Alla som hatar på dogge i den här tråden borde verkligen läsa på, ni kan ju börja med och kolla The Latin Kings Special på youtube som en snubbe länka här i tråden.
Fucka ur!
Suck, jag vill inte, jag vill verkligen inte men jag kan inte längre hålla tand för tunga. Beatet är helt okej, dock är detta inte relevant. Hans flow känns igen, o det är väl det folk gillar, det är dock intetsägande o...ja dåligt enligt mig, detta kan jag dock inte bevisa med några fakta då smaken är som baken osv Hans texter är dåliga, this one is cast iron. Vad är dåligt? Hans val av ord, hans språkbruk, hans rim och helhetsintrycket. Varför hyllas han? Jo, för att han är Dogge, o inte för att han är duktig. Lite Michael Jackson har gjort nice musik så låten oss förlåta hans pill på småpojkar argumentation över det hela, man blandar ihop päron med äpplen helt enkelt. Dogge = bra/rolig/viktig person innebär INTE att hans rapp på NÅGOT vis är det. Detta är ingen diss mot personen Dogge, bara mot den rapp han gör. Tänk er följade: Samma låt slängs upp på whoa i audio forumet, MEN av någon med namnet "Keepitreal91" eller nåt sånt, låten skulle bli våldtagen rakt upp i tolvfingertarmen utan vaselin, o samma folk som hissar skulle dissa o pissa. Men men, så är det i the great circle of whoa life :)
Främja fantasin
Kiwano: Å andra siden får Dogge rätt mycket skit för sina reklamfilmer och liknande. Dessutom tror jag att många med mig ibland stör sig på personen Dogge. Visst kan det finnas ett mått av nostalgi i bedömningen ibland, men det är inte hela saken. Grejen med Dogge är att han känns äkta. Du kan ha hur mycket avancerade rim och snabbt flow som helst, men man måste även kunna leverera med känsla. Annars blir det ofta rätt så tråkigt. För att göra en jämförelse: I en politisk debatt måste man vara påläst och använda olika retoriska grepp, men det allra bästa är någon som verkligen kan förmedla en känsla och vissa att hon/han tror på det hon/han säger. Det är detta som är Dogges storhet. Han förmedlar en känsla och ett engagemang som ingen annan svensk rappare kan. //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
saknar tlks tid...
Rock the beat Ent
NickeMannen: Det argumentet kan jag köpa faktiskt. Även om jag har svårt att så förbi hans borderline-analfabetism så har du en poäng i det du säger. Även om jag inte upplever honom som äkta måste jag ta hänsyn till att det finns dom som gör det. Väl talat. Jag gillar HighWon av just den anledningen, speciellt Fille kan få med mig i texten så att säga. Jag tror att jag nog skulle kunna uppskatta Dogges äkthet om han inte vore så...ourthärdligt banal ibland. Tror faktiskt jag skulle digga honom mer om han sket i o rimma, typ rappad spoken word eller nåt sånt. En rappande poet helt enkelt, slulle gärna höra honom läsa dikter o sånt. Då spelar teknik o sånt ingen roll heller :)
Främja fantasin
Var ett tag sen man ens brydde sig om att lyssna när det gällt Dogge, men jag får erkänna att detta var riktigt sjysst!
va?
Promotor
2008-11-05 11:12
Refrängen lät helt jävla B... undra hur långt tid han la ner på att skriva text/spela in :/ cykel på köpet!
dogge är dogge.... han har sin egna unika stil och han sticker verkligen ut ur mängden.. Talang eller inte är ju helt upp tilll en själv att avgöra. Men vem fan kan säga att låtar som "De e knas" , "Blend dom" eller "Cashen dom tas" är dåliga? Han är hiphop och det han gör är så jävla mycket mer hiphop än dagens s.k stjärnor..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dogge och Latin Kings kommer alltid vara en utav de absolut största i svenska hiphop om inte de redan är det ! Och hur mycket bättre alla andra rappare eller lyricister är än dom så spelar det ingen roll, för dom startade hiphopen i sverige. Så fuck organismen, adam tensta, INGEN kan få den statusen de har. sen om organismen skriver bättre och tensta floowar bättre spelar ingen roll... Latin Kings 4 Life, stop hating, just recognize!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
bra rappare och bra rappare.. så lika men ändå olika, en bra rappare kan få personer att verkligen spänna sina öron och relatera till musiken, till texten.. att må bättre.. eller må sämre om man nu vill de. att leva sig in eller ta lärdom.. få till ett skönt flow etc.. en bra rappare kan också vara nån som har sjukt bra lyricism.. som t ex Seron, kashal-tee osv.. nu tycker jag iofs att dom också har ett skönt flow, men ni förstår säkert.. Dogge är en bra rappare, men ingen bra rappare. enligt mig
r-.-a
Benoni: I evighet, Amen!
Främja fantasin
Dogge får, kan och ska låta precis såhär. Jag hade blivit ruggit besviken om han steppat in med en sound som paragon, afasi, timbuk eller tensta. Dogge är i förlängningen anledningen till att ni alla sitter i detta forumet.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Kiwano : Låt oss befriktion : håller med!
r-.-a
Jag är 32 år, så m.a.o har jag hört o sett när TLK kom o gick...Men allvarligt, att inte utvecklas på 15 år, det handlar inte ett dugg om att hålla det äkta etc. som vissa tycks hålla som sin ledstjärna i den här tvisten... Visst är det så att Dogge är Dogge, men lite fantasi borde man väl ändå kunna få begära, eller trivs ni verkligen med att sitta fast i tidernas begynnelse? Nu vill jag ju naturligtvis inte förringa det som TLK, och Dogge framförallt, gjort för att ge hiphop en egen identitet i vår lilla hörna av världen, men var sak har sin tid... Sant, eller hur...? Jag är defintivt ingen Afasimedkompani-diggare, tycker mest att han låter som en Organism-ripoff, så den debatten ger jag mig inte ens in i... Var inte ens meningen att skriva detta, men alla märkliga insikter från t.ex kille 22 till kille 18 om att inte ha varit med tillräckligt länge och därmed inte förstå vad det hela handlar om, fick mig att ta tand från tunga och förmedla min åsikt i sammanhanget. Nu vet jag ju att jag kommer bli nerskjuten i forumet av SupergangztakillahAK47ghettokid o hans 45 polare, men det spelar liksom ingen roll, måste ju iaf lyckas få någon därute att tänka till lite extra... För det är galet hur mycket bra musik det finns i hela långa landet som inte kommer fram - och nu säger jag inte att det är bättre som det är nu med överflödet (i.o.m forum som b.l.a detta), men det är på sätt o vis allt eller inget. Antingen så blir jag sondmatad av människor som inte har en aning om vad som är A eller B, med det som i dagsläget anses listvänligt, eller så får jag med livet som insats hitta det som har någon form av relevans på egen hand på internet och det kan ju göra vem som helst gråhårig... Har själv försökt göra mig hörd i bruset för några år sen, och herrejävvlar vilken motström det är med dels alla bakåtsträvare och dels alla listpoppare, så all min respekt till den som trots allt tar sig upp till allmän beskådan! Så summa summarum - det som var bra då är dåligt idag, och det som spelas idag var dåligt redan igår... M"V"H...............................
Noterade precis att jag snott ett gammalt torpar-uttryck från Kiwano - "tand för tunga"...Såg det inte förrän jag postat... Borde ha bättre koll på min bruna hjärna alltså... *bajtar-röd om kinderna*
Tyckte den var små mysig, men jag diggar dogge på engelska han är grym
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
"Idjot, jag måste fråga, vem i helvete bad dig ens att kommentera min kommentar? och till skillnad från doggelito kan te.x kihlen och afasi rappa någorlunda bra rent tekniskt, och det var väl det jag ifrågasatte hos dr. hundelit. " Visste att du skulle hylla några ordbajseri-rappare. Låt mig gissa, org 12 är din favoritrappare? Ingen dina favoritrappare kommer någonsin komma i närheten av det dogge har gjort svensk hiphop. Ni som dissar, kamma er för fan.
Fuck alla jävla hatare!!! Detta är originellt o äkta.. Så kasst svensk hiphop är nu med maskinen snook o allt vad det heter är det skönt att svenska scenen har någon som dogge som vet hur "hiphop" ska låta! Som någon sa längre Dogge är sveriges ice cube och om man hatar på det kan man slänga sig i väggen lr nått
ensubbe Ego te absolvo eller vad man nu sa back in the days. Du har här med mitt tillstånd att bajta all min backstugesittar-slang när helst det passar dig :P
Främja fantasin
Noice - Alla måste äta och de samma här.
soundcloud.com/brormusk/sets
fet låt är det hursomhelst ^^
Dogge is a living legend!
Fight Life - either you live it up or give it up www.kodie.se www.myspace.com/kodiefightlife
Jag trodde nästan att det var fakta att Dogge suger på att rappa. Irriterande när folk hyller honom till skyarna för att han är "äkta" (?). Beatet/låten var dock rätt skön, men inte p.g.a. Dogge iallafall.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Qnivqast: Dogge är äkta pga det han gör och känner för hiphopkulturen är äkta.. enligt mig.. Duvet man behöver inte bara kunna rappa för att va äkta? äkta kan defineras på 1000 sätt
r-.-a
hehe nice lite som det gamla soundet=)
haha så primitiva tankar. varför skulle inte något nytt kunna slå det föregågna? tror inte att hiphopen hade stannat utanför sverige bara för att Latin Kings inte började. de kanske var först och gjorde det orginellt men det kunde lika gärna varit nån annan.
http://www.goteborg.se
Varför är gamla boxare, gamla fotbollsspelare, politiker osv hyllade när det finns många idag som skulle klå upp dom, dribbla förbi dom och snacka ut dom easily? Svaret är nog detsamma angående Dogge..
sant men fortfarande lika korkat.
hmr-: förstår inte vart du försöker komma.. sådär kan man säga om exakt allt och alla.. kunde lika gärna vara någon annan som uppfann glödlampan? då skulle vi väl också hyllat den personen? eller jag har ingen aning om vart du ville komma med det du skrev :) och klart att det nya kan slå det gamla, men sen när blev det en tävling? Det som är bra är bra, det som är dåligt är dåligt. gammalt som nytt. i mitt fall tycker jag att dogge gör bra musik.
r-.-a
Och om inte dogge tog upp den då han gjorde det så hade hiphopen sett ut som den gör idag? Istället för om de väntat ett par år?
menar bara att det är fel att hylla honom pga hans namn och vad han har gjort förr, när han e så fruktansvärt värdelös. smaken är som baken, men så tycker jag :)
Aa håller med ! Dogge är kullt : )
dogge doggelito din stil är fallen tacka gud för han inte vågar kriga... Jag blendar han så han inte kan se 165 Värsterort BB
dogge e soft man
Det va nån tidigare i tråden som skrev att "Dogge är underskattad" hahahahahaha KOM IGEN!!
Mörnligan United..