I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Trofast - Skicka Mig Till Rymden - Prod: K-One.

Svensk Hiphop - Audio & Video

2010-01-12 15:47

[Audio] Trofast - Skicka Mig Till Rymden - Prod: K-One.

Trofast kommer att krossa tonårshjärtan över hela Sverige de närmsta 2-3 åren med sina looks och sina popiga tracks. Detta är en helt ny track med Trofast som är proddad av K-One och som heter Skicka Mig Till Rymden.

Ladda ner: Trofast - Skicka Mig Till Rymden genom att klicka här >>>

MBFIMG - Swedish HipHop On CPR.

Tycker du att Svensk hiphop ska ta mer plats både inom och utanför landets gränser? Tycker du att det är dags att scenen kommer till liv på riktigt? Se då till att sprida vidare MBFIMG's budskap och musik till andra som kan vara intresserade. All hjälp uppskattas enormt! Nu kör vi!

Sir David Husselhoff
MyBestFriendIsMyGrind.com
Twitter.com/MBFIMG

My Best Friend Is My Grind

2010-01-12 16:43
Aim for the stars Mr. Astronaut!
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap

2010-01-12 17:34
neefan, det här funka inte ;p
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !
Producent

2010-01-12 17:43
Håller med ovanstående.
One Day.
Producent

2010-01-12 18:54
Ibland börjar man förstå varför folk kommer med utlåtanden som "svensk hiphop går i graven"

2010-01-12 19:20
han gör sin grejj mannen.
när lorentz kommer me bullshit då ere okej ?

2010-01-12 20:02
Lorentz gör den här grejen bättre bara..det här är inte nyskapande...astronaut grejen är playad.
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !

2010-01-12 20:05
Inte bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2010-01-12 20:42
Du hade skön stil förut mannen men nu är det inte hiphop längre
http://soundcloud.com/majestictwelve
Ask beavis i get nothing but head.

2010-01-12 20:44
Han är ju iallafall mycket mycket väldigt MYCKET bättre än er som hatar :P Och att lorentz gör det bättre har väl ingenting med den här låten att göra?
Trofast det är fett man! Fortsätt såhär.
http://www.myspace.com/akaamusik
Skivsamlare

2010-01-12 20:47
highlight

"Han är ju iallafall mycket mycket väldigt MYCKET bättre än er som hatar :P"

Vart är världen påväg?

2010-01-12 21:03
Detta diggas inte så mycket.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-12 21:11
Jag vet inte vad Trofast, Lorentz, New Kid osv. håller på med. Dom kan skriva & dom kan flowa så varför ska dom hålla på att larva sig så här? Seriöst grabbar, torka av brunkrämen & börja göra något nytt. Eran stil har blivit uttjatad, ni är väldigt enformiga!

/ Freddah

2010-01-12 21:29
tycker inte trofast är något som lorentz. fet låt äre iaf! :)

2010-01-12 21:33
Hej hej.. Blandade meningar här ser jag, trevligt.. Kul att ni tar er tid att titta, jag är inne i någon period där jag typ testar allt.. Från att sjunga på bara gitarr(Checka första låten på min myspace) till sånt här, till "vanliga raplåtar", till poppiga engelska låtar! Hoppas det kommer något annat som faller er i smaken ni som inte gillar.. Och tack till folket som diggar det, kärlek

Länk till http://www.myspace.com/trofastsweden
Moderator

2010-01-12 22:05
Trofast, du vet att jag diggar dig. Beatet är riktigt svängigt och har en viss charm i sig tycker jag. Verserna håller flowet och ditt röstläge är skönt som vanligt men lyriken och själva attityden e för klen mannen. Refrängen låter nog lite för "vanlig" enligt min åsikt. Helt klart godkänd låt men inte mycket mer än så brush. Peace!
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda: [email protected]
Producent

2010-01-12 22:44
han gör sin grejj mannen.

om du tror att jag gillar lorentz så är du ute på djupt vatten :)

2010-01-13 02:45
Trofast - Kör hårt! I got your back.
My Best Friend Is My Grind

2010-01-13 09:10
Diggas! men inte min typ av musiksmak. (:

2010-01-13 09:54
coooolt beat!
Trofast är tung!
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
Skivsamlare

2010-01-13 10:22
Njae.. Jag vet inte vad jag ska säga utan att låta elak så jag håller bara tyst istället..

Han är ju iallafall mycket mycket väldigt MYCKET bättre än er som hatar :P

Sen när måste man kunna rapa bättre för att få ha en åsikt om någons rap?
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2010-01-13 11:38
Har typ inte vad han säger i sina "verser"? är det bara jag?

2010-01-13 11:57
Sen när måste man kunna rapa bättre för att få ha en åsikt om någons rap?

Word.

Förövrigt en helt okej låt, skön produktion.

2010-01-13 12:17
Köza - svensk hiphop

" Dagen rappare blir pop-artister med tiden, de överdriver och siktar mot dansgolv "

2010-01-13 12:39
Alla gillar såklart inte, lika lite som att alla gillar Kartellen, Näääk, Adam Tensta eller vem fan som helst. Det är väl inget konstigt med det. Jag tycker det är fett att svensk hiphop spretar åt alla jävla håll och folk gör vad de känner för. Fett beat och skön låt. Do your thaang Truuuffaaassstt
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2010-01-13 12:54
släpp lite "fight music" igen määäyn! ;) det både nytt och cleant ;) fortsätt med din grejj annars= )
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-01-13 13:06

Alla tycker inte om Lorentz och hans kopior. De som inte tycker om det undrar varför alla andra blir helt slagna av ''musiken''. Det är babell, inget annat.

Varför postas sånt här på Whoa överhuvudtaget?

2010-01-13 13:57
Fattar inte asså jag tyckte inte om trofast tidigare, Men nu tycker jag om honom mer efter låtar som har kommit nyligt typ, Andra värkar vilja vara tvärt om :P Hallå det är faktiskt 2010
Producent

2010-01-13 14:34
ne fan. inte min typ av skit
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.
Battlerappare

2010-01-13 16:15
mannen du vet va jag tycker !:)
JoaquinRoyale

2010-01-13 16:15
Vad jag lackar på folk som säger "han gör sin grej" och "jävla hater", när det bara är värdelöst.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2010-01-13 18:22
Jag gillar låten. Hade funkat på klubben no doubt, stay doin what u do

2010-01-13 18:24
Hoppades på att denna stilen skulle dö ut 2010 :(
Skivsamlare

2010-01-13 19:23
Trots att ni tycker det är värdelöst så är det fortfarande en egen stil, en väg han vill gå.. Är det så konstigt att man utvecklar sin musikstil?
Slå på radion, det är 95% pop.. Klart det blir en inspiration, allting utvecklas!

Till låten så tycker jag att du kan bättre man. Beatet är helt okej, men skulle varit lite mer sång/melodi i refrängen!

peace!
Pikku @ Ta-fatt & LUCY N' LUKE

2010-01-13 19:40
jag har hört bättre från dig men den här va rätt nice ändå tycker jag
Redaktionen

2010-01-13 19:59
..torka av brunkrämen & börja göra något nytt.

Kunde inte säga det bättre själv... Hörde en låte med dig för länge sen och du körde på engelska. Lät riktigt nice.. Men sen har det bara gått utför känns det som..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2010-01-13 20:42
FETT:) Skönt att du inte bryr dig om alla som håller på o va negativa! Jag tycker ju som vanligt att du är tight.... och va fan, jag är i samma test-period som snurrar i nu...fattar precis vad du menar... kör hårt tiger:P Allt gott//Niklas
 Boogie Bounce 4 Ever

2010-01-13 22:00
Det är riktigt kul att höra på när du rappar, och då menar jag inte att det är ironiskt eller så, utan tvärtom det är soft och skönt som du lägger det. Är det inte det hiphop alltid har handlat om? uttrycka sig som man vill, men fan det än påminner om. Inte för att jag tycker att du påminner om nån jag hört förut, utan tycker att du utvecklat nåt eget.

Förresten kul att MBFIMG valt att satsa på lite annat än det som redan har sin hype, medina passar riktigt bra också;) I alla fall det är ju yngre som ska styra hiphopen snart eller hur?

Kör hårt, jag tror du går långt och håller fast vid tron;)

2010-01-13 23:07
Ingen dålig sidechain :D tyckte fan beatet var rätt bra!

2010-01-14 00:47
eLDhee
Whatup bruv, tack så mkt! Kul o höra man.

Pikku
Get it.. Det kommer grejjor med MKT melodi snart! It's a promise ;)

splinter
Tack dude.. haha!

Dekan-Musik
Tack för dom orden man, dom värmer.. yeah MBFIMG is the shit .. Thx!

2010-01-14 08:55
Säger som eLDhee, den hade funkat på klubben och jag hade säkert skakat som fan i fyllans underbara värld :) Men inget jag gillar rakt av just nu iaf.
:)

2010-01-14 15:37
Ibland börjar man förstå varför folk kommer med utlåtanden som "svensk hiphop går i graven"

Word!

2010-01-14 16:00
härlig låt! Diggar din röst, liksom söt..hade jag varit tjej hade jag legat med dig.. ;)
Borgan ..
Moderator

2010-01-14 16:35
Fattar inte riktigt grejen med att flyga upp i luften som alla tydligen vill :') Men tycker det är tight faktiskt, gillar det du gör. Och samtidigt är det skönt att inte alla hiphopare väljer att gå samma väg och allt, mycket därför jag lyssnar på svensk hiphop för att det finns så mycket att välja på beroende av humör. Fortsätt såhär iallafall! :)
time isn't wasted when you're getting wasted .
Skivsamlare

2010-01-14 16:35
Pikku
Trots att ni tycker det är värdelöst så är det fortfarande en egen stil

Hur kan du kalla det egen stil när 75% av whoa-rapparna låter såhär och att det finns större artister som låter såhär?!

2010-01-14 18:19
Nej, usch...
Vi är överallt!
Rappare

2010-01-14 18:53
Hmm ser inte liknelserna mellan Lorentz och Trofast? Alltså, jovisst, popigt och så, men ändå. Den där jävla lorrebögen har ju förfan ett eget språk o grejer... Sak samma.

Jag brukar inte digga sån här rap (brukar hata den här sorten!) men har alltid fastnat för dig och Newkid, bara er två. Ni gör sjukt feta grejer som passar lika bra på dansgolvet som hemma. :)

2010-01-14 19:03
Thx ! Uppskattar de

2010-01-15 13:21
beatet var ju tungt som fan i verserna men det lät lite knepigt i reffen, samma med din refräng du la, lät inge vidare. men det annars var det rätt nice måste jag erkänna.
typ, eller?