[Audio] Timbuktu & Promoe - Ge Oss Sverige Tillbaka
Nu på söndag den 7e juni är det val till Europaparlamentet 2009. Timbuktu & Promoe vill att du ska ut och rösta! Ännu en gång fick vi brev från Sverigedemokraterna. Ge oss Sverige tillbaka säger dom. Vi tycker inte att Sverigedemokraterna har ensamrätt till Sverige. Nu vill Timbuktu & Promoe ge er denna låt, "Ge Oss Sverige Tillbaka", i hopp om att ni alla går ut och röstar. Promoe: "Sverigedemokraterna försöker ta patent på vad svenskhet är. Dom gör det på ologiska grunder, och dom kan knappast själva veta vilka och vad som omfattas av deras defintion av svenskhet. Jag, likt många andra, kan inte identifiera oss med den." Timbuktu: "Dagens Sverige består av människor från alla delar av världen människor som kommer från olika kulturella och religiösa bakgrunder. Jag tror att detta berikar Sverige enormt och det är detta Sverige jag är en del av." Rösta på vem ni vill. Men inte på Sverigedemokraterna. Denna låt är gratis. Lägg upp den på din hemsida, din blogg, ditt forum, din Twitter, din Facebook, din MySpace, sprid den till alla du känner. Media får jättegärna lägga upp den på sina hemsidor. Hjälp oss sprida den till allt och alla! -- Timbuktu & Promoe - "Ge Oss Sverige Tillbaka" Producerad av Astma & Rocwell -- Länkar för nedladdning och spridning:http://www.zshare.net/audio/60975572e96667ab/ http://sharebee.com/a9fd48c2 http://www.sendspace.com/file/j9zr7k -- (länkarna fixade av Oracle 2009-06-05 20:09:57)
http://www.jujurecords.com
Fett
VI ÄR ÖVERALLT! Dubbeln 2lax9!
Yeah, grym låt! Nu blev sd sågade.
får se om Sverigedemokraterna svarar med en låt :D
fett tung låt daaaaaaaaaaamn
bra låt, rösta på vänsterpartiet ffs!:) så slipper vi eu skiten, kostar oss bara massa jävla pengar, en massa onödiga lagar som IPRED - FRA, konstiga lagar som "vilken form ska en gurka ha" och det kostar pengar.. rösta vänster
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
feeeet... dödlig duo
Checka in min blogg på min myspace sida! www.myspace.com/maqsmusic
EU är the shit moderaterna är bull...
The thing is, we cant separate our feelings..
Vem städar dina golv? Vem ska göra din kebab? Vem ska göra mål i VM? Vem ska köra ambulans? Vem ska vidga dina vyer? Vem ska lära dina barn? Vem ska föra Sverige framåt när du bara vill tillbax? Ojojoj!
Tomten- Svennebanan såklart :P
ouch, feeeeet låt så jävla bra
http://fredpajorden.com
Grym låt !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag vill itne va den som e den. men promoe har sagt i en intervju inför sin nya skiva att han aldrig röstat i sitt liv. WTF
Helt ok låt på många sätt, men är dom här gubbarna 15 år? "hatkampanj som leder till gaskammaren" Har dom läst partiprogrammet (när just det, promoe säger att han inte ens läste innehållet, snacka om ignorans, har man inte läst det så borde man inte göra en låt) Jag är själv sosse och invandrare och jag blir nästan sugen på att rösta på SD när jag hör den här låten. Dom gör fan demokratin en björntjänst. Nord Korea smällde en atombomb precis, det är en komunistisk nation, Lars Ohly sa att han var komunist så sent som för några år sedan. Men gör en låt om SD, det är populistiskt och bra. Att likna SD vid nazister är ett hån mot alla som blev mördade i koncentrationslägren, men promoe tänker nog mer på publiciteten. "dom kan knappast själva veta vilka och vad som omfattas av deras defintion av svenskhet. Jag, likt många andra, kan inte identifiera oss med den." Och detta kommer från gubben som precis gjort Svennebanan, en hel låt om vad som är typsikt svenskt. Jag tror det är sådana som promoe som är mest rasister, vi invandrare kommer hit med en stolthet, vi är stolta över vårat hemland, många svenskar har tagit till sig av det, dom är vana vid jantelagen, men dom har ändå lärt sig av oss att det är ok och tom bra att vara stolt över sitt ursprung, men för det så kallas dom rasiter av bakåtsträvare som promoe och timbuk, det är illa. Att lära sig av andra kulturer betyder inte tvunget att hålla med dom, timbuk och promoe, var inte så främlingsfientliga att ni tror att vi invandrare är så svaga att vi behöver er populistiska skit för att klara oss. tro inte att våra kulturer och våra religioner är så svaga att dom inte klarar av kritik. Jag välkommnar kritiken, men jag avfärdar dethär fula skiten som ni håller på med. Demokrati är demokrati, vi har flytt hit för att vi inte haft det, så var är logiken i att ni säger- "Rösta på vem ni vill. Men inte på Sverigedemokraterna." Tj to the whats my last name
Frank_TJ_Mackey: Var du tvungen att skaffa ett nytt acc bara för att skriva de? Jag tror du ljuger om att du både är sosse och invandrare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
nytt vad? Svara gärna på det jag skrev i inlägget istället för att spekulera i huruvida jag är invandrare eller sosse, vad du nu bygger din misstro på, är det att en invandrare inte kan skriva bra svenska kanske? Det visar bara din egen fördomsfullhet. för oavsett om jag är nynazist eller AFA eller med i islamistiska förbundet eller korvgubbe så skrev jag vad jag skrev. Det spelar ingen roll vem som skrev det, åsikterna är de samma. Och om du tar samma åsikt olika beroende på vem som yttrar dem så är du väldigt fördomsfull.
låten funkar, men saknar attityd å mycket mer, blev besviken faktiskt... detta kunde dom göra till en riktigt bra låt, nu blev det mer en halv dan "mesig" låt..
Frank_TJ_Mackey
Svara gärna på det jag skrev i inlägget istället för att spekulera i huruvida jag är invandrare eller sosse, vad du nu bygger din misstro på, är det att en invandrare inte kan skriva bra svenska kanske? Det visar bara din egen fördomsfullhet.Tycker bara det är lite konstigt att du skapar ett nytt konto här på whoa (2009-06-06) och direkt kommer in och försvarar SD;)
Frank_TJ_Mackey, du hade en god poäng när det kom till "demokratin" och de säger "rösta inte på sverigedemokraterna" Sedan kan man ju självfallet spekulera runt det du säger på olika sätt.. Jag ser väll ingenting bra i SD, tycker inte man ska rösta på dom. Men sedan finns det väll folk som är inskränkta och rädda för andra kulturer så, antar väll att någon röstar på dem. Nu menade jag inte nu att du uppmuntrade att rösta på dom eller något liknande, du nämnde inte ens det.. :) menmen, well spoken. Tycker det är bra att någon står EMOT att man gör denna låt också, man får väll fan hoppas folk har nog vett att inte rösta på dom hur som hellst, med ett sådant korkat ledarskap i SD så blir man ju fan arg och vill slå dom på nosen pga deras "väl genomtänkta argument" hehe :)
Och så som du säger ska man aldrig jämföra "Patriotism" med "Nazism- Rasism eller Nynasism"...
menmen, tycker låten är helt okej skön, lite väl överdriven på många olika parter t.ex
Vem städar dina golv? Vem ska göra din kebab? Vem ska göra mål i VM? Vem ska köra ambulans? känns lite.. wierd? Menar han alltså att det bara är invandrare som städar golv, gör mål i vm, kör ambulans.. Det där med kebab låter dock lite roligt, lite halv sant sådär.. men ändå överdrift:)
aja.. i'm out..
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
soft låt men kunde gjorts bättre. bra initiativ
För jävla skön låt .. Big up!
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
för oavsett om jag är nynazist eller AFA eller med i islamistiska förbundet eller korvgubbe tyckte jag var kul :-) du skapar ju garanterat en debatt i vad jag också tyckte var en jävligt banal låt på ett bra beat. klart det inte håller rakt igenom, men tror inte heller varken Promoe eller Timbuktu tror att deras låt ska ändra valet, men snarare påverka lite. Vore dock kul om de själva eller någon kunde lyssna på dina argument och skapa en debatt här.
frank: Precis som du säger så är det viktigaste inte i det här fallet vem som säger vad utan vad som faktiskt sägs. Diskussionen kring vem som yttrar sig i frågor och därmed sätter dagordningen är intressant, men kanske lite off-topic. Det jag stör mig på frank är alltså inte att du skulle vara sosse eller invandrare, det som stör mig är att dina argument är svaga. Du säger att du välkomnar kritik, men avfärdar det som Timbuk & Promoe gör. Det gör mig lite nyfiken; om våra kulturer och religioner är starka nog att ta emot kritik utan att någon måste hjälpa dem med "populistisk skit", borde inte sd vara det också? Bara det faktum att du registrerade ett nytt konto för att framföra de här åsiktena är väl ett tecken på att även du värderar åsikter olika? Är inte det lite fördomsfullt? Tror du ens själv på dem, eller vill du bara provocera? Eller så kanske du registrerar nytt konto för varje kommentar du skriver? Du efterfrågar logiken i artisternas uttalande "Rösta på vem du vill. Men inte på Sverigedemokraterna." De klargör ju tydligt i såväl brödtext som låt att deras definition av vad Sverige är samt vad det borde utvecklas till skiljer sig markant från den sverigedemokratiska. De förespråkar alltså en annan politik. Som demokratiska vurmare blir det följaktligen helt logiskt att uppmana folk att rösta, och rösta på allt annat än just sd. Det är ju trots allt det fina med kråksången, yttrandefriheten alltså. Du skriver att bara för att man lär sig av nya kulturer, behöver man inte hålla med dom och det har du ju givetvis helt rätt i, det kallas åsiktsfrihet. Timbuktu och Promoe är demokrater, de tycker och uttrycker något, det är de helt fria att göra. Vore de för en mer icke-demokratisk linje, skulle de ha uppmanat till annat än ett högre valdeltagande.
Riktigt skön låt alltså! :D
suncar P27 Jag förstår vad du menar, och självklart vill jag inte förbjuda Timbuk eller Promoe från att göra låten, absolut inte. Jag vill bara poängtera hur absurd den är. Sen den här om mitt konto. Jag läste om den här låten på aftonbladet, kom vidare till whoa.nu, har haft ett konto här för kanske 4 år sedan men har glömt inlögg, så läste jag tråden om låten, som man kan göra utan inlogg, så blev jag sugen på att skriva mina åsikter om låten, så jag öppnade ett konto. Jag är inte aktiv med något annat konto här och jag försöker inte dölja min identitet, om ni vill ha mitt fullständiga namn och adress är det bara att fråga. Och Suncar, jag är emot ignorans, så när någon säger att man inte ens läser eller lyssnar på vad någon har att säga och sen går ut och propagerar mot det så är man ignorant och faktiskt dum, och det är det promoe säger i denhär låten, det är SÅNT beteende som kan leda till gaskammarn, när en grupp människor anser sig så överlägsna att man inte längre behöver lyssna på någon annan utan vet instinktivt att dom har fel och jag har rätt.
frank: Ok, då förstår jag hur du menar. Ignorans är nog bland det värsta som finns. Sen är det ju inte helt omöjligt att Promoe faktiskt tillskansat sig viss kunskap om partiet utan att ha läst just det brevet, och när det gäller gaskammarn-raden tror jag i mångt och mycket handlar om att rimmet är snyggt. Det tycker jag iaf Jag tycker att låten är skön och de har ju uppnått sitt syfte eftersom det blir diskussion kring den
låter som den gjorts på 20 minuter . lät lite trött enligt mig.
nej vänster partiet vill ha svergie för sig själv och vill att staten ska äga allt så rösta inte på vänster! och inte på sd!
hade precis börjat gilla promoe riktigt mkt, så släpper dem en låt där det verkar som dem inte läst på ett skit om vad sverige demokraterna vill, jag trodde dem va "politiskt" inriktade med sin hip hop, också väljer dem att snacka en massa skit om ett parti som fått rasist stämpel, sverige demokraterna vill inte skicka hem dem som bor i sverige FÖRUTOM dem som håller på med en massa jalla jalla mord och hedersmord och allt det skitet, och dem vill ta in dem som verkligen behöver hjälp i sverige, är det något fel idet? och är det fel att dem vill att äldrevården ska bli fan så mkt bättre? eller det är okej att dem bli bosatta på ett sjukt dåligt kommunalt hem där dem ligger och dör istället? skärpning på promoe och timbak, ni kan så mkt bättre än att snacka skit och kasta skit på parti,
Låten är musikaliskt rätt soft, men utförandet av kritiken riktad mot SD är under all kritik (no pun intended). Väldigt dåligt utfört faktiskt.. Besviken.
Känns lite som 2 högstadie kids som ska ska vara politiska, inga nyanser. Riktigt korkad låt. Men dom har säkert gett SD 4-5 nya väljare pga sin korkade låt. Tyvärr så har dom nog inte fått någon som tänkt rösta SD att inte rösta. Kan tänka mig att SD tackar och tar emot för denna gåva.
Frank_TJ_Mackey Och du känns som en praktmedlem på Flashback som har rasistiska åsikter och kommer rösta på SD :P
yessir, om du ändå läst vad han har läst så måste du väll utan problem kunna förstå att hans mening inte är rasistisk? eller ignorerar du hälften och läser det du vill läsa?
Det är tragiskt att det finns så otacksamma människor i det här landet som prioriterar "minskning av invandrare" över "trygghet åt folket", "bättre skolor för alla barn", och "så bra sjukvård som möjligt"... Tycker de borde gjort en tycka-synd-om-låt till alla hjärndöda människor som röstar på SD...
twitter.com/miwano myspace.com/miwano Miwano - Expect me to...
jävligt bra skit det här
Instämmer med dom kritiskt tänkande i tråden. Detta stinker populism. Tänkte egentligen inte orka pallra mig ut och rösta men ska dra och lägga en röst på Sverigedemokraterna bara för att jag hörde denna låten. Tack Timbuk.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Och folk som "skyller på" den här låten för att rösta SD..... snacka om osäkra människor... låta en liten internetsång avgöra vilket parti man ska rösta på.. fuckt up-folk.. kanske borde lära sig att en röst ska avgöra ens lands framtid, inte "hämnas" på någon rappare..
Frågan är ju verkligen om själva SD är så dåligt, med deras invandrar politik som ställer sig så högt i taket här, är ju den samma som Danmark har ;P Dom katogoriserar inte människor efter hudfärg, utan att man är svensk.. dvs STOOORT fail gällande låten. Var tvungen att kolla upp deras politik, men om någon är RIKTIGT insatt i detta, och kan katogorisera allt det "onda" gällande SD får gärna göra det, för just nu hittar jag inte något som jag typ "men oh shit, så kan dom ju inte göra mot folket, och svenska folket, och för nationen osvosv" Men, någon som är riiiiktigt inriktad över deras nurvarande politiska ställning, ta gärna och släng upp något :)
palla att folk försöker ge genom fingrarna me SD, och typ få de att framstå som "inte så farliga som de säger"... Är SD Sveriges bästa parti, o inget annat e mer värt deras röster, så tycker jag synd om hela mitt fosterland. forrrrrrreal..
