I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Adam Tensta - Scared of the Dark

Svensk Hiphop - Audio & Video

2011-06-14 10:37

[Video] Adam Tensta - Scared of the Dark

Det var ett tag sedan Adam Tensta släppte sitt hyllade debutalbum It's a Tensta thing och videorna som kom ut i samband med debuten var alltid välpolerade och fångade mångas ögon.

Nu har, som de flesta vet, rapparen släppt den självutlämnande uppföljaren Scared of the dark och självklart ska det bli videor även denna gången. Först ut hade vi Like a punk och nu har det blivit dags för andra singeln, som är skivans titelspår, Scared of the Dark som gästas av den amerikanska artisten/låtskrivaren Billy Kraven.

Vad tycker ni om den nya videon? Som ni kan se här.

Videon finns ej på youtube än, därför ligger inte videon i tråden.

2011-06-14 12:03
Jag måste tyvärr säga att Tensta är done!
Han verkar vara en schysst snubbe osv men hans stil är uttjatad och svenska folket har tröttnat på house/techno rappen vilket syns tydligt på de recensioner hans senast album har fått. Underground artisten Adam Tensta förnyade sig själv med, They Wanna know och My cool som blev hits och gav honom en grammis och han borde göra ännu en gång höjt ribban och experimenterat istället för att mjölka stilen så mycket som möjligt.

Efter 4 år och flera turer jorden runt och det här är vad han har att komma med??
Ett album där nästan alla låtar påminner om som hans "hit singlar"?
Det är samma flow på alla låtar och man skulle kunna rappa "they wanna know" på "like a punk" beatet och folk skulle knappt märka skillnaden.

Try fuckking harder dude, please!!

(Efter Maskinen orkar folk knappt höra mer av det där ärligt talat!!!)
ich lebe fur hiphop
Producent

2011-06-14 18:19
låten och videon var fruktansvärt tråkiga :/
och jag håller helt och hållet med ovanstående. känns som jag redan hört denna låt c.a 10 gånger innan, MED tensta, FAST olika titlar på låtarna bara.

2011-06-14 23:00
Håller med er båda
Moderator

2011-06-14 23:51
Videon var väl inget överdrivet, tyvärr. Jag gillar låten dock, även om det är som ni säger, låter väldigt mycket som tidigare hits.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2011-06-15 00:26
All respekt till Adam. Tycker kanske att videon kändes lite tafatt och sa inte så mycket om låten. Till en sån här personlig låt hade det varit gött med en lika personlig video och inte nån slags... rymd-framtids-strid? Men ska smälta den lite.
Mollgan, Middlesex.
"Jag är hög och het så kalla mig ers höghet"
www.middlesex.nu