Redaktionschef
2010-06-09 06:19
[Whoa Netplay] Trofast - Wanna Feel Your Love EP
Från Whoa-bloggen:
Vi är idag glada att kunna presentera en ny netplay med Jonas Hammenvik aka Trofast, en artist på 21 år från Mönsterås (utanför Kalmar) som hållit på med musik sedan han var 17. Efter att från början gjort mest renodlad hiphop, har musiken – den senaste tiden – fått allt mer tydliga inslag av pop och R&B, och det känns på många sätt som att rapparen hittat sin egen grej. Letar du efter något mer radiovänligt och partyglatt att spela på gräset eller festen i sommar, då har du kommit alldeles rätt. Förra sommaren spenderade Trofast en vecka hos Sir David Husselhoff, en av männen bakom den populära hiphopbloggen MyBestFriendIsMyGrind, och spelade in med såväl K-One som Sam-e från Medina. Ett besök som verkligen inspirerade till fortsatt produktivitet och nu, ett år senare, är han redo att släppa sin engelskspråkiga Wanna Feel Your Love EP. Fem låtar, där det inledande titelspåret, producerad av Jay Paul, är utnämnd förstasingel. Även Don Cezaro medverkar med en produktion och Eros Lila står för mastringen. FÖR LÅTLISTA OCH NEDLADDNING, GÅ IN PÅ WHOA-BLOGGEN HÄR
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
först ! ;D bra jobbat trofast.. fast ja digga din svenska stil mer ! :P
Fet, allt är tungt fan men cheater är bästa! Hit material!
Konse''
inget speciellt. inget speciellt någonstans.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
_NevamiZ Tack man!ChrilleF P20 Spanx, uppskattar det:)ekman Synd att det inte tilltalade dig, tack för din tid iaf!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag säger som chrille ;D gillar cheater låten .. kom igen nu whoa check it out.
http://www.myspace.com/aiinac
Tycker den är tung homie! Bra sound rakt igenom!
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap
Producent
2010-06-09 13:41
shit, klyschigt, ordbajsigt och inte hiphop nånstans tycker inte det passar på ett hiphopforum tyvärr! men keep it up för småflickorna!
BLEZZ BEATS Köp Ays'n'Beez - The Epidemic på kassett på
COULISSE
Tack boys!:) spacecat P21 Jag förstår vad du menar, och nej det är inte hiphop. Och det påstår jag inte heller:) Jag är verkligen INTE hiphop. Jag vill inte vara hiphop, hehe. Jag ska keep it up för dom som diggar, och respekterar din åsikt. Får hoppas nåt annat faller dig i smaken. Tack för din tid!
Tror jag ska kika lite senare : p
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Nä inget jag diggade, men som nån annan skrev: småtjejerna kommer nog digga detta;) Och en sak till: Du vill INTE vara hiphop och du är INTE hiphop, får jag då fråga vrf du släpper din musik här? För rätta mig om jag har fel men detta e väl ett hiphop forum lixom;)? Inget hat tyckte bara det lät lite weird haha. Peace
Simon jag har hängt på denna sidan många år, jag började med rap som dom skriver:) Det är kul att få upp sina saker, även om jag inte gör sån grov hiphop nu. Och nej, jag vill inte kalla mig hiphop. Känns lite som när man gick i femman med wu-tang jeans, "jag är hiphopare".. Jag älskar hiphop, musiken, allt. Men inte så jag kallar mig själv hiphop. Eller placerar mig i ett fack, jag gör bara musik liksom ;)
Producent
2010-06-09 16:44
Orka disskutera om det är hiphop eller ej. En bra låt är en bra låt. Sen tilltalar det här mig inte för 5 öre och jag kan inte låta bli att snegla på skämskudden under låtar som "Aint no party like a Smålands party". Men för vad det är är det välproducerat och rap/sång är bra.
Tack så mycket The_Donut P19
Producent
2010-06-09 17:12
det finns ju forum i övrig musik där denna hade platsat bättre. tyvärr fann jag inte detta intressant så jag lyssnade inte igenom hela. men i sin genre eller vad man nu ska säga, så låter det välgjort i alla fall. men gör din grej, det verkar ju fungera så.
Oracle, du har lagt tråden i fel forum, så jag ber dig därför flytta den!
Ladda ner ALL IN 1 MIXTAPE:
www.leontinproductions.se
Okej förstår vad du menar mannen;) Men tydligen är det inte bara jag som tkr att din ep passar bättre i ett annat forum:D men gör din grej anyways:D
efter några lyssningar växer låt 1 och cheater...bra skit.
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !
Moderator
2010-06-09 21:59
Fuckin sjukt vad min apa Don Cezaro e bra på beats!!
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda:
[email protected]
Graffare
2010-06-09 23:53
Som folk har sagt, hiphop eller inte, Trofast gör tyng musik och dom flesta diggar det. Några hatare har han nog absolut inget emot;> Jump up n' down - Bland det fetaste som någonsin har kommit upp på whoa, vill inte slicka röv, säger bara som det är.
-
haha palla klaga på vilket forum de ligger i.. som att världen går under liksom haha.. väx upp för fan! de e fett detta jonas, jag diggar nog de två första låtarna mest faktiskt, men de andra låter fetnice med, men fastna mer för dom 2 första spåren. :)
yeah yeah my man, du tar dig uppåt bror!
Durlind , jag klagar inte, jag skiter i vilket forum de ligger i =) ville driva med Oracle, för whoa är så jävla bra på att alltid säga till mig att jag har lagt fel tråd i fel forum. Sorry för offtopic.
