Redaktionschef
2009-01-04 13:18
[Audio] DJ Akilles mixtape "2008" UTE NU!
Whoa fortsätter att langa exklusiva mixtapes!DJ Akilles - 2008 Från Whoa-bloggen:
DJ Akilles 2008 är en snabbgenomgång av de bästa, största och mest intressanta låtarna från det svenska hiphop-året 2008. Mixtapets 30 låtar på 53 minuter får sammanfatta det gångna året som en årskrönika, sammanställd och mixad av DJ Akilles. Kanske innehåller mixtapet några av dina favoriter från 2008? Eller så kanske du har missat några guldkorn i form av låtar? Mixtapet innehåller i alla fall material från artister som; Chords, Looptroop Rockers, Professor P, Afasi & Filthy, Timbuktu, Adam Tensta, Lazee, J-Son, Öris, Trainspotters, Organismen, Stor, Henok Achido, Lorentz, Form One, Zacke, Petter, Prop Dylan, Mofeta & Jerre, Maskinen och Paragon. FÖR LÅTLISTA OCH DIREKTLÄNK TILL MIXTAPET, GÅ IN PÅ WHOA-BLOGGEN Se även till att kolla in DJ Akilles på:
http://djakilles.wordpress.com/ http://www.myspace.com/djakilles
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Moderator
2009-01-04 14:28
Galet bra! Detta gillade jag! Bra Akilles! Kommer spelas en hel del!
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce
Och checka:
http://www.innuce.nu
riktigt härligt tape
Attityd Crew 2006-09 Lofstrand.tk | http://myspace.com/lvsmusk
Det var ju gratis iaf! ;)
Redaktionschef
2009-01-04 14:56
Vadå gillade du det inte? Hade du hört alla låtar tidigare? Kan tänka mig att många missade låten med Trainspotters t.ex. Sen är ju alla blends jävligt nice...
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Hade hört typ alla låtar men ändå schysst mix!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Asså jag gillar inte org12 annars, men fan va hans a millie är bra "Förstår du mannen att jag är sjuuuuuuuk" Bra mix, tror du har fått med nästan allt det bästa :) Sköna cuts med
diggade fett ^^
"How'm I 'sposed to be positive when I don't see shit positive?"
Riktigt trevligt mixtape!
fett, trist att man hört alla låtar bara :/ big up
Instämmer med föregående talare, lite störande tycker jag det var i övergångerna mellan låtarna, var lite mycket ljud från alla håll (eller nåt)... Men RIKTIGT FETT ändå!
Blunted in stockholm
varför var inte pstQ och org12 verser inte med? :S
Hej, Träffat Jacob?
Riktigt bra mixtape, smickrande att vara med på detta! Håll utkik för mer från Trainspotters under vintern och våren. RANDOM BASTARDS
randombastards.com | twitter.com/randombastards Trainspotters "Bastards!" | http://bit.ly/bastards-zip
Helt GALET Bra! Big ups!
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
widegren1998: Pstqs vers var med. Men inte Org12 och Gubb. Org12 var med på flera andra spår. Gubb var väl förmodligen inte med på mixtapet för att Göteborgare generellt sett lämnas utanför. (Undantaget Jayzon som försöker låta som alla andra NRJ-rappare i Sverige) Feta blends! Skulle kanske gärna sett en större bredd geografiskt. Känns som det blev ganska mycket artister som Akilles "hänger med". Fast jag vet inte riktigt hur tapet är utformat eller uttänkt. är det meningen att det ska vara Akilles subjektiva syn på året rakt av eller ska det vara de största hitsen? Är scarfen på bilden från Carlings eller?
Tack så mycket för all positivt feedback! Fortsätt kom med konstruktiv kritik... Vad tyckte ni om låtlistan då? Har jag missat något guldkorn? Borde jag ha varit ännu mera mainstrem eller underground? Har jag missat någon artist som borde fått en plats? mfs: Tack för kritiken! Hur menar du med att Göteborg lämnas utanför? J-son, Form One (Är han fortfarande göteborgare..?) och Pst/Q är med på mixtapet. (Gubb försvann tyvärr efter som att jag inte har med mer än 2 verser från någon låt på mixtapet, och jag kände att jag ville ha med Öris eftersom det är hans låt, och att pst/Q:s vers var snäppet vassare.) Har några andra Göteborgare släppt grejer i år? Jag vet att Mofo har släppt lite... Ett tag tänkte jag ha ett längre A Millie-medley med på mixtapet och då tänkte jag ha med Parham & Aggro's version. Men när jag skrotade den idén så föll den versionen tyvärr bort till förmån för Org12 och Lorentz... Kopplat till det här undrar jag lite hur du tänker med geografisk bredd? Jag har ju inte släppt ett mixtape som ska sammanfatta vad Sveriges olika landskap eller tätorter har presenterat för hiphop under det gångna året, utan helt bortsett från geografi och endast lyssnat till musiken. Min tanke med mixtapet var att det skulle fungera som ett tidsdokument eller årskrönika för att helt enkelt sammanfatta de största, de bästa och mest intressanta låtarna från 2008. Och, ja, "de bästa" och "mest intressanta" är ju rent subjektivt. Fortsätt att ladda ner, sprida och inte minst pumpa mixtapet högt!
http://www.myspace.com/DjAkilles
Redaktionschef
2009-01-06 13:58
Ärligt talat är det ganska svårt att minnas tillbaka ... lätt att man glömmer något. Rent spontant så hade jag bytt ut Professor P - The Hardest mot
Sci Fi & Hands - Poison of Choice och valt en annan låt med Lazee. Kan också tycka att det hade varit mer naturligt att ha med två låtar med Maskinen (Alla som inte dansar?!...) än två med Form One. Men men :)
Oracle: Alla som inte dansar kom 2007. Annars håller jag med dig. Akilles: Jo Form One är Göteborgare sen ett tag tillbaka. Såklart. Annars finns det väl Allyawan, Eldhee, Parham & Dosse och Glaz som är på gång igen här nere. Annars har det väl varit rätt tyst härifrån. Det med geografisk bredd var kanske att man skulle ha folk från hela landet. Zacke är väl enda artisten norr om Uppsala inte sant? Men å andra sidan var det mer något reflekterade och inte så genomtänkt. Som vanligt är det väl sthlm som synts och hörts mest. "De största, de bästa". Det behöver ju inte nödvändigt vis gå hand i hand. T.ex. finns det bättre Lazee-låtar från hans skiva än singeln. Lite andra artister som kanske kunde varit med och som fått uppmärksamhet i år. Masse (Gott och Blandat Vol 2) Movits! Speech Defect Sidewalk
Redaktionschef
2009-01-06 15:06
aah "Alla som inte dansar..." kom 2007, så rätt.
Mfs: Allyawan har haft ett mycket bra år och representeras på mixtapet genom att han lägger första versen på Trainspotters-låten, så han är med på mixtapet. Pahram var jag inne på i och med A Millie-medleyt, men försvann tyvärr och jag har inte hört några andra låtar med honom i år. Eldhee kan jag hålla med om att han kanske borde ha fått en plats på mixtapet! Han har släppt några bra låtar som "Delirious", "Sometimes" och "That Thang" i år, och någon av de kunnat faktiskt ha fått en plats... Däremot har jag inte hört tals om varken Dosse eller Glaz, och tro mig när jag säger att det inte beror på att jag medvetet lämnar Göteborg utanför! Varför hänger du upp dig från geografisk spridning? Zacke, Trainspotters (+Mr Noun, men hans vers är inte med på mixtapet), Prop Dylan och Caribinghi är från "norr om Uppsala", men vad spelar det för roll? Tycker du att jag ska kvotera in rappare från olika landändar? Nej, det vill jag inte hålla på med. Jag vill göra ett mixtape som innehåller de största, de bästa och de mest intressanta svenska hiphop-låtarna från år 2008. Angående Lazee-låten så håller jag med om att det inte är den bästa låten från plattan, men "Hold On" faller definitivt in i kategorin "de största" låtarna från i år och fick därför representera Lazee på mixtapet. (Han är dock också med på remixen av J-sons "Jeep".) Masse-tapet tänkte jag uppmärksamma genom Stor's "Min Freestyle", men jag valde "Stockholmsnatt" istället (som Masse också har proddat). Sen glömdes det tapet tyvärr bort. Däremot kan jag säga direkt att jag borde ha tagit med "Äppelknyckarjazz" på tapet! Slarv från min sida!
Men scarfen då?
Visca el Barça!
Bra blandning :) Diggar det
Redaktionschef
2009-01-08 08:38
Gå in på bloggen och försök ladda därifrån. Ska fungera. Fungerar för mig.
fett som fan, big up akilles!
hets, stress, fest!
petTack för tapet! Har missat så mycke svensk hiphop på senaste, så de här satt fint. Är allt orginalverisioner eller har du några remixer? Peace
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner
Tack så mycket allihopa! fredish: Allt är orginalversionerna OM det inte står annat angivit på mixtapet. Dvs. jag har gjort blends på Min Click, Dopeboy och Goda Dagars Magi.
Nu har det gått en vecka sen det släpptes, så jag tycker att vi gör ett nytt ryck och alla säger åt sina kompisar att ladda ner mixtapet! Okej..?
Ha! Men vilket jävla gnäll! Här bjuder Akilles och Whoa på ett riktigt fet sammanfattning av rapsverige 2008 (och dessutom gratis!) och folk gnäller över "geografisk spridning". Klart alla har rätt att tycka till om låtvalet (jag är t.ex. ingen stor fan av varken Petter, Lazee eller Tensta) men sätt ihop något bättre själva så kan jag nästan lova att Oracle med glädje lägger upp det... :-) Big up akilles!
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º> www.beatheartsblog.com
fuckin A'
Blunted in stockholm
You heard it on the radio and seen it on the tv show ... A to the K?
Redaktionschef
2009-01-18 19:21
Producent
2009-03-08 19:09
åhå galet fett
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz