I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Form One - A New Season (the prequel mixtape) - Download!

Svensk Hiphop - Audio & Video

Redaktionschef

2008-10-01 09:17

[Audio] Form One - A New Season (the prequel mixtape) - Download!

Nu är det ute :)

Form One laddar nu inför releasen av det mycket lovande nya albumet "Behind Blue Eyes". Men innandess bjuder han och producenten Astma på ett gratis mixtape till folket.

På "A New Season (the prequel mixtape)" bjuder Form One både på nya, tidigare osläppta låtar såväl som en del andra som tåls att höras igen. En exklusiv, limiterad utgåva av mixtapen finns även pressad på CD som enbart kommer säljas på livespelningar framöver. Sommaren är slut och en ny säsong tar vid med Form One i spetsen!

från: kingsize hemsida

direktlänk till mixtapet

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-10-01 12:07
Aiit, laddar hem.
schmata, I got ya u punk

2008-10-01 12:19
Hann inte editera, men dom första låtarna jag lyssnat på låter riktigt soft. Dom sista diggar jag nog också. Thx for the mixtape.
schmata, I got ya u punk

2008-10-02 13:11
hela grejen är bra, riktigt feta beats, och vilken bra lyricism.
work some magic

2008-10-03 03:51
Måste säga att det är lite skillnad på nu och då. Jag menar, Form One har ett nytt mixtape ute och det är tre svar i tråden efter typ två dagar.

2008-10-03 11:46
Riktigt tungt. Å visst är det skillnad. Form One har utvecklats något enormt sen förra plattan. Kvalitén på mixtapen är förvänansvärt hög, många av låtarna håller ju albumkvalitet för fasiken! Tack för denna...

2008-10-03 17:49
Att inte många kommenterar skulle väl isåfall bero på att de inte gillar hans musik. Rent kvalitetsmässigt så håller det ju sjukt hög klass rakt igenom. Grymt!
http://www.goteborg.se

2008-10-03 18:07
ccool, låter nice
hets, