[Video] Blattestyle teaser.
Blattestyle kör sin första riktiga prod. Videon kommer snart här är en teaser. Detta är verklighet från Ronna inget manuskript behövs. Man ser att det inte är någon lekstuga..
Glenn?
Vi får se vad detta har att bjuda på!
det finns en chat! missa inte den...
jag ser inte riktigt vad som ska vara så jävla getto eller vad dom nu är ute efter, ser mest ut som några killar som väldigt gärna vill vara gangsta
http://www.myspace.com/localexpressions
Tuffa killar med tuffa hundar..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
är det någon slags parodi eller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag tycker det ser lovande ut
~ Digital Dirt Ent. ~ www.twitter.com/digitaldirtent
ugh jag gillar inte att gå utanför min komfortzon på producentforumet, det är så mycket hatare i vissa forum. Det är en video, jag tror den kommer bli bra! Nu knallar jag snällt tebax till producentforumet där vi har det gemytligt :)
Glenn?
Hahah kyssa ett guldkors fyfan assa
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
savve P32 Du som proddat eller?
fan beatet är riktigt bra asså
Nerå jag har inte proddat beatet, jag är endast med i videon och kompis med killarna i blattestyle.
Glenn?
moffacurry säger " Hahah kyssa ett guldkors fyfan assa" Varför inte, frågar jag? svanspelle säger "är det någon slags parodi eller?" Ring göbbarna och fråga om ni kan träffas och leka istället Tror videon blir asgo..KÖR HÅRT
ser fett ut, hur snart kommer videon då?
tyckte beatet lät lite skumt i början. Sen blev det ett helt vanligt tråkigt halvelectrohiphopbeat. Lyssnade sen på låtarna, och dom var faktiskt riktigt dåliga. "Jag är höööög, du är bööööööööööög" Nej tack.
Blunted in stockholm
Gräsligt dåligt på alla plan. Ser inte ett dugg häftigt eller ball ut ifall det är det som är tanken med fyrhjulingarna, fyrverkeriet och hundarna. Hatar ingenting eftersom att jag inte känner dem, men min åsikt är att det är uselt.
http://www.goteborg.se
tungt me hip hop bönder, go represent
_Ak4 : For att det ser fruktansvart javla lojligt ut. Just darfor. Gillar ej religion heller...
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
Kartellen #2? nejdå men beatet va fett najs... hade vart najs att få höra hur dom låter också men man kan väl inte få allt i världen...
Är det här samma snubbar?
jag kan inte hitta nån som hatar alls? personligen tycker jag att dom verkar som fjantar, thats all. till videon ovanför.... säg mitt namn och din brud börjar stöna?
http://www.myspace.com/localexpressions
Blatte med stil??? Skäms för å va blatte nu.
Ser fram mot det här som fan! ska bli fett nice! Iba minns du klassrummet? ha det fett nice mannen!
softa hårt
de är så där videos ska vara! tror den blir fett fet , ska holla utkik
Jag har inget att säga om låten. Känner tillräckligt många och har proddat tillräckligt många för att säga att IBA kan bli stor, han har en vilja att bli riktigt bra. Har inte proddat något åt honom ännu men det kommer. Han har potential och vilja det är allt jag behöver för att få ihop något riktigt bra. Låten är skön, har inte mycket att säga om den. Om Blattestyle, säger som _Ak4, åk till Södertälje och hälsa på, i videon är stora delar av sthlm reppade, Alby, Norsborg, Fittja, Tensta, Rinkeby, Husby, Märsta osv osv. Men de flesta är från Ronna. Jag gillar Iba, han har kört blattestyle i många år nu, så det är inte nummer två av något, han lever sin verklighet och jag hoppas bara att han ska må bra och ha det bra, det är en vän. För sakens skull vill jag göra klart att jag är rätt ogangster, jag är en snäll kille, men jag gillar gangster rap, jag känner många som kört låtar om hur saker är och om någon vet är det Iba och andra som jag inte vill nämna i hans närhet. De är ju rätt unga, jag kommer från en annan tid. Är man 32 ska man inte vara gangster, då ska man tjäna pengar :) Men oavsett om man älskar det eller hatar det så kommer han att köra sin sak, jag kommer hjälpa till att producera lite när tiden är rätt. Det jag producerar blir alltid stort, men det som andra producerar kan jag inte ställa mig bakom. Som 32 åring från Hallunda kommer jag ihåg när man körde ordentliga dissar mot Dogge, alla tyckte hans flow var keff, han hade inga vänner, han var en nörd, han spelade cool osv osv osv. Latin Kings är fortfarande bäst har alltid varit bäst och dogges flow är eget, det tar ett tag att förstå storheten i hans texter, utveckling, liv. Jag tror på Iba precis som jag trodde på Latin Kings när de körde snubben trodde han var cool. Angående videon tror jag den blir riiiktigt skön, jag var på plats, grabbarna som filmar är ju proffs, de kan sina applikationer, grymma på aftereffects, fet utrustning (även om kameran inte var i världsklass). Det var inte lätt för någon att regissera eftersom att folk var över hela stället, det var mycket hundar, folk, bilar och liv. Ska jag vara ärlig är det här nog inget sätt för Iba att bevisa sig, det är bara en del av hans liv, såhär ser det ut, inte mer eller mindre. Har aldrig sett honom spela över. Och om någon frågar så är jag i inre kärnan av Blattestyle (även svennar som mig kan vara blattar, kom iofs sig när jag var 7, men jag ser svensk ut och pratar kanon svenska så det gör mig till en svenne hos alla utom äkta blattar :) Fan ge lite kärlek och stöd, jag brukar hålla käft om jag bara ska klaga. Det är trevligare med positiv energi om man har något bra att säga.
Glenn?
Blir så jävla irriterad. Att ha med sin hund i sin musikvideo är inget konstigt, det är ens kompis och man spenderar mycket tid tillsammans. För många betyder hunden mer än de flesta människor. Men VARFÖR visar man upp i sin video när ens hund lackar på en annan, eller när den skäller i en munkorg och sånt? Har den här personen ett sjukligt behov att försöka smutsa ner de här rasernas rykte ännu mer? Räcker det inte med att okunniga individer smutskastar pitbulls, amstaffs, dogos, corsos, bullterriers osv mer än nog redan tack vare usla hundägare? Eller tror personen i fråga att en skällande hund i hundkorg är häftigt? Att två hundar som slåss är coolt? Älskar den här typen av hundar, så jävla typiskt att det ofta (långt ifrån alltid) är helt fel människor som skaffar dem. Jävla idioter.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Jag saknar också förståelse för att tro att hundar är vapen. Men, det är tuffa hundar och 90% beror på ägarna. Ingen hund kom till skada dom viftade på svasnen och hade kul. Det är ju människan som ska vara tuff inte hunden. Trist det där, men ett verklighetsporträtt, man har all rätt att bli lack. Men ärligt, varför måste man ha en amstaff, bullterrier, dogo osv? Kan folk inte ha en pudel eller en golden? Sällan jag ser hårda snubbar med pudlar. Men ser man någon med en pudel vet man väl att den personen känner sig rätt säker på att man inte behöver ha något att vakta en.
Glenn?
savve - Jag menar inte att just de här hundarna i videon mår dåligt eller att deras ägare inte borde ha sådana hundar. Tycker bara det är klantigt att visa den här sidan av hunden i sin video iom att folk som inte vet någonting om raserna egentligen får ännu mer ammunition och kan säga att de är aggressiva och så vidare. Vi verkar vara på samma vibb :) Angående varför folk skaffar den typen av raser så kan jag bara tala för mig själv och jag tycker de är underbara hundar, lojala, mysiga, trevliga och kelsjuka samtidigt som de kan visa stor pondus och en hälsosam självsäkerhet. Och så känns de som riktiga hundar med lite muskler att ta i när man leker och brottas :) Dessutom har de yttre attribut som jag verkligen uppskattar hos en hund. Har själv en Cane Corso som är världens lugnaste, mysigaste tik men på grund av folks förutfattade meningar tar folk ändå lite avstånd från en när man är ute och går. Det är därför jag tycker det är så synd med såna här videor som späder på den uppfattningen. Alla vi som har den här typen av hundar borde istället arbeta för att få de att framstå som de fantastiska hundar de är.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Ber om ursäkt för off topic, fortsätt kommentera teasern också gott folk !
BearC P21, Jag är med dig dude, alltså mina djur är som mina barn, skulle någon skada dem vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Jag har full förståelse och känner ju många pittisar och amstaffar, ingen corso ännu. Jag tycker att dogo's är otroligt fina och om jag hade ork och tid skulle jag nog skaffa en sådan. Just Corso, Dogo och Rottisar och andra vovvar har ju den där storleken som gör att de blir läskiga mot människor, om de har fel ägare. En liten pittis kan ju vara oerhört farlig mot andra vovvar. Men om man ska djupdyka lite i ämnet. Just i södertälje har det varit mycket snack om hundarna, det är många som har hund och speciellt amstaff/pittisar. Dom är oerhört kelsjuka, men på grund av att vissa är osäkra så blir även hunden osäker och biter, en del i vardagen i just området Ronna är att man ser rätt farliga hundar okopplade med oseriösa ägare. Det är väl ett sätt att porträttera området, vissa hundar är aggressiva, här ser man tydligt att ägaren har hundkorg, inte för att visa att den är tuff utan för att ta ansvar för att den inte gör illa någon. Även om det bara finns en promilles chans är det viktigt att ta ansvaret om man har en hund som är så stark med så mycket vilja. Den hunden är fortfarande rätt ung och de kommer säkert få ordning på honom, men hur söta de än är, så visst är det lite skräckinjagande när de skäller mot en kamera. Det ger en effekt. Jag tycker de flesta vovvar är vackra, jag är mer en kattmänniska, men vovvar är så skönt lojala, men det jag har svårt med är hela rangordningen. Katter är mer inne på territorier och inte rangordning. Gällande killarna i videon så har fler av de du ser i kretsen runt om, tattueringar av sina hundar på sin kropp, det är ju ett enormt kärleksbevis till sin hund eftersom att de har en begränsad livstid. De är mer ansvarsfulla med sina hundar än med sig själva och speciellt när det kommer till personer omkring dom. Ett exempel är när en av mina bröder (som är med i videon) är ute med sin hund och en annan kille börjar tjöta om hur otroligt tuff hans hund är och hur den skulle äta upp min kompis hund. Det är barnsligt och provocerande speciellt om man bor i en ort där det är äta eller ätas som gäller. Min kompis svar var moget, låt oss lämna hundarna hemma så ser vi hur tuffa vi är. Nu är jag förvisso mot våld också, men jag föredrar att om två personer är så arga på varandra att de vill skicka sina hundar på varandra, att de istället gör upp med knytnävarna. Men hela grejjen med våld är ju löjlig. Själv har jag tränat Muay Thai i större delen av mitt liv, jag kör på slagskeppet varje söndag i lugn takt med duktiga killar och ser det som bra träning även om jag inte är speciellt bra. För mig en sport, ett sätt att motionera och röra på sig, men för många ses det ju som ett sätt att lära sig slåss. Det är den sista kampsport jag skulle rekommendera om man vill lära sig slåss. Grundkurs 1 i att slåss är ju SPRIIING åt andra hållet. Man har inget att bevisa genom att dra till sig våld. Om det nu är så att man är mobbad eller behöver bevisa sig eller att folk jagar en får man väl plocka fram en sida som alla människor har, det är bedrövligt att vissa blir tvingade att göra det. Jag känner att många som anses som våldsamma ofta blir tryckta in i ett hörn. Sedan finns det alltid riktigt sjuka människor som gillar att skrämma andra människor, jag saknar totalt respekt för den typen av personligheter och för mig är det en principsak att sätta sådana på plats. Jag gillar inte översittare helt enkelt. Off topic som vi är, just i det området och några till i söderort och västerort blir unga killar tvingade att vara våldsamma, det blir en del av vardagen, de blir utsatta för sjuka vuxna människor som är jävligt dåliga exempel på hur man ska uppföra sig. Även om du är den mest logiska och väluppfostrade personen så måste man ibland göra saker man inte gillar för att klara sig. Det finns ju inga ghetton i Sverige, knappt några farliga gäng (det är snarare psykiskt sjuka individer som man ska tycka synd om), det här är ett porträtt om ett sådant område, där en kille rappar om sin vardag och hur han hanterar den. Den är provocerande, det är jobbigt att se, men det är ingen tävling, de har inget att bevisa, det finns ingen "hårdaste förort" osv, det finns bara den lilla ort där de bor i för dem. När man blir äldre blir ju också världen större, jag känner för personer som har tuffare förutsättningar än andra och tycker det är viktigt att alla får se den delen. Det är inte ett förskönande av att vara gangster, tvärtom. Jag har sett hela trilogin "dom kallar oss mods" vilket var ett porträtt från den tiden.
Glenn?
Men tittar man på en Ken video kan man ju knappast säga att det är ett porträtt av hans vardag, jag har ju sett honom växa upp i vackra sköna områden i Hässelby, han är en bussig kille som hamnat i blåsväder för han blev känd som ung. Jag känner Houman som aldrig sagt ett gangster ord i en text, han växte upp med ungefär samma förutsättningar. Men den världen vi 70-talister växte upp i och den värld 80-talisterna växer upp i skiljer sig åt kraftigt. När jag var ung var nästan hela livet Hip-Hop, det var graffare, DJ's (klart man hade två tolvhundror hemma), DJ-SM, man lyssnade på skön amerikansk rap, sedan kom det lite franska sköna grupper, Latin Kings var tidiga med att bli stora. Det fanns skinheads (som man knappt ser idag), skällsordet på blattar var "utlänning", allt var annorlunda. En otroligt underlig tid, men fan de porträtt som finns av den tiden är ju konst, precis som de porträtt som skapas nu. Iba är ett porträtt av Ronna 2009, även videon, det är konst, man kan älska eller hata, men konst är inte en tävling, inte musik heller, alla har ju olika smak. Han kan lika väl som någon annan bli riktigt stor om han får till lite flow och jobbar med bra producenter, jag har hört honom lägga riktigt bra verser med fantastiska texter, men det är ju ingen garanti på att lyckas. 90% handlar ju om att känna rätt folk, vara att ha karisma. Det var länge sedan någon verkligen lyckades i svenska rap scenen, där man tjänade bra pengar och höll sig kvar en längre tid. Jag hoppas vi får se någon snart, jag hade höga förhoppningar på Pato (han verkar så otroligt skön) och på Adam Tensta (som verkligen jobbat för sitt så länge), men vi får se vad framtiden har att bjuda på.
Glenn?
IBA ÄR GRYM PUNKT SLUT
http://www.knuckleproduction.com
tycker synd om hunden att den är så där aggresiv? det är synd om den rasen för folk tror att den är farlig och grejer när den från början var en "familjehund" .. undrar egentligen vad folk tänker med när dom vill att hundrarna ska vara sådär? sjukt synd om hunden, även om du/ni sköter den bra och grejer.. men för i helvete..
Alltså snubben jag har två katter och är en djurvän. Men alla hundar kan ju skälla. Vakthundar tränas ju i att skälla, det är ju en del av deras personlighet och syfte (man har ju avlat vissa typer av hundar för att vakta). Om inte annat så finns jaktinstinkter och territorier. Men pittisarna i Sverige är ofta enmans hundar, jag litar aldrig 100% på något djur, dom har ju inte gått på universitet direkt utan följer sina instinkter. Men återigen. Jag / Vi är alltså inte mer än personer som var på plats och som filmades, jag har inget med hunden att göra. Jag har katter. Jag gillar katter. Tyvärr kan jag för lite om hundar för att ha en hunddiskussion, de hundarna jag såg verkade ansvarsfulla, ha god kännedom om rasen, ordentlig pli på hundarna. Jag känner en etolog (djurbeteendevetare), hon kanske kan ge sig in i diskussionen. Men brukar du tycka synd om dom som blir skjutna i terminator filmerna också?
Glenn?
skriv en bok...
Pandilla AOTS www.soundcloud.com/akopalips www.sideeffectzmusic.com
hahaha helt sjukt, pga en hund som skälllde i en betnog hiphop video (som typ 1000 andra videos) så blir det värsta debatten och startas massa andra trådar om det? fan e de me er helt jävla otroligt det e ETT DJUR FÖR FAN!
tyst