I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] inspel. av 'Resejournalen', US, Hongkong, Fra, Ryss, Kamerun..

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-06-02 15:39

[Video] inspel. av 'Resejournalen', US, Hongkong, Fra, Ryss, Kamerun..

Håller på med ett nytt projekt som kommer heta Resejournalen. Här är lite klipp från inspelningen och saker runt om den.

Critical recording with Hypnoz (Paris) & Evindi (Camerun) 2009
Evindi är en del av gruppen Negrissim. Just nu är han aktuell i filmen "Fangafrika". Jag har sett filmen när dem hade visning på Panora i Malmö för några veckor sedan och kan säga att den är jävligt fet, den skildrar västafrikansk Hip Hop. Ni kan kolla in trailern här (dock utan subtitles): http://www.youtube.com/watch?v=r23n5odTruo
Hypnoz är just nu aktuell med sitt album "Compte Avec Moi"!!

Recording with Krussia @ HeavyRoc in NYC may 2009 + rehearsal
Krussia är en rysk rappare/beatboxare som håller till i New York, han är en del av "A Step Ahead Prod." och har en video med C-Rayz Walz, släpps närsomhelst!
Får även följa med när han repar med sin grupp där han beatboxar, något helt sjukt.
Kolla in: http://www.myspace.com/krussia för mer info om honom.

Critical & MastaMic in Hong Kong May 2009
Detta är för några veckor sen när jag hängde med MastaMic i Hong Kong, han lägger en fet freestyle i slutet om saker jag tar fram, likt hans förebild Supernatural! :) ...på Kantonesiska. Det kommer snart en låt med musikvideo med oss.
Här är ett spår från Jin´s senaste där han medverkar: http://www.youtube.com/watch?v=fkKlazid_7A

Det finns även dessa två klipp som är relaterade men redan postade:

2009-06-02 19:00
Töööngt shit!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-02 19:06
Kan inte annat än att lyfta på hatten. En av få som lägger ner tid & själ och inte bara säger att han gör det.

Lär dom mannen,skänk en slant till Kingsize.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-02 19:06
Jag trodde att soul khan från grindtime NYC var med i brown bag allstars, har jag fel?

2009-06-02 19:21

2009-06-02 19:23
MRsalesman

Nej du har rätt, Soul Khan är med, träffade han också, dock var han inte med oss ut den kvällen..tror han skulle jobba.

2009-06-02 20:49
Aja skulle bara kolla min hip hop knowledge YO

2009-06-02 22:25
Bra skit..

2009-06-03 00:38
MRsalesman

du verkar ha det locked down hehe .. har sett dig där inne på rapmusic
jag är också helt hooked på GT ....anyways nu vart det lite offtopic

2009-06-03 22:00
Det är fett, älskar fransk rap!
Men det ser mycket lovande ut .. Ett up 4 Critical!
soundcloud.com/jerrones

2009-06-03 23:28
respekt!
Pandilla AOTS
www.soundcloud.com/akopalips
www.sideeffectzmusic.com

2009-06-04 00:02
Tungt Shit mään :) Har Respekt För Din Musik Keep It Up :) Peeyz

2009-06-04 00:41
Så jävla fet bruden är i näst sista klippet!!!

2009-06-04 01:33
Vafan, det här projektet har du hållt tyst om?
Sjukt fett initiativ hursomhelst.. Kommer att tänka på Stocktown-DVDn du vet?
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2009-06-04 01:38
eller, ah, Stocktownserien rättare sagt kanske
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2009-06-04 10:02
Trofast & hlgrsn

Eller hur! Roliga med det var att jag träffade henne första gången dagen innan det klippet...mycket av dem här grejorna har bara hänt (av en slump?). Därför jag "hållt tyst om det", har knappt vetat om det själv.

...och ja, Stocktown är fet!

Tack btw!

2009-06-04 21:30
Fan va fett! Ser jävligt kul ut. Va är detta? World according to Critical?
Knatte, Fnatte, Tjatte fuck up!

2009-06-04 21:31
Känns så jävla bull att man inte kan fler språk, man missar så mkt fet musik =(
Först när jag kom sa alla bara WOW o HEEEJ!! o sen ligger alla på marken som AAAAJ o NEEEEJ!!

2009-06-04 23:34
Fred_undead P25

Haha, typ! Kommer komma fler klipp och musikvideos från en del av ställena snart!

nikelil

Yeah, jag håller med!

2009-06-05 23:00
spännande.ser fram emot skivan
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2009-06-07 01:46
dope!
skönt att se att de är nån som verkligen kämpar för detta !

BIG UP!
Manager

2009-06-07 09:52
Allt rimmar ju på kantonesiska :P

Ja, sjukt fett vilket fall. Se till att typ SVT eller nåt visar den.
Redline!
Producent

2009-06-07 23:19
fett fett :D

2009-06-08 17:14
Tack!!

Octagon

Ska inte ta honom i försvar haha, Jin har trots allt med honom på sin platta och har gör radioshows ihop med han osv, det säger nog en del ;-) dock har jag lite tankar om språkbiten. Tycker det är jävligt intressant.

Vad jag har förstått är att Kantonesiska är ett mer gammalmodigt språk jämfört med Mandarin som man pratar i Kina, och att det därför ska vara svårt att få det att låta fett... kanske delvis pga att scenen är relativ ny och liten med få förebilder i HK, och om man tittar på Kina så talar dem som sagt Mandarin. Så jag skulle nog säga att det är rätt svårt, oavsett om mycket saker rimmar som i te x spanskan (rätta mig om jag har fel någon :) så handlar det om så mycket mer än rim.

Ang. TV så finns det en del planer och saker in the works, kanske inte just för detta klippet men med projektet rent allmänt, så får vi se var det leder..ska låta det vara osagt for now.

2009-06-30 11:14

straightedge/rapnarkomanen har slått till igen!!
riktigt schysst! skulle va nice o se mer filmer om hiphop från olika delar av världen...
fett inspirerande, very nice!

2009-07-01 10:50
PhantomBlot

Straightedge, nja, I just usually dont drink :)

Tack!

Kommer snart fler klipp + P3 Planet kör en intervju på måndag 18:03 och en annan grej i nästa avsnitt tror jag.