låt som inte kom med på netplayen för att först måste mixas, och vi håller även på att koka någonting med FredAlert som kommenterade innan dig. Håll dig uppdaterad på vår
facebook och vår
hemsida för ny info. Men tills dess, hjälp oss sprida vår netplay!
Shiiet, det här var värt att logga in på whoa igen, riktigt överfett släpp som vanligt, En linje i sanden är en av de fetaste låtarna i år. Big up till alla 3, fast Omen du är fan bäst på denna platta, även om Jimmy brukar vara favoriten, Peace
Omen22 Om du bara visste vilka förväntningar jag har av dig framförallt, läst dina texter och lyssnat på din musik since way back! ;-) Fett fett! Absolut!
Haha :) Ja vettefan va ja ska skriva asså.. Dömda till samhälltjänst e ruggigt fet iaf! Speciellt Andra versen å sista delen av jimmy.. "Så har vi samma mål, Trampa eller trampas på" Ansvar, Ge mej å En linje i sanden e också överfeta! Dock inge speciellt å säga.. Förövrigt så va Där korparna flockas från förra tapet helt jävla underbar ! Går de å tanka på sidan fortfarande föresten ? HejhåLetsGå !
Är detta andra tråden om detta tapet? Har för mig att jag komenterat detta redan? Borde dock ligga i "sv hiphop" såklart :)
grebnets Att du tar dig tid att skriva är komplimang nog. :)
Du finner resten av vår släppta musik på andra sidan
DENNA LÄNK , eller under fliken "Musik" på hemsidan.
jaojao_ Även dubbelkommentarer är välkomna ;)
Detta förtjänar mer respons. Har lyssnat igenom ett par gånger nu. I stora drag har jag följande att säga (allt som sägs nedan är objektiv fakta); Ansvar, En Linje i Sanden & Aldrig Mer är de bästa spåren. Textmässigt är hela projektet otroligt välarbetat, i synnerhet av Omen som framstår som en perfektionist när det gäller det lyriken. Generellt har ni ett ganska "påträngande" utförande, d.v.s. ni varierar flytet ständigt (kudos för det), utan att för den skulle kompensera med delivery, där varje rad kan ses som ett trubbigt föremål, invirad i en handduk som matar slag mot lyssnaren, (alá Full Metal Jacket) Detta fungerar för mig, ungefär till 80 %, men de övriga 20 % blir det lite för mycket. Det hade ade varit fett med lite paus, chill eller whatever, då jag dessa gånger känner att jag misshandlas blodig av intryck. (Detta låter mer negativt än vad som är tanken) Kul att det äntligen blivit släppt, hoppas ni får lite recognition nu. En linje i sanden låter sjukt ärlig, fylld av vemod och ambivalens. Den vittnar också om, som egentligen alla spår, att du kan kalla dig för rappare. När det gäller Jimmy är han talangfull och skillad helt klart, jag har problem med rösten dock. Tror dock den lämpar sig bättre i ett annat röstläge. Men detta är ju en smaksak, självfallet, och den är jävligt karaktäristisk. Textmässigt är han under Omen, men fortfarande tööjt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
taktsbar-0 Tack som fan för utförlig kommentar! Skönt att du erkänner oss (mig framförallt, höhö), och vad gäller Jimmy kan jag inte försvara honom bättre än att han är ett geni som har en gräns av acquired taste. Lyssna mer, se igenom galenskapen och erkänn en mästare. ;) Sätt ihop din egen skit snart, och låt mig gästa dig igen snarast möjligt! Det är nästan ett brott att låta världen vänta på taktsbar. Rapporterar dig inom kort.
Första låten påminner mycket om Fattarus låt "Demokrati", bra så. Grymma texter hela vägen, från och till möjligtvis lite monotont, för mycket av det goda liksom. Släppet skulle säkert vinna på att en och samma person skulle mixa allt. Bra grejer boys... Keep on, big up...
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
ÄNTLIGEN fått tid att lyssna igenom plattan ordentligt. Jag tycker den e skitfet! Ni är helt klart (iaf i min bok) bland dom bästa textförfattarna i Sverige när det gäller kombinationen av rimstruktur och innehåll, otroligt välskrivet rakt igenom! Favoritlåtarna är Ett Perfekt System och Dömda Till Samhällstjänst , egentligen främst pga att temat på låtarna tilltalar mig personligen. Conscious rap! Jag gillar't. :) Gillade Omen s solo-låt också. Sen lite konstruktiv kritik; som folk säger så hade det varit schysst om en och samma människa hade stått för mixen av plattan. Hade blivit mer enhetligt och gett ett bättre intryck. Tror dessvärre att många kan komma att tappa suget på grund av en sån sak. Men vafan, det här är ändå åt rätt håll från förra plattan! Nemen dudes, de här va töngt! Inte en dålig låt på hela plattan = bra! 4/5 bananer, med avdrag pga "ljudupplevelsen".
RaBBLa Tack för kommentar, och jag kan inte vara annat än mycket stolt över betyget. Snabba på med plattan nu, så jag får gästa någon gång. ;)
Haha, den som väntar på nåt gått. Ingen stress man, i våras dödade vi ett projekt pga att vi gick in FÖR hårt. Den här får marinera tills den e klar. :)
Holla at your bwoies med mer comments // Motherfucker Jones
Nu har jag fått chansen att lyssna igenom hela tapet. Måste säga att ni överallt håller bra kvalité. Sköna texter med innehåll och nice flow samt grymma rim. Det enda negativa är väl att det ibland är någon som har lite dålig breathcontrol, för det hörs lite väl mycket andetag mellan raderna. Favoriterna var Dömda till Samhällstjänt och Ett Perfekt System
Ruggigt fett. Det bästa som hänt hiphopsverige sedan Ur Askan. (ungefär) Nu har jag inte lyssnat färdigt på tapet än, men efter en 4 - 5 låtar kan jag lugnt konstatera att det är just... Ruggigt fett. Fortsätt kötta!
Bästa svensk hip-hop jag hört på länge