Om SD är sveriges bästa parti tog jag aldrig frågan om men om de var värd en låt full av fakta baserat på egna "synpunkter" som inte ens stämde.. Ja men 80k, har du ens läst någonting om dom ELLER har du något vettigt att komma med när du ändå försöker attackera mitt inlägg, för vad ÄR det isåfall med SD som är "så farligt" om jag lägger fram det så. Inlägg utan hellst vetenskap av vad man pratar om bortser jag också från att svara på. Egna åsikter om vad man vill rösta på är också bortseende, enda jag frågar om är vaaad äre som är så farligt, som jag nu har missat så "solklart". De vill ha hårdare gräns såg jag nu också, grymt bra.. alldeles för lätt att dra in massa jävla hoes svenska folket verkar vilja ha in så ofta.. och då var hoes inte något referat för annat, utan HORER = människohandel OSV som är mycket vanligt i Sverige, och förjävla pinsamt är det att det ska ens förekomma också.
den här tråden blev till en rasist tråd? riktig trött på svenska rasister som skriver här med 20-40 rader.. ni kan lika gärna skriva ´jävla invandrare stick tillbaka till ditt hemland, terroristjävel´ för man vet att det är så sjukt ni tänker igentligen. ohshit, bara onödigt.. och jag säger som rapparna säger, rösta inte på SverigeDemokraterna. hejdå!
dom tycker att rappare borde sluta med svordomar, rappare tycker att dom kan lika gärna sluta rappa. haha.
www.7DagarsMixtape.info.se
jag tycker det är fel av timbaktu och promoe att påsta att alla svergiedemokrater vill kasta in alla invandrare i en gaskammare!
behövs inte en låt, och absolut inte en gayig debatt på ett hiphopforum, två ord: FUCK SD.
word på 80 k
dom tycker att rappare borde sluta med svordomar, rappare tycker att dom kan lika gärna sluta rappa. haha.
www.7DagarsMixtape.info.se
Mastaw Nä Mastaw, detta är ingen rasistisk tråd, Jag ser inte att någon här inne har skrivit något i närheten av "vissa folkgrupper och kulturer består av människor som är mindre värda". Så ditt påstående att det skulle vara en rasistisk tråd känns väldigt fördomsfull och otäck. tänk lite innan du postar. SD är enligt mig långt ifrån det bästa partiet, men jag blir lack när promoe och timbuk skamlöst populistiskt vräker ur sig saker helt tagna ur luften. Min morfar slogs mot nazisterna PÅ RIKTIGT, tillskillnad från dessa två kappvändarna, och det är ett JÄVLA hån mot min morfar och alla hans vänner som dött pga nazisterna och alla andra som gjort det att jämföra SD med nazisterna, för det är en JÄVLA skillnad. Jasg kan i princip lova att om det varit för 60-70 år sedan så hade deras låt handlat om hur härliga nazisterna är och hur farliga judarna är. För promoe och timbuk rappar utenslutande om vad som är PK just nu.
Låten: Tråkig, dåligt beat, keff text, monoton i sin helhet. Jag blir så omotiverad att lyssna på politiska låtar där det självklara "budskapet" pressas upp i ens ansikte, där samma sak upprepas gång på gång (som om det finns en risk att man kommer missuppfatta något), vilket oftast utvecklas till en ännu mer repetitiv refräng eller brygga. Innan kunde jag slänga på en track med Sedlighetsroteln och känna mig aningen upplyst för att ha hängt med i texterna, jag lyssnar på detta och känner mig dum, bokstavligen. Jag undrar vad man vill säga med låten? att SD är rasister? varför inte utgå från det och ta debatten till ett mer intellektuellt plan? tråkigt att det ska vara dagisnivå på skiten, men det är väl inget nytt antar jag. Frank_TJ_Mackey Det är Timbuk och Promoe som är/ har blivit sossar, du är en person som tar detta på för stort allvar.