I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Sebbe från Kartellen spottar rhymes för vår kamera.

Svensk Hiphop - Audio & Video

   

2010-01-27 15:26

[Video] Sebbe från Kartellen spottar rhymes för vår kamera.

I slutet av 2009 tittade jag förbi Salong Betong i Högdalen för att intervjua Sebbe från Kartellen. Det hela fortlöpte bra och jag fick med mig en massa bra material. Väl hemma klippte jag ihop fyra stycken filmer med snack med Sveriges just nu mest kända gangsterrappare. Vi disskuterade allt från hans vistelse i fängelset till Svensk hiphop. När filmerna var klara skickade jag över dem till Salong Betong grabbarna som skickade dem vidare till Kartellens ledning. Dessa stoppade tyvärr alla fyra filmer. De ursäktade sig för att jag har lagt tid på något som inte kommer kunna gå att använda, men gav inga kommentarer på vad det var i filmerna som inte kunde godkännas. Hur som helst så kanske det är något som ni får se på vårt tio-års jubileum. Det är bara nio år kvar!

Jag fick tillåtelse att dra upp denna vers från Sebbe.

MBFIMG - Swedish HipHop on CPR.



Tycker du att Svensk hiphop ska ta mer plats både inom och utanför landets gränser? Tycker du att det är dags att scenen kommer till liv på riktigt? Se då till att sprida vidare MBFIMG's budskap och musik till andra som kan vara intresserade. All hjälp uppskattas enormt! Nu kör vi!


Sir David Husselhoff
MyBestFriendIsMyGrind.com
Twitter.com/MBFIMG

My Best Friend Is My Grind