[Audio] Krispaket från oss på Spakur.se
Hallå! Såhär i grådaskiga svininfluensatider, vill man gärna ha någonting att stärka sig med. Dessvärre är de flesta dopingpreparat inte tillåtna och statligt sanktionerade vaccin ger ofta obehagliga biverkningar. Därför har Spakur och hans vänner satt ihop ett litet krispaket för alla människor därute som är fångar i sin egen tillvaro. Två skivor är på antågande; “Komplett hiphopkompott“, en skiva där Spakur har skrapat ihop alla guldklimpar som trots allt går att hitta om man bara letar lite. Den andra skivan är “En snabbkurs i bugg“, där Spakur helt på egen hand försöker regera över rytmerna. För att er väntan på dessa skivor inte ska kännas för lång, släpper vi nu alltså detta krispaket, låtarna mixade och mastrade av DJ Lo-kut och vi på spakur.se önskar Er alla en trevlig höst. Som en bonus har vi också lagt upp hela “Sånger från andra våningen“-demot, med Spakur, Aggro och Kryptonite. Låtlista: En snabbkurs i bugg Produktion av Kryptonite. Jag hinner inte gå in på varför. Komplett hiphopkompott Titelspåret till skivan med samma namn. Beatet är producerat av DJ lo-kut. Nästa dag Första gästen ut ärt en av mina gamla husgudar och faktiskt en av anledningarna till att jag började lyssna på svensk hiphop, nämligen den alltid lika orgaliciousiska Herr Ågren. Här har vi nu svängt ihop låten ”Nästa dag” med produktion av Kryptonite. Första dagen på jobbet Andra gästen är också han från ett av mina gamla favoritband, jag pratar förstås om Simon G från Las Palmas. Första dagen på jobbet är temat och Patrik Berger är beatmakaren. Ring ding dong Man hör ett flaxande, kraxande ljud och plötsligt kommer Fågelmannen inflygande över den svenska hiphopscenen endast iförd en Alf-Tshirt. Efter detta är ingenting sig likt. Jagad Den här låten gjorde jag och lokatten inför en spelning vi hade i våras. Instrumentalerna är hämtade från följande låtar: Eminem & Dr. Dre – Guilty Conscience, Agallah – Crookie Monster samt Roots Manuva – Too Cold. Introt är hämtat från samma spelning. En trevlig kille till vardags men ett svin i trafiken Våren 2007 kontaktade Frej Larsson mig och tyckte att vi skulle göra en låt. Hans idé var temat ”En trevlig kille till vardags, men ett svin i trafiken”, och han hade redan ett beat att spela in på. Fresh tyckte jag, sen skickade han över beatet och det var den där technolåten eleverna på skolan satt å pumpade på sina mobiler i korridoren. Låten blev skriven och inspelad, dock var Frej inte nöjd med sin vers, och i vintras fick jag till slut ur honom att han inte trodde han skulle orka sätta sig å skriva om versen så att han blev nöjd. I somras skrev jag till en vers och spelade in allt igen. Här är resultatet. Gör stan Man behöver inte gå ner på stan för att göra stan. Kolla in på spakur.se och myspace.com/doktorspakur för att få höra mer! (Inlägget ändrat av Oracle 2009-10-29 11:55:19)
Ridå
Nämen gud så trevligt.. skall checkas.
grymt, laddar ner just nu. men kunde du inte fixat en zipfil så man kunde få ner allt på en gång? (och direktlänka till den)
fan vad fet komplett hiphopkompott är.
helvete vad bra.
"Den skitigaste jäveln i stan"
MYSPACE
ring ding dong var bannemey ett jävla mästerverk, aldrig hört fågelmannen men hans textförfattande var en klass för sig! trevligt krispaket må jag säga, får bannemey ta och beschtälla både Lördagen Den 14'e und Escape From Juniper Hills snart!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
Satan va kul :) Sett fram emot detta sen Lördagen Den 14e om inte längre :) Ska tankas direkt!
bow bow bow, fågelmannen och skalpur!
Jag är starkat i världen
"Threat HTML/Iframe.gen trojan" @ spakur.se Oj det var nått nytt för mig 8)
"statligt sanktionerade vaccin ger ofta obehagliga biverkningar." är förvisso årets största skitsnack men f.ö. skön grej!
JKIBMM
http://www.henrybowers.com
Tack för länkarna, själv kommer jag inte in på spakur.se tack vare mitt NOD32. Myspace är inte min kopp med te.
Komplett hiphopkomplott är ju galet jävla tung. Haha fy fan.
Jag är jointen
Nästa dag och första dagen på jobbet pumpas dagarna i ända här hemma
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Tack till alla som gillar! Kändes skönt att få ut lite gammalt krafs i höstmörkret. Nu va inte allt hur gammalt som helst, men ändå. Kitti: läs löpsedlarna för fan! Jamenfan, uta det här lite mer kanske, eller in i studion å fixa klart resten. Hoppas allt är bra med alla. Peace!
