(Audio) Shazaam ft. Shanti - Södermalm.
Shazaams dubbelalbum, I Huvudet på John Landenfelt är ute nu! Det firar MyBestFriendIsMyGrind.com genom att stolt presentera Shazaam ft. Shanti - "Södermalm", producerad av Resolution Beats.Länk till http://www.mybestfriendismygrind.com/shazaam/ Sir David Husselhoff My Best Friend Is My Grind Respect My Hustle Entertainment
My Best Friend Is My Grind
tyngstaste!!
www.twitter.com/mzamora036
hmm, den här fàr jag vänta med till mp3:an pà planet...
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
shanti imponerar!
http://www.youtube.com/meeyeer/
Shanti var enligt mig inget att hänga i granen, vadå andas mitt i raden? Usch. Dock var Shazaams insats bra härlig, myslåt!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
tung del av shazz och soft beat, men shanti var inget jättemärkvärdigt.
hets, stress, fest!
efterfesten efter festen var fett
Blunted in stockholm
gilla inte detta alls, låter alltid likadant
jeba jeba !
ingenting för mig jag tåler inte Shazaam, Urk !
Kontrafakt IBM; !
det är fett mode
Fucks your life up crew Tjabo!
Shazaam, en klass för sig.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Shazaam har sånt sjukt jävla laidback snackartyp av flow, det är fan toppen av svensk hiphop i mina öron idag..
be the change
tack ! kul att folk gillar :) köp skivan vetja..www.shazaam.se
låter soft :)
Attityd Crew 2006-09 Lofstrand.tk | http://myspace.com/lvsmusk
men de bästa va efterfesterna - efter festerna.. tööööng!
smo
15 kommentarer, det är fan löjligt alltså..
be the change
shanti va ju inte bra, finns folk som håller mkt högre klass du skulle kunnat hooka på den här tracken istället...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
man kan ju inte låta bli att älska shazaams flow (no homo som han själv hade sagt)
inget hat, men har märkt att det är bara snorungar som gillar den där BT, och tror nog ingen svartskalle är inkluderad i den skalan, vilket säger en del ..... janne raps aint my thang, hate hate hate :)
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>
Rebel-Ape: När vi körde i Musikhuset i Norsborg var typ Shazaam den enda svennen i hela byggnaden. Och visst, folket var skeptiska till en början men efter spelningen kom det fram flera och gav props och man märkte att publiken diggade spelningen. Vi har dessutom kört flera spelningar på krogar och det är oftast de spelningarna som blir fullpackade med folk medan fritidsgårdar och liknande oftast är halvfulla. Du får fortfarande ogilla Shazaam men du kanske borde hitta lite bättre grunder :)
http://www.shazaam.se http://myspace.shazaam.se
Rebel-Ape P24
är bara snorungar som gillar den där BT, och tror nog ingen svartskalle är inkluderad i den skalan, vilket säger en del hahahaha va?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
såå snyggt!
Peace out, get laid !<br><br>
Shazaam var riktigt tung, andra snubben var inge vidare.
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap
HampaaH P19 Ok, jag var nog lite provocerande, men det finns en sanning bakom d hela. Och d kan finnas en enstaka blattar som har växt upp i väldisk svensk miljö i ngn liten stad som också helt älskar Shazaam, men come on now.... lets be real, finns ingen blatte i förorten som lyssnar på shazaam, why is that? thats the question of the day!
Producent
2009-02-14 01:43
Om det du säger stämmer, är det konstigt att en blatte född och uppväxt i norra botkyrka bestämde sig för att spela in hela hans dubbelalbum. Och producera halva skivan.
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
o en blatte född o uppvuxen i norrort kontinuerligt befunnit sig i konstellationer med honom i 5 år.. real recognize real skills..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
Heavy Indo Heavy Indo du är fan den enda blatten i hela din klick, since day one. not thats some real shit u need to recognize ;)Change P24 Det säger ingenting, för även om den "blatten" gjorde det, så är det fortfrande ingen från botkyrka som lyssna på den här snubben, janne raps säger inget, och vafan jag försår inte folk som säger att han lyriska texter är så himmla bra? såg ni den där flygplans videon/låten, driver ni med mig? överskattad som inni helvete men han gör sin grej, som alla andra ...så fortsätt, men snubben är inget att hänga i julgranen precis
Fan va folk lätt blir imponerade. Aldrig hört Jay-Z och R.Kelly? "After the party is the afterparty, after the party is the hotel lobby.."
Rebel-Ape P24 nej du har fel.. inte alltid varit enda blatten.. har haft ett antal olika blattar med..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
Rapping: Du jämför alltså svenska rappare med Jay-Z och R.Kelly?
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Det är en JÄVLIGT känd rad som man bör känna till, och det är tydligt att Shanti gör det och översatt den till svenska (Börja inte snacka om att han har baitat, eller att det är en hyllning för det skiter jag i). Men flera här inne har tydligen inte hört den med tanke vad dom skriver.
Hehe, jag känner Shanti och han skulle nog ta illa upp om någon ens påstår att han lyssnat på R. Kelly och Jay-Z. Btw har jag inte hört den jävligt kända raden man bör känna till och jag har garanterat hört mer hiphop än de flesta. Alla lyssnar inte på Jay-Z och R. Kelly. Förövrigt är inte ens raderna likadana. Försök hitta något annat att klaga på istället.
Redline!
det låter bra kompiz
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
"inget hat, men har märkt att det är bara snorungar som gillar den där BT, och tror nog ingen svartskalle är inkluderad i den skalan, vilket säger en del" Vad är det det säger egentligen, för det förstår jag verkligen inte? Snälla, förklara.
Blunted in stockholm
Dr.Octagon "Btw har jag inte hört den jävligt kända raden man bör känna till och jag har garanterat hört mer hiphop än de flesta" Säger mer om dig själv än om låten. Möjligt att du hört mer än många som hänger i SvenskHiphop men har du inte hört den, då kan du inte påstå att du hört mycket. Ärligt talat så e det bara.
Hehe, jag känner Shanti och han skulle nog ta illa upp om någon ens påstår att han lyssnat på R. Kelly och Jay-Z. Han tar illa upp om man påstår att han lyssnar på Jay-Z? Idiot?
Skiter egentligen i raden fullständigt men du drygar dig så otroligt att jag var tvungen att visa hur bortgjord du e.
Som om det vore något nytt att översätta engelska rader till svenska... varför klagar ni inte på t.ex. Pst/Q? Shanti är en grymt bra rappare, och kommer vara det varesig någon säger att han är en baitare eller inte. over 'n' out.
Haha snacka om att inte ALLS förstå vad vi diskuterade. Det jag reagerade på var att folk verkade jätteimponerade när det var en enkel översättning. Jag har aldrig påstått att det varit en bait eller whatever och jag kunde inte bry mig mindre.
Rapping: Säger mer om dig själv än om låten. Möjligt att du hört mer än många som hänger i SvenskHiphop men har du inte hört den, då kan du inte påstå att du hört mycket. Ärligt talat så e det bara. Sen när blev Jay-Z och R Kelly ett kriterium för att man ska ha hört mycket? Jag har en skivsamling på över tusen hiphop titlar, en mp3 samling på över 100 gig hiphop. Det finns en Jay-Z skiva bland allt det och den låten med R Kelly är inte med på den skivan. Om jag nu har lyssnat på alla den musiken så har jag inte hört mycket? Skulle du ha hört lika mycket som mig skulle du inse att Jay-Z inte ens är värd att lyssna på. Inse, alla tycker inte Jay-Z är bra. Shanti som föredrar The Bay, västkusten och midwest har garanterat inte hört den. Skulle han mot all förmodan hört den skulle han inte lagt det på minnet. Det är Shazaam som är Jay-Z torsken om du inte märkt det. Jag förstår inte ens varför du jiddrar om saken? Raderna är inte ens lika. Har du inget bättre för dig än att försöka koppla ihop saker med andra saker som inte stämmer? Du kanske försöker göra en Zeitgeist för svensk hiphop? Jag kan lova dig att varenda svensk hiphop-låt har rader som liknar amerikanska. Kanske alla bara översätter egentligen? Nej men på riktigt, du får gärna tro på det du kommit fram till om det gör dig glad.
Redline!
Efter att ha hört två minuter av Jay-Z låten pallade jag inte slösa min tid längre. På riktigt, Shanti skulle inte lyssna på det där. Det är ett långt steg från Spice 1, Esham och Brotha Lynch.
Redline!
HAHA du är patetisk. Sen var detta aldrig en tävling om vem som hört mest musik, och vad du tycker om Jay-Z är HELT irrellevant."Supporter" .. sitter vekigen och garvar åt dig. Gå och kyss Oskar Shanti i röven lite mer. Det kan han behöva. Jävla skitlickare haha!
Rapping: Det är du som jiddrar om det. Jag försöker bara förklara att raden inte är tagen från en Jay-Z låt. Och sen när blev man skitslickare när man skyddar en polares ära?
Redline!
Såg att skivan finns på cdon.... UPP!
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.