I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Krispaket från oss på Spakur.se

Svensk Hiphop - Audio & Video

   

2009-10-23 20:44

[Audio] Krispaket från oss på Spakur.se

Hallå!

Såhär i grådaskiga svininfluensatider, vill man gärna ha någonting att stärka sig med. Dessvärre är de flesta dopingpreparat inte tillåtna och statligt sanktionerade vaccin ger ofta obehagliga biverkningar. Därför har Spakur och hans vänner satt ihop ett litet krispaket för alla människor därute som är fångar i sin egen tillvaro.

Två skivor är på antågande; “Komplett hiphopkompott“, en skiva där Spakur har skrapat ihop alla guldklimpar som trots allt går att hitta om man bara letar lite. Den andra skivan är “En snabbkurs i bugg“, där Spakur helt på egen hand försöker regera över rytmerna.

För att er väntan på dessa skivor inte ska kännas för lång, släpper vi nu alltså detta krispaket, låtarna mixade och mastrade av DJ Lo-kut och vi på spakur.se önskar Er alla en trevlig höst.

Som en bonus har vi också lagt upp hela “Sånger från andra våningen“-demot, med Spakur, Aggro och Kryptonite.


Låtlista:

En snabbkurs i bugg
Produktion av Kryptonite. Jag hinner inte gå in på varför.

Komplett hiphopkompott
Titelspåret till skivan med samma namn. Beatet är producerat av DJ lo-kut.

Nästa dag
Första gästen ut ärt en av mina gamla husgudar och faktiskt en av anledningarna till att jag började lyssna på svensk hiphop, nämligen den alltid lika orgaliciousiska Herr Ågren.
Här har vi nu svängt ihop låten ”Nästa dag” med produktion av Kryptonite.

Första dagen på jobbet
Andra gästen är också han från ett av mina gamla favoritband, jag pratar förstås om Simon G från Las Palmas. Första dagen på jobbet är temat och Patrik Berger är beatmakaren.

Ring ding dong
Man hör ett flaxande, kraxande ljud och plötsligt kommer Fågelmannen inflygande över den svenska hiphopscenen endast iförd en Alf-Tshirt. Efter detta är ingenting sig likt.

Jagad
Den här låten gjorde jag och lokatten inför en spelning vi hade i våras. Instrumentalerna är hämtade från följande låtar: Eminem & Dr. Dre – Guilty Conscience, Agallah – Crookie Monster samt Roots Manuva – Too Cold. Introt är hämtat från samma spelning.

En trevlig kille till vardags men ett svin i trafiken
Våren 2007 kontaktade Frej Larsson mig och tyckte att vi skulle göra en låt. Hans idé var temat ”En trevlig kille till vardags, men ett svin i trafiken”, och han hade redan ett beat att spela in på. Fresh tyckte jag, sen skickade han över beatet och det var den där technolåten eleverna på skolan satt å pumpade på sina mobiler i korridoren. Låten blev skriven och inspelad, dock var Frej inte nöjd med sin vers, och i vintras fick jag till slut ur honom att han inte trodde han skulle orka sätta sig å skriva om versen så att han blev nöjd. I somras skrev jag till en vers och spelade in allt igen. Här är resultatet.

Gör stan
Man behöver inte gå ner på stan för att göra stan.



Kolla in på spakur.se och myspace.com/doktorspakur för att få höra mer!




(Inlägget ändrat av Oracle 2009-10-29 11:55:19)

Ridå