I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Unionen är namnet... | MIXTAPE

Svensk Hiphop - Audio & Video

2010-01-09 19:48

[Audio] Unionen är namnet... | MIXTAPE

Unionen är namnet...

För 1½ år sedan träffades två emcees i korridorerna på Stockholms Universitet. Tillsammans startades de ett projekt som var menat att fylla den lucka som de ansåg saknas inom svensk hiphop.

Nu släpps, tillsammans med dubcnn.se, äntligen det första mixtapet Kolla från sidan och se hur fet den är!. Feta beats spottade på, helt inspelat på Våning Åtta och mixad av Mr. Level8 aka Change från RSL Beats.

Hoppas det smakar!

Ladda ner plattan här!

Unionen är namnet... 2009 till framtiden

(Inlägget ändrat av Oracle som fixade länken 2010-01-09 20:47:13)

(Inlägget ändrat av Oracle 2010-01-12 15:56:04)

Unionen är namnet, mannen

2010-01-09 20:25
tunga grejer grabbar. ja tycker vissa låtar va riktig tunga gillade sen kväll, fundamentet, kvällskvisten... a lyssnat igenom hela snart hoppas ni fortsätter leverera. Komma upp, jävligt genialisk låt! men kort sagt Jävligt tuuungt shuuu

2010-01-09 21:54
En blogg har snappat upp släppet:

hungryipod.tumblr.com

Jävligt kul att när det går så snabbt!
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2010-01-10 00:28
Har sett fram emot det här mer än nått svenskt släpp på länge... Ska lyssna in den nu så får vi se hur det den är
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-10 01:00
Efter en väldigt snabb genomlyssning kan jag konstatera att det är riktigt fett... Två MCs med pondus och eget sound. Många citerbara rader och det blir aldrig något förutsägbart. Jag hade nog redan satt det här som ett av de bättre släppen iår på svenska, iaf om detta år kommer likna förra. Majoriteten av svenska scenen är totalt insnöade på rim, autotune och discobeats, det är tråkigt om folk inte fattar hur många nivåer det här ligger över detta stim av silverfiskar i akvariet. Det här är mitt första intryck och det enda jag kan klaga på är att jag vill ha mer.

Keep it up!

/Vergenhans
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-10 02:17

shiit grabbar det här va sjukt.... har lyssnat igenom lite snabbt o kan bara säga detta låter galet tungt..... mer kritik sen grabbar big up peace!!!

2010-01-10 16:27
Komma upp är lätt en favorit!
Don't be offended
This is all my opinion
Ain't nothing that I'm saying law

2010-01-10 17:46
hiccory: vi ska försöka göra allt för att möta dina klagomål! ;) Tack som fan för de feta orden!

Sylleman: Tack, mannen! Sprid till alla du känner. :)

old-fashioned: min med faktiskt!

2010-01-12 20:43
Tack till er som lyssnat och gillar det ni hör, och tack till er som lyssnar men inte gillar vårt tape. Båda parter bidrar till att Unionen utvecklas och fortsätter jobba med det vi älskar. Vi är redan på god väg med vårt andra tape, men till skillnad från detta så består nästa enbart av beats från egna producenter. Och till er som diggar Komma upp kan vi berätta att Nevahmind Länk till http://nevahmind.blog.com/ är en av producenterna som kommer höras mycket på uppföljaren av Kolla från sidan....

Till framtiden!

Peace

Bildspråk
Soy esa clase de persona, me buscan todos los hermanos mayores de los niños de la zona

2010-01-12 21:26
töngt
~ Digital Dirt Ent. ~
www.twitter.com/digitaldirtent

2010-01-14 07:34
Lägger de' tööng!

2010-01-14 21:57
Håller på att ladda nu :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2010-01-15 09:54
Härligt...
Producent

2010-01-15 18:30
Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2010-01-17 13:15
Det saknas lampa?!?
Soy esa clase de persona, me buscan todos los hermanos mayores de los niños de la zona

2010-01-17 14:32
Ganska trevligt tape, dock skulle jag nog vilja ha lite mer variation i temat, för väldigt många av låtarna känns "Unionen är här och vi är det tyngsta". Men det är förståeligt i och med att ni är i etableringsfasen, så jag väntar på nästa släpp :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2010-01-19 19:19
Mabande

Tack för kritiken!

Jag kan säga att det vi har spelat in till vårt nya tape låter annorlunda jämfört med detta släppet. Och jag tror att om detta tapet inte föll dig så mycket i smaken så kommer nästa göra det.

peace!

2010-01-19 19:46
Mabande: Tack för att du lyssnade! Vi har andra låtar på plattan som inte handlar om att vi är här och vi är tyngst. :) Föreslår: Komma upp, Lyssna, Kvällskvisten, mezmo freestyle, Nu är när, Fundamentet och Sen kväll med Schwääng. Men ingen av de har några tydliga teman heller.

Sen måste jag säga att det finns ett visst temakomplex i svensk hiphop. Låtar måste ha övertydliga teman genom hela låten och det är liksom inte ok att skriva om nåt vidare och bredare och mer diffust. Personligen anser jag att låtar med tydligt uttalade teman har kortare livslängd och tenderar vara färdiglyssnade efter en-två gånger.

Men som T1 säger så är nästa tape på en annan nivå än den här. Högre, det vill säga...

2010-01-21 21:14
Fett att så många har tankat ner plattan! Responsen har varit sjukt grym!

2010-01-27 19:00
Upp!

2010-01-27 20:22
Wermin_Roaches

jao tycker sen kväll me sväääääääääääg e den tyngsta låten på hela tapen diggar den stilen. shu upp

2010-02-06 20:20
Har sovit på det här tyvärr. Och jag är deprimerad över att jag sovit på det så länge

sjukt najs pallar inte recensera och kommentera varje spår för jag är full :)

Big ups
//thugz4hugz marremuff representerar klenhet vekhet kärlek och tuffhet allt i en gosig och flottig pizzaförpackning,,, //

2010-02-11 08:40
Knatcha: hehe, tack!

moufassa: hehe, det passar bra att vara full och lyssna på den plattan.

2010-03-10 13:08
t.ö.n.g

2010-03-10 14:00
Tycker mixtapet är grymt, beatsen är lagom lortiga, bra verser...det enda jag kan påpeka var att rappen låter som om den kickades i en kartonglåda...detaljer förvisso men om något lixom.

Keep it up Unionen!

PaZ!

2010-11-04 13:06
Upp!

2010-11-04 14:24
Malmö laddar ner i exakt denna stund! Big Ups till Unionen.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik