Redaktionschef
2009-03-19 03:44
[Veckans MP3] Olsepp, Den Som E Den & Aggro - Utskickad
Nu har vi lagt upp en ny veckans mp3 på Whoa. Kolla gärna in den!Från Whoa-bloggen:
Den här veckan bjuder vi på ett sprillans nytt samarbete signerat Ole Fjellman, Fredrik Laestadius och Johannes Torstensson, mest kända som Olsepp, Den Som E Den och Aggro. Olsepp och Den Som E Den växte upp som barn på samma gård i Göteborg men kom ändå att inleda sina rapkarriärer på var sitt håll utan varandras vetskap. Allt medan Olsepp plockade upp mikrofonen tillsammans med V.Hollender på hemmaplan, började Den Som E Den att kicka tillsammans med ett par kamrater från samma skola i Spanien. Idag, cirka fyra år senare, känner många igen de sistnämnda som Mickelito, Mofeta och Callecuttar i Laxmacka Crew. Olsepp och Den Som E Den gör numera en hel del musik under gemensamt flagg och förbereder just nu uppföljaren till 2008 års omtyckta mixtape De é en Majorna grej. Aggro började rappa för ungefär åtta år sedan i Uppsala och träffade Olsepp (och senare också Den Som E Den) för ungefär två år sedan genom nämnde V.Hollender. Han har tidigare släppt solomixtapet Dom tappade kassetterna, ett par lösa låtar med Herrefolket, Drunken Allstars & Spakur och medverkar bland annat på Parhams nyligen släppta Fotspår mixtape. Veckans mp3, Utskickad, är exklusiv för Whoa och kommer förmodligen att vara med på Olsepp & Den Som E Dens kommande skivsläpp (som antingen blir en EP eller ett mixtape). Refrängen och första versen står Olsepp för, Den Som E Den lägger andra versen och Aggro kör den tredje versen. Låten är producerad av Hazeltown från gruppen Agrin. Mediaspelare och länk för nedladdning finns på Whoa-Bloggen (klicka här)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Först!!! bra energi
http://www.aktivdemokrati.se/
Moderator
2009-03-19 07:48
Helt sjukt tung låt! Olsepp dödar varenda jävel med sin rapp. Love it! :)
time isn't wasted when you're getting wasted .
Aldrig hört talats om dom innan men lät helt okej.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Helt ok
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
känns som att det ligger pengar bakom veckans mp3 nuförtiden
FUCK A BLOG DAWG CAUSE ONE DAY WE GON MEET
Hahaha så jävla tungt. Inte lika fet som Dampa från Majorna Grej, men är ändå så jävla skönt med lite politiskt inkorrekta, stenhårda bangers istället för det vanliga tråkiga tugget.
Fet produktion Hazeltown. Bra rap också. Det är bara det att jag börjar tröttna rejält på den här mer dansanta stilen. Intet ont om de inblandade här, men för en gammal 90-talskille som mig känns det här lite trist. Känns skumt att skriva eftersom låten låter helt perfa egentligen. Hmm...jag ÄR för gammal helt enkelt. Men: Jämfört med annat i denna subgenre är detta fantastiskt bra. Så, 2 tummar upp med reservationen ovan.
Malt humle jäst och vatten aggro krashar din fest på natten!!!
www.parhamvic.com
Grymt fet rapp o sköna texter som fan.
Nytt Mixtape på gång! Elegant Mixtape
tungt! refen dödade
OLSEPP KING OF MAJORNA
Glömde säga att beatet var så jävla tuuuuuungt! äckligt skönt! big up
Nytt Mixtape på gång! Elegant Mixtape
Jag hadde hört Den som är den på laxmacka mixtape förut, men brydde mig inte så mycket just då, men då jag hörde den här laddade jag ner det är en majjorna grejj så nu är jag fast. Och jag älskar den här dansanta musiken, men det är kanske för att jag tycker nästan lika mycket om elektronisk musik, indiepop, och 80 tals -pop som hip-hop.
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)
Aggro var samst pa laten dom andra la det javligt skont!
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
gött att folk diggar!
www.myspace.com/olseppgbg
fucking bananas!!!
www.twitter.com/mzamora036
Tack folks, vill någon ha med sitt beat på ep:n så äre bara att skicka eller hotja på er pojke...
majänna! Grymt att höra, riktigt kul asså! Aggro, vad har hänt? har du tränat? du satte ju NÄSTAN de 4a första? haha vajert!
www.Tredjelinjen.se
hockeyfrilla va fint de låter
WWW.ISMEN.NU
Tredjelinjen: Äh fuck you son, du vet mycket väl att jag hade bråttom när jag spelade in låten... Dynamo: Du vill ha boombap, eller hur? :)
Aggro: u know it
krashar din fest på natten! aggro up in the heezy like he doin it fo tv
Det var OK. Beatet var ganska nice. Var inte sådär jätteförtjust av "pillar någon brud i fittan". Vet inte om det blev den där pitchen man ville ha. En balansgång och det lät mer fjantigt än "coolt".
Olsepp och Den som e DEN..grymt!!!!!
....do_Ob.......
hej å hå suga kuk och fitta, fattar inte va dom snackar om
http://www.myspace.com/mcblindfold
haha aha nu fatta jag, been there
http://www.myspace.com/mcblindfold
har ju visserligen hört låten en del här hemma men svänger ändå förbi här och droppar en big up pöjks!
www.myspace.com/roughlynx
näe jag uppar den igen för det är en jäkla banger
http://www.aktivdemokrati.se/
fett fett diggas!!!
Hej bror
huuuuh. mad tung produktion! haha o hooken måste nog va en av dom cleanaste ja hört på länge.. fett
http://www.youtube.com/user/TheMeccaMusic
Toastare
2009-03-29 14:44
Bara jag som hör "pilla nån brud i fittan"? Vad sägs mer?
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
røk, sniffa, sup, dricka, pilla nån brud i fittan, gør allting som du kan hinna innan du blir utskickad. Brrrræææææ. Hahah, jævla fult med norska æ:n.
Den Som E Den P21 Tackar för det! Uppenbarligen en banger som spelas högt
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"