Ladda ner ALL IN 1 MIXTAPE:
www.leontinproductions.se
Tack så mycket till dom som diggar, verkligen. Kul att ni känner det=)
Skämt..
shades on my eyes you can't tell I'm .....
Som sagt inte riktigt min kopp av kaffe, men du gör det du gör bra! slår säkert stort bland rätt publik!!
Producent
2010-06-10 23:45
det var ett moget och rakt svar mot mitt halv-ranting! det gjorde dig rättvisa, jag tycker fortfarande inte det passar här men du gör det du gör bra och jag hoppas att du misslyckas på den här fronten och bidrar med att ta hiphop tillbaka i dessa tider! positivt menat hahaha
COULISSE
förstår ingenting, varför får de här en plats på första sidan? var de sämsta jag hört någonsin.. ALLA låtar låter exakt likadant och texterna kunde en elva åring ha skrivit bättre.. "Hej jag har suttit o lyssnat på NRJ och kopierat allt och gjort de 100 gånger sämre". De här är inte riktat till Trofast utan till whoas redaktion, ni kanske ska starta upp ett pop community istället?
my name is xelly smelly
Producent
2010-06-11 00:19
vad är pop? att det är ett hiphopforum och att det finns så mycket fetare hiphoprelaterat att uppmärksammas är anledning nog att inte växa upp tycker jag. du väx upp för din åsikt, det här är välproducerat till viss mån men inte originellt på nån bit, och lyriskt och deliverymässigt är det inte bra. whoa är väl ändå det svenska hiphopforumet på nätet som är det största, och därför tycker jag inte att det platsar eftersom att det inte är hiphop, men det är min åsikt och sen kan man ju tycka vad man vill. det är precis samma fenomen som om du på 90-talet lyssnade på eurodisco med rap på, det är rap på technobeats men det är inte hiphop, skillnaden är självklar och du vet den själv s-media. att det här receptet funkar är redan bevisat genom det massmediala flödet men bra musik vill jag inte kalla det för heller varken smakvis eller tekniskt. återigen det är min åsikt och världen går inte under, världen är din, gör du nåt, gör nåt du är stolt över 30 år senare vare sig du använder din röst eller komponerar musiken, boom boom boom boom kan du göra utan sinne för musik idag. med det sagt säger jag inte att trofast är talanglös, man märker att han har vilja och framgång är inte svårt för honom då, men artistiskt sett hoppas jag att han ändrar inriktning och nej jag kommer inte ligga sömnlös över det och nej jag ödslar inte energi för att jag skriver på tangentbordet och är inte ett oerkännande stalker fan.
COULISSE
tycker detta låter nice fan! du har något på g alltså! ni som klagar på fel forum osv varför ens bry sig? såg killen som skrev ovan osv om rap på techno beats osv osv.. men vafan liksom många av oss som lägger upp saker här är väl inte "hiphopare".. visst vi kanske rappar, ibland även på hiphopbeats.. men vi är väl i så fall mer "rappare" även om jag själv inte alls vill kalla mig det, är snarare en snubbe som gör musik bara.. men nu är det här mer av sång på popigare beats och det kanske inte är hiphop då men vafan det är fortfarande musik.. det krävs trots allt först och främst att något ska vara musik innan man kan dela in det i olika genrer.. men visst fler forum på sidan skulle säkert bli bra, då kan det fortfarande vara sveriges största hiphopsida eller whatever och alla tunga hiphopare får vara glada och det finns även plats för annat med =) men vad ska vi då kalla folk som rappar på olika beats, kan vara i soundet hiphop, pop, techno, rock osv osv.. är dom artister i en genre då eller i flera genrer eller ska man till och med skapa en egen genre man döper till "rap på olika beats" då eller? haha.. för sist jag kollade var även rap en del av hiphopens element vilket gör de lite komiskt egentligen för att även om vi rappar så vill både många av oss själva inte säga att vi är hiphop och även många som lyssnar säger att det inte är hiphop heller.. den med svaret får gärna svara mig =) ni kan väl ge mig svar i gästboken istället känns som tråden fuckat ur tillräckligt ändå..
Har och kommer alltid ha..
jag är mer intresserad av att få veta hur den här fel forum grejen kommer utspela sig.
mhm
Tyvärr ingenting som diggas av mig, gav det iallafall en chans =) Peace
Vilket jävla skämt.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Grabbar sluta hata nu ! adda mig på msn, så skickar jag beatsen så ska ni visa hur man gör ! seriöst blir rå piss på att ni står och hackar på saker ni inte kan överträffa ! .. skriv på PM så får ni beatsen så ska ni visa Jonas hur man lägger det !... annars tycker jag inte ni ska komma med era, guuuud feeel forum !.. ncnc .. som 5åringar.. Trofast fet skit !
Djbreath P24 Du kan ju inte mena allvar? Är man tvungen att vara bättre för att ge kritik? Haha.
Aex P19 Du behöver verkligen inte vara bättre, du har din åsikt. Och jag respekterar den!:)
Fan mannen, jag tycker det här låter fett..fortsätt med ditt shiet! /Tamminen. ( ej min användare )
Aex P19 : Klart att man har rätt att ge kritik, men dom kan ju droppa konstruktiv kritik och säga varför det var dåligt, istället för att säga NÄÄÄÄH.. säämst !
Djbreath: Jag tycker de har skrivit ganska tydligt att det är genren de inte gillar (jag har inte själv lyssnat på tapet, pga komentarerna)