Ridå
vet att du inte la upp tråden för konstruktiv kritik men jag känner mig illa tvungen: har alltid tyckt dina ordlekar och rim varit i en klass för sig. finns rader du lagt som folk inte ens förstår (över huvuden med andra ord). du visar prov på det stundvis och det gör mig glad att du fortfarande tycker hiphop är en konstform värd att uttrycka sig igenom. i 'komplett hiphopkompott' flinar jag till åt ett par grejer. "snart finns inte ens statisk elektricitet gratis" "rappare snackar skit såsom rappare alltid har gjort, men nu hör man inte vad nån säger, för de snackar för fort" riktigt fint. problemet är att du inte är särskilt teknisk mellan rimmen du lägger, vilket är vanligt hos rappare som koncentrerar sig med på VAD de säger än HUR de säger det. det är absolut inte en diss att du skriver vettiga saker med trettiostaviga rim men jag tycker det blir jobbigt att lyssna på med flowmissar och höga inandningar mitt i rader. jobba på breathcontrol eller försök att skriva så att du får rum att andas mellan raderna istället för mitt i dem. personligen skulle jag vilja att du och afasi började tillsammans igen. antar att ingen av er är intresserade men jag tror ni skulle kunna lära av varandra. han kan hjälpa dig med den tekniska bitarna och du kan få honom att sluta göra popmusik. jag tankade alla låtar, lyssnade igenom alla (guldstjärna redan här, det gör jag sällan på albumen som släpps idag). en del kommer jag spara och lyssna på igen, ett par försvann direkt. men hoppas du fortsätter släppa skit i alla fall. peace
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Nu är viruset som hindrade endel att gå in på hemsidan borta! Och vi har lagt upp zip-filer för låtarna. Gå in och lyssna, hör gärna av er om det fortfarande är problem med virus.
http://www.henrybowers.com
loket - de va på tiden dawg!
Jag är starkat i världen
Var tar det så jävla lång tid att få Lördagen den 14:e?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kitti: läs löpsedlarna för fan! jag skulle vilja kontra med att säga, "läs forskningsrapporter" ....ren idioti att ta en löpsedel på fullt allvar ...aja nog om detta...fel tråd att prata om detta ämne
JKIBMM
teambanan:
Helt rätt, jag la upp för att jag ville att folk skulle lyssna å jättegärna säga va dom tyckte. Håller dock inte med dig, jag sitter å pusslar med flytet om jag inte blir nöjd med det direkt, tror dom flesta stavelser jag lägger på det här släppet ligger exakt där jag vill att dom ska ligga, okej, vissa har jag lämnat åt nånslags halvslapp skön slump efter känslan när jag spelade in, men överlag har jag rappat in det exakt som jag tycker det ska låta. men det är jag. tack för kritiken, soft att du hade så mycket å säga även om kontentan va att jag va otajt haha
grymt fixat med zipen lokatten!
FreddeE:
Fan, vi är dåliga på det där, du har beställt skiva alltså? skickat mail till
[email protected] ? Jag går in å kollar omgående, tusen ursäkter å pussar å kramar.
Kitti:
Nu menade jag inte att du skulle gå ut å köpa allt står på löpsedlarna, utan mer reflektera över vad som stod på dom å varför. Hörde du om hon cheerleadern i usa som bara kunde gå baklänges å typ bara sncka när hon sprang. haha!
Vaccinerade mig faktiskt häromveckan, var sängliggande hela nästföljande dag. kan ioförsig haft å göra med att jag gick ut å roade mig samma kväll som jag tog vaccinationen.
Ridå
Töntnörden haha vadå hände det efter att hon vaccinerat sig? låter sjukt udda :) ..den generella bieffekten av vaccinet är att man får influensasympton i 1-2 dygn så inte så konstigt att du mådde lite illa :) skulle också vaccinerat mig om jag kunnat (är äggallergiker) :)
JKIBMM
Kitti: Det här hände efter att hon vaccinerat sig:
YouTube Länk Sant? Verkligen inte...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kitti: aja, det är nog lugnt, nån sitter ju å tjänar en massa deg på masshysterin kring influensan. Konspiration! haha, nä men aftonbladet vill väl bara sälja tidningar antar jag. Tråkigt att det är dom som har förmedlar "sanningen" till folkmassorna. Saker är dock tydligen bara sant om det säljer tidningar. aja, blabla, freddan är ju helt klart vaccinerad, har säkert gjort lumpen också. det har dom alla. Skitsamma, kul att folk som gillart gillart. Nu kan man ladda ner dom gamla låtarna på myspace också, inte bara streama. Nån som har nåt skönt tips på hur man kan peta ut "släppet" på fler ställen förresten?
Ridå
Detta är galet, inte fan är det ofta man ser något såhär. Tar alla, sparar till nästa generation!
The thing is, we cant separate our feelings..
FreddeE En polare som pluggar läkare har visat mig det där klippet redan och konstaterat att det där är riktigt fake :)Töntnörden du kan ju alltid lägga upp låtarna på diverse torrentsidor?
JKIBMM
måste in och korrigera lite snabbt...missförstod en kära läkarvän.....det går i teorin att få det sympton kvinnan fick i videon...däremot är det odds på ungefär en på en miljard :P ..måste ha predisposition i generna osv osv..
JKIBMM