I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Pato Pooh - Follow me tävlingen. Producentbidrag.

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-10-17 20:05

[Audio] Pato Pooh - Follow me tävlingen. Producentbidrag.

Yuh! Nu är det dags att rösta på er favoritremix av Pato Pooh ft. Adam Tensta - "Follow Me". Med Sveriges just nu hetaste video. Galna grejer. Orginalet producerades av Jeff a.k.a. Gameboii, men många unga talanger i landet fick till riktigt bra bidrag! Stor tack till alla som var med och tävlade. Svara gärna på dessa frågor:

1. Vem får er röst?
2. Varför får denne producent din röst?
3. Vilken remix var sämst?
4. Varför var den sämst?
5. Hur ska vi göra för att förbättra tävlingen till nästa gång?

MBFIMG - Swedish HipHop on CPR.

Tycker du att Svensk hiphop ska ta mer plats både inom och utanför landets gränser? Tycker du att det är dags att scenen kommer till liv på riktigt? Se då till att sprida vidare MBFIMG's budskap och musik till andra som kan vara intresserade. All hjälp uppskattas enormt! Nu kör vi!

Sir David Husselhoff
MyBestFriendIsMyGrind.com
Twitter.com/MBFIMG

My Best Friend Is My Grind

2009-10-17 20:12
Den här var faaan fetast!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-17 20:14
Är du artist och inte hittar din låt/vers så beror det på att det formatet du skickat den i ej fungerat att konvertera eller så har din nerladdningslänk inte fungerat. Skicka gärna in ditt bidrag igen om så är fallet. Meddela även om ditt namn skulle vara felstavat etc
Producent

2009-10-17 20:41

2009-10-17 20:47
Samma som Max I Million, här är mitt;
http://www.youtube.com/watch?v=3YVbEx3Bwv0

fan vad youtube våldtar ljudet för övrigt :f

2009-10-17 20:47

2009-10-17 20:56
h
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-17 21:04
shiiiit big up! de fanns måånga grymma alltså, men alibi och K.J va niice

2009-10-17 21:07
NuMessiah: du känner inte att din länk hamnade i fel tråd? ;)

mitt bidrag finns på myspacen.
Moderator

2009-10-17 21:09
Inte hört så många än men jävlar vilken klasskillnad det är på folk och folk. Än så länge står denna högst i favorit, fy fan vad tung!

MBFIMG - Challenge #3 - Pato Pooh ft. Adam Tensta - Follow Me (Stefan Forslund Remix)
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda: [email protected]

2009-10-17 21:29
Tjena!

Här var då mitt bidrag:

Moderator

2009-10-17 21:40
Galet vad sjukt tunga producenter det finns i Sverige, har inte ens hört talas av 80% av dessa, grymt!!
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda: [email protected]

2009-10-17 21:43
essjay levererar det soft som få. Han får min röst.

2009-10-17 22:34
Här är mitt:

Ladda ner ALL IN 1 MIXTAPE:
www.leontinproductions.se

2009-10-17 23:37
1. Vem får er röst? Juiz af Tafatt
2. Varför får denne producent din röst? Ingen bra förklarar direkt, diggar stilen

2009-10-18 00:05
Vote; Juiz af Tafatt

Why man? - Ja' diggare fett! :)

2009-10-18 00:06
Jag röstar på dynamo414. Varför? Remixen sticker ut. Den är tung. Annorlunda. Fräck.

2009-10-18 00:26
Min röst går till Max I Million eftersom han lyckats göra den fetaste remixen i tävlingen samtidigt som han, enligt mitt tycke, rört sig utanför sitt eget sound!

2009-10-18 00:34
Juiz af tafatt får min. varför? tycker den stack ut och passade in jävligt bra

2009-10-18 00:45
DJ Rooftop har givetvis också kört sönder beaten med sina turntables.

2009-10-18 01:10
Glömde nämna dynamo414s trummor som är off the hook.

2009-10-18 01:41
Juiz får min röst!
Den föll mig mest i smaken.
www.myspace.com/marcuslarsson

2009-10-18 01:53
Maximillions remix får min röst. Helt sick.

Kör rubrik över varje videoklipp så man kan få en snabb överblick av deltagarna, orientera sig lättare osv.
I think that 'mr Slave guy' is a ... pakistani

2009-10-18 02:14
kretin

Håller med på punkt 5. Nu måste man liksom gissa sig fram.

2009-10-18 03:47
Orka lyssna på 10358 bidrag? Inte? Rösta på dynamo414.

2009-10-18 04:04
ok. Är hemma vid en riktig dator nu och ....jag lägger ner. Ta bort mig från hela skiten. Sjukt dåligt uppstyrt. Är för trött för att gå igenom allt som Mbfimg har gjort fel, men det lutar år det mesta. Jag kommer aldrig förmodligen aldrig inte ställa upp igen. Exempel:

Har inte ens orkat bry mig om att räkna antalet deltagare. Men det är för många, för att få en hyfsat rättvis tävling ska det vara typ 10. Detta vet MBFIMG men de får bättre spridning av fler deltagare så de kör sitt race. Det är Wack.

Sen har vi hela sista inlämningsdealen. Weird.

Sen vill jag veta vilken remix ovan som är min? Jag vill inte lyssna på massa crap för att komma till min....

2009-10-18 04:15
För övrigt är Juiz remix nothing. Enda feta jag lyckats hitta är Donuts och Chimorus. Förutom min egen då.

Och ja, jag är en bitter jävel. Det krävs mer än europopsynthar för att please mig.

2009-10-18 08:22
Dynamo414 - Tråkigt att höra att du inte kommer vara med fler gånger. Vi tar åt oss av kritiken mot titlarna. Det blev snyggare i rapdelen av tävlingen.

2009-10-18 11:35
tycker alla rapparna sög som rappade så ja tänkte checka prod nu

och jävla tur ja gjorde det för några remixer ja diggar som fan , släpps dom i mp3 me sen ?

vill ha dom i mp3 fan haha

ThatPhatKid Future Remix

Alibi of State Crown Remix

2009-10-18 12:34
Dynano414 surgubbe nummer ett.
Det är väl en tävling du har ställt upp i? Är det då så jobbigt att kolla igenom lite bidrag för att se vilka du tävlar mot plus för att bilda en uppfattning om du nu verkligen var så jäkla bäst som du själv känner. Sen kan du ju alltid gå in på rmhustles youtubekanal och ganska enkelt leta upp ditt bidrag. (tog mig säkert 30 sek att hitta mitt eget)... för många tävlande? visst. känns hyffsat svårt att få till en ordentlig spridning när så många är med, men sen kunde jag ändå lyssna igenom alla igår så det är helt klart inte för många.

anyway. tack för tävlingen MBFIMG...

2009-10-18 12:38
Ouf! Vad tunga producenter Sverige har att komma med
, men Stefan Forslund får min röst.
ÄT BAJS OCH DÖ!

2009-10-18 13:05
min röst går till Pajozo, för att han e galet tung och jag alltid stöttar hans beats och stil!

2009-10-18 13:18
Dynamo414 sluta gny, ingen har tvingat dig att vara med... och så jävla duktig är du inte.

1. Min röst går till Stefan Forslund.

2. För att han har tagit element och inspiration från orginalbeatet och utvecklar låten istället för att ta ett random beat från sin hårddisk som råkar ha samma BPM och lägger på acapellan.

3. Min egen (Rutger Hofbahn Remix)

4. För att jag inte orkade mastra ordentligt så den låter helt wack (även utan youtubekvalitet)

5. Skit i youtube-views, fattar att man vill ha folkets röst och allt det där men det är för lätt att fuska plus att alla inte har samma förutsättningar att få röster på det sättet... Skulle vara sjukt fett att ha en omröstning live på något ställe, säg att juryn tar fram 3 finalister, sen spelas dom ute någonstans och sen får publiken skrika högst efteråt så kör man den klassiska decibelmätaren. Kanske kan funka...

2009-10-18 13:21
min röst går till pajozo. för den e tung. sen vilka som va sämst är väl skitsamma..

2009-10-18 13:26
Shit. fylleinlägg ftw! Hade uttryckt mig annorlunda eller snarare inte alls ifall jag sovit på saken.

Anyway, kritiken står jag i alla fall bakom än i dag. Välj ut de 10 bästa bidragen och låt dem battla istället.

Jag blev faktiskt (nästan;)?) tvingad att vara med. Eller kanske inte, uppmuntrad att vara med i alla fall.

Sorry för onödigt fylleinlägg. Hoppas Donut vinner.

2009-10-18 16:11
5: domare borde utse en top10 som folk kan rösta på istället för att 12902310 pers ska va med o allt blir en jävla soppa bara..

2009-10-18 16:18
Röst: Pape Plummer

Det är sådär det ska låta! DOOOOOOPE!

2009-10-18 16:32

2009-10-18 16:37
Min Röst går till ESS, den va fan galet tung asso! Bra Tävling! :)

2009-10-18 16:47
min röst går till Geff boooi :) (Änglalik)

varför? han va fet ;)

2009-10-18 16:51
Min röst går till änglalik

Varför? hans text får en att fasna han är Kung

http://www.youtube.com/watch?v=qNuXW0a4h4s

2009-10-18 16:52
Jag röstar på Änglalik
Rappare

2009-10-18 16:52
ÄNGLALIK blir det för mig, han var tokfet :O Toppen nästa!
www.vidsidanav.com |
www.myspace.com/3Personligheter | www.myspace.com/EslexSweden | KOLLA MYSPACE DÅ!

2009-10-18 16:56

Mitt bidrag

2009-10-18 17:05
1. Vem får er röst?
Pato Pooh ft. Adam Tensta - Follow Me (Anton PBC Remix)

2. Varför får denne producent din röst?
Därför att jag tycker att en remix inte skall låta som originalet utan tillföra något nytt. Dessutom är remixen i mina ögon ett gediget hantverk där producenten har hittat en sampling som passar som handen i handsken och varit kreativ med acapellan osv. Nice shit helt enkel :)

3. Vilken remix var sämst?
Alla som antingen har gjort en "remix" som i princip låter som originalet eller som har slaktat låten genom att göra eurodisco av den.

4. Varför var den sämst?
Läs ovan.

1. Kanske skulle ni kunna göra en kvalomgång baserad på views på youtube (då får ni promotion delen), för att sedan låtar folk rösta på t ex. de bästa top 10-20 låtarna (finalen).

2. Sedan i finalen kanske det går att få upp låtarna så att man kan lyssna på dem på ett smidare sätt. Någon sorts spelare på hemsidan förslagsvis, där låtarna ligger i en playlist. Blir lite mer överskådligt då.

Bara några idéer.
www.myspace.com/calleochadam

2009-10-18 17:09

Det finns så många videos ute att man knappt blir sedd, här är min och om ni diggar släng upp en röst, peace
Baboo på ditt beat, han som rockar din skit

2009-10-18 17:30
1. Vem får er röst? --> den tredje från toppen var bäst enligt mig!

2. Varför får denne producent din röst? --> För att låten fick en helt ny känsla som jag gillade...förut kändes låten som bara en skön låt som fastnade lite i huvudet...i denna remix blev den helt plötsligt en råtung underground konsert låt

3. Vilken remix var sämst? --> ingen aning..vill helt ärligt inte ge någon den platsen

4. Varför var den sämst? --> ^^

5. Hur ska vi göra för att förbättra tävlingen till nästa gång? --> är inte nog insatt för att kommentera detta
JKIBMM
Producent

2009-10-18 17:46
Lägger min röst på Baboo's bidrag!

2009-10-18 18:30
Lägger min på bonanz! Tung sampling, mixat runt den skönt, krånglar inte till det som ja tycker många andra gjorde.
http://www.barasadar.com

2009-10-18 18:45
Chimoru Remix
LÄGGER SKRYT SOM OM DET VORE NYTT!!!!!!! www.myspace.comsilverhazeproductions
Rappare

2009-10-18 19:08
min röst till baboo ! tung skit