Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fett som fan!
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Thanks man!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tycker att det låter rätt soft. Grejen är att om jag hade snubblat över låten i Whoas audioforum så hade jag säkert sagt "Soft, det var helt okej", men hur ni kan få upp den på Kingsizemagazines förstasida är för mig ett under. Som sagt, det gick helt klart att lyssna på, och var stundtals riktigt bra, men man behöver inte leta länge för att hitta någon i samma klass/bättre. Men kul att det går bra för er!
Redaktionschef
2008-10-29 13:11
Säger som Mexiflexi (även om jag inte hade sagt "soft, det var helt okej" om jag stött på den i audioforumet). Beatet tilltalade mig, men resten känns sisådär. "Halvfärdigt" är nog det närmaste ord jag kan komma på.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Mexciflexi - Tro mig, blev jävligt överraskad att dom faktiskt tog emot den. Men det känns jävligt nice! Personligen tycker jag vi levererat sköna texter, men det är väl en smaksak. Sugen på å ge lite kritik på vad som kan göras bättre? Tacl för att du unnar oss det iaf, finns så jävla mkt hatare överallt vilket är jävligt trist oavsett vem det drabbar. Oracle - Vad menar du med halvfärdigt? Vore intressant att veta så vi veta vad vi kan göra anorlunda.
Först och främst så tycker jag att kvalitén låter rätt kass. Vet inte om det är mixningen eller om ni behöver skaffa bättre utrustning, men det låter inte så proffsigt. Sen så tycker jag att ni snubblar på orden ibland, låter lite osäkert. Kort sagt, det låter jävligt Whoa.
Mexiflexi - Ljudkvalién beror mkt på utrustningen.. Vi har suttit å skruvat i flera timmar, men kommer ingenstans.. Fick köra det strippat å enkelt.. Vad det gäller att vi snubblar på orden kan jag hålla med till viss del, är det nåt särskillt du tänker på? Tack för kritik!
Alltså texten o beatet var ju bra. Men som rappare tycker jag inte att någon av er var särskilt skickliga på något rent tekniskt plan, men det kommer väl. Sen tycker jag att det var ganska skönt att kvaliten inte var så bra vadfan, tycker det ska kännas underjord när det är det. Riktigt jävla söta var ni alla tre dock.
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
Det här låter väldigt mycket "Jakten på under orden", d.v.s. ganska mycket som det lät 2001 med tanke på mixning, delivery o.s.v. Blev nästan lite nostalgisk :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Redaktionschef
2008-10-29 19:39
Hmm ja det är väl ungefär det jag försökte säga. Ni ligger efter er tid på något sätt. Mycket har hänt när det kommer till utveckling och förväntningar på delivery (text, flow, andning, timing, attityd osv) och jag tycker inte att ni gör något vidare intryck där.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
PrimusC P20 - Menar du vad det gäller flow etc? Söta är vi! :)Mabande P31 - Men rent text-mässigt etc? Hur tycker du då?Oracle P2 5 - Finns det något du tycker är positivt? Tacksamma för kritik!
coolt som fan att den är där ^^ //Yde - ska träna delivery
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Jag tycker nästan lite synd om er grabbar. För mycket sågningar! Som sagt, låten platsar inte på just Kingsizemagazine.se, men det är inte dåligt. Fortsätt kämpa, jag tror helt klart att det kan bli något av er!
Mexiflexi - Du behöver inte tycka snd. All publicitet är bra publicitet, iaf i vårat läge. Jävligt kul å få ut lite material liksom! Klart vi kämpar på btw! Vi gör musik för att det är kul!
RaBBla & Bjäär - Text- / temamässigt så är låten helt okej, men just nu så är den mer av ett utkast / förstaversion än den slutgiltiga produkten. Testa att spela in den igen (inklusive beatet) om ett halvår så tror jag den kommer låta lite mer i tiden och framför allt mer färdig :) Ni har en helt okej grund att stå på, men nu gäller det att utveckla den till det perfekta bygget ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande - Nu spelar vi mest in låtar för att komma igång som grupp igen, samt för att få ut lite material innan vi börjar med plattan. Vi har faktiskt inte jätte höga krav just nu. Men det du säger kan vara en idé. Kanske göra nån form av remix till plattan eller nåt. Är det något särskillt du tänker på som du tror kommer bli bättre om vi spelar in den igen? Finslipa texterna kanske? Säkrare delivery när låten fått lite tid att sätta sig?
Tycker acapellan är lite otydlig, och jag tycker refrängen är helkeff. Verserna är bra/okej, men Kingsize? Lite förvånansvärt.
Texten var helt okej, så det är främst leveransen som behöver jobbas på. Refrängsången har en bra melodi, men som du säger: när låten har fått sätta sig lite så kommer du(?) leverera den sweet ;) Ominspelningar / remixer till skivan låter som en plan :) 10-4, over...
Maximum Taste - Tacksamma för kommentarer, men det vore nice att veta varför du tycker som du tycker? Mabande - Det är Hagge som levererar reffen (killen med fluffet, som vanligtvis inte sjunger utan är GUD på gitarr). Han e en jävel på melodier av olika slag.. Vi får se vad som händer med låten! Tack för schyss kritik! Det är jävligt nice att folk skriver! Vi har aldrig fått några direkta kommentarer på det vi gjort! Fortsätt gärna!
Helt låten knastrar och brusar och håller på.. ? Nej, det här var verkligen inte bra.. Tyvär. Det borde tala för sig självt varför det inte är bra. Hejdå!
shades on my eyes you can't tell I'm .....
Duvan - Rapparna kan va bra även om kvalitén på ljudet är kasst, eller?
RaBBLa, självklart. Men nu var det låten i sig och inte rapparna som jag tyckte var dålig.. Det blir lätt att man inte orkar lyssna på själva rappen då kvalitén på låten är såpass dålig, i min mening.. Tyvär! Dock tror jag att ni skulle kunna göra bättre ifrån er.. Hehe
shades on my eyes you can't tell I'm .....
asså ja tror kingsisize har fuckat ljudet på denna på nått vänster, knasstrar o pitchar om o grejer :/ men på myspacen låter den bra www.myspace.com/totalotalang
han som sa det han var det, men hällsa han som sa det att han var det sämsta skit jag hört och att han snart är begraven.
Duvan - Då är din kritik FULLT acceptabel!Fink_one - Precis Hagge!
Vi har upptäckt att låten på kingsize låter helt olika beroende på vilken dator man sitter vid.
Vi rekomenderar därför att folk får in på http://www.myspace.com/totalotalang , där den spelas upp rätt!
jag fattar inte varför låten blir så dum, den låter olika på båda mina datorer.. nån som har nån gissning?? //yde - förvirrad
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba