I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] JPS ft. Kartellen - Ombytta Roller

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-07-09 17:35

[Audio] JPS ft. Kartellen - Ombytta Roller

Kartellen har gjort ett samarbete med Get loose och JPS aka Jesse P där Lil' Star lägger en grym hook och Sebbe rappar direkt från häktet. Beatet är från Ekbits.

http://www.getloose.se/

VAD.

FUCK A BLOG DAWG CAUSE ONE DAY WE GON MEET

2009-07-09 18:00
allt va skönt förutom sebbes vers den hade säkert blivit fet om han inte spelat in över en telefon eller vad det är. riktigt skön reff, första 2 verserna diggar ja hårt.. borde skippat 3dje..
http://www.znapmusic.com/myntah/

2009-07-10 14:42
Den va rikigt feeet! Men kan inte hålla med Munter, tycker att Sebbes vers var riktigt adjiiibe. Lil star imponerar verkligen och speciellt för sin ålder. JPS va de glöd i rakt igenom. En galen mp3a, fett att d balash oxå.

2009-07-10 14:57
Kartellen gör ju bara bort sig mer och mer. Om dom nu ska göra musik med JPS och Get Loose, då krossas ju verkligen allt som Kartellen tidigare sagt. Kan inte annat än skratta, det här vill man ju inte ens lyssna på.
Moderator

2009-07-10 19:27
Skillz Motivera ditt inlägg.. Hur gör kartellen bort sig?
Jps dödar ju på den här låten med sin rapp!

Men du har ju rätt i det att du inte behöver lyssna på den här musiken om du inte kan förstå den!
 www.getloose.se

2009-07-10 19:30
Fyfan vilken TUNG refräng.. feta verser med!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-10 19:50
ASLAN: Om jag inte kan förstå? Kartellen dissar alla "wannabe gangsters", sen gör dom en låt med JPS som är typ Sveriges största fjolla. Det är det jag menar. Jag säger inte att det inte kan vara bra, men Kartellen sjunker bara mer och mer för varje låt dom gör. Jag som, till en början, trodde att Kartellen höll det äkta, men dom bevisar bara motsatsen hela tiden.

2009-07-10 19:58
Fan vad häftigt att klicka på bilden =O ^^

Fan vad fet reffräng!!!!! :D

Verserna är ju också riktigt tunga!

Fyfan gillar inte sebbes, e de mixen eller riktigt keff mic?
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-07-10 20:25
Sellish: Han spelar ju in från kåken.

2009-07-11 04:10
hahahhahahhahahHAHHAAHHAHaHhahahHAHHAhahhahahha

Snälla!!!

Visste JPS är en dukti rapparee men när jag hör låten kan jag inte göra annat än skratta asset av mej... Kartellen rappar att sätta skott i nacken på wannabe gangster och ja Skillz jag håller med dig, dom kan ju börja med han då!!!!!!!!!!!!!! ;)

Jag tror intee ni som bor i umeå föstår vilken shuno det här är JPS om kartellen vill göra rimes med shuno som går på nattklub och jiddraa runt åker på smäll och sen "gör en pakt med jävlen" !!!! tolka det hur ni vill jag vett hur de ligger till!!!

Annars riktig tung låt om man lyssna men sista värsen hahah han borde spara sinna krafter tills han står i en rikti studio!

biz

2009-07-11 06:34
Kan inte kännas bra för Sebbe att Ken gästar den här låten.
www.randomsidewalk.com
http://twitter.com/basaricrs

2009-07-11 19:19
Nu efter att jag lyssnat på låten måste jag erkänna att den var riktigt fet, trots mitt hat mot JPS. Kan dock fortfarande inte förstå hur Kartellen kan göra en låt ihop med honom. Skulle vara kul att höra vad dom har att säga om det ;P

2009-07-11 21:06
vem fan är jps?
pash zotin

2009-07-11 22:17
En lirare från Umeå.

2009-07-11 23:06
Men seriöst alltså, outrot var fanimej de pinsammaste nånsin
killen e ju fan svenne :D

2009-07-11 23:23
pinsamt kartellen...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-13 14:01
what up FOLK!

mannen jesse o kartellen representerar! fet låt den pumpas i alla grabbarnas bilar, i lägenheterna osv! hoppas d blev en fet spelning i hultsfred!

Ålidchemz kul att du reggade en ny användare för o såga låten... jag e inte från umeå, jag e från angered, ja känner jesse, gatans bröder... så va va d du hade o säga? sluta göm dig o stå för dina åsikter... killen e rappare, artist, han e hiphop... "låt hatarna hata oss"

"kartellen vi e på topp, vare sig d brott eller hiphop" kan vara felciterat fan vet ja...

skillz
får man fråga varför du har sånt hat mot JPS? bazz han din brud eller nått sånt eller e du bara avundsjuk på att hans börjar synas?
kul att du tog dig tid o lät låten växa !

basaric

mannen what? vart fan hör du ken ring på låten?

_Ak4

och om han e svenne? programrebell... vet inte vart du är ifrån, men i orten spelar d ingen roll va fan du har för ursprung....

nog med försvarandet.

ja håller med många i det dom skriver... kartellen har enligt mig tappat det.... va hände med gatans musik, riktiga historier, verkligheten, smutsiga beatsen o sebbes världsklass gaturap på svenska? VA FAN HÄÄNDE?

från "hårda vägen" till "gå loss" va hände där lixom?

party musik o sånt. va hände med hiphopen? va hände med "kartellen värvar bara gangsters mannen"... "soldat har bollar o e strong, används dom rätt soldat han kommer långt"

ah ska inte gnälla misstänker d blir så när aina ligger på o fuckar med alla i kartellen crew... ni som snackar om att kartellen e pinsamma, snälla stäng munnen, vad vet ni egentligen?

hoppas sebbe o kaka klaimar tillbaka kartellen när sebbe e ute... o fortsätter leverara hiphop på riktiga hiphop beats... fuck d här disco fag industry beatsen... ja påallar inte sånt...

anyway.... big up för alla verserna på låten o big up sebbe, sveriges tyngsta på micken utan tvekan! love and respect från tuve, angered mölndal o city! GBG!

"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
Producent

2009-07-13 14:03
mest pinsamma med att låten hamna på whoa, var nog att dickrydern forceone kom in som en jävla tönt med byxorna i knäväcket...

ofet låt alltså, kartellen fick upp mina öron ett par enstaka låtar. sen har det bara gått neråt.

2009-07-13 14:12
Konstigt P21

ah man blir så trött... personangrepp från någon man varken träffat eller känner. skulle jag ta åt mig?

"ofet låt alltså, kartellen fick upp mina öron ett par enstaka låtar. sen har det bara gått neråt. "

beror kanske på att du hört långt ifrån allt material dom har?
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
Producent

2009-07-13 14:30
beror kanske på att du hört långt ifrån allt material dom har?

nja, känns som jag inte alls hade yttrat mig då, eller ens kollat in denna tråd.

2009-07-13 14:38
så du yttrar dig bara när du inte vet något... för d e exkat va du säger...

borde ju vara tvärtom eller? att man först samlar material, studerar, lyssnar, ger det lite tid o sen kommer med en åsikt/yttrande.

eftersom det verkar som du varken hört särskillt mycket eller vet särskillt mycket vad baserar du då dina uttalanden på?

fy fan va ja hatar folk som öppnar käften utan att veta va dom snackar om...

Producent

2009-07-13 14:41
alltså är du lite tappad eller? jag säger ju för fan att jag hört det mesta dom lagt upp, har kollat deras myspace allt för många gånger för att lyckas missa något..

vad som är pinsamt är att du försöker bevisa att du kan mest, dickrydar mest, och skämmer ut dig mest. men heey, jag kunde inte bry mig mindre... om dig.

2009-07-13 15:01
Konstigt P21

ah mannen tappad sen långt tillbaka... och du tror att det som ligger på deras myspace är allt material? ja håller med om att det varit jävligt mycket skit det sista, mycket disco låtar o konstiga mixar o sånt som inte faller mig alls i smaken. men som ja sagt det som funnits på myspace e långt ifrån allt material som finns...

förösker bevisa att ja kan mest? ... d e skillnad på att vara "goodie 2-shoes" och påpeka bristfällig fakta i hatares inlägg... vad är det du försöker bevisa?

dickrydar o skämmer ut sig, ah dom åsikterna står ju helt och hållet för dig.(definition av dig) en annonym person som sitter o kastar personangrepp o plockar saker ur luften o allmänt hatar o svamlar i ovisshet...

fortsätt du hålla koll på dina idoler på nätet o läs bloggar för o uppdatera dig. vi umgås i kretsarna o har koll på fakta om vad som händer, sägs o görs...

erfarenhet, fakta och kännedom är vad mina inlägg baseras på. verkar som du baserar ditt snack på vad som kommer genom röven, och plockar dina yttranden ur din egen lavemang skit direkt från toan...

för att inte kunna bry dig mindre, så verkar det som du e helt absorberad av att ha en åsikt om mig(definition av "mig") en annan halv anonym snubbe som du inte vet jack shit om...

2009-07-13 17:05
Konstigt P21,

Du är Whoa's största hatare, vad är prylen med dig, du kan ju inget om musik, keffa öron och slickar upp andra producenter i brygga fan lägg ner mannen, folk har upp till öronen av din skit, lägg ner nu och koncentrera dig på ditt (jag vet att du kan va en skön snubbe så varför spela någon annan än den du är?)
Glenn?

2009-07-14 13:06
kartellen som ska va så äkta, varför göra en låt med jps? som är lika mkt förort som markoolio, pajasstil

2009-07-14 14:30
bara ja som kom o tänka på Admalish låt av introt? 5 första sekunderna ...
Trippel X ~ X - X-ett - Xpekt

2009-07-14 23:25
kass
pash zotin

2009-07-14 23:38
Jag har verkligen svårt för kartellen. Gillade ett par låtar i början, men dom känns jävligt överskattade. Det blir lite töntigt pch vöerdrivet. Men kul ändå att någon gör musik från en annan synvinkel. Svensk hiphop är verkligen toapapper nu för tiden. Synd att dom hakar på trender också, det gör artt jag tycker dom blir mer ointressanta och det känns lite som dom hycklar.

Denna låt var varken bra eller dålig. Snubben i reffen låter som en dålig kopia av Jacco eller Danjah (svårt att bestämma mig för vem) och jag tycker inte dom andra kan rappa, men å andra sidan, vem i svensk hiphop gör det bra nu för tiden?

2009-07-16 23:13
Jag tycker han gör bra ifrån sig...

Special Blend
Betong Stylish
Producent

2009-07-16 23:29
savve P32
mjo det är ju lätt att säga att jag är whoa´s största hatare, jag kommenterade ju en låt du la upp på ett negativt sätt. ärligt, vad vet du vad jag kan om musik?

och haha... vänta jag var inte klar där ... hahahaha, vilka producenter slickar jag upp i brygga? jag menar, jag rappar inte ens. jag är producent själv. fact before talk, tönt.

2009-07-17 00:47
Konstigt P21,

Nej nej, lugn du missförstår mig. Det jag menar är att du är en tvättäkta idiot. Folk ogillar inte dig för att du har något att säga, de ogillar dig för att det du säger är som en paris hilton såpa.

Du är ingen producent, du är en arbetslös stackare från landet som inte har råd med riktig utrustning, ingen vet vem du är, du har inte fått några släpp och du smörar för folk som kan bättre.

Men när du fixat din ekonomi, jobbar med riktiga produktioner och fått några släpp kan du börja kalla dig producent.

När blev du Leila K? Fact before talk? Ok, Engelska A innan du skriver fuffens saker. Dämpa dig nu ditt damp.
Glenn?
Graffare

2009-07-17 14:31
Sjukt tung låt, tyckte faktiskt att Sebbes vers var fetaast;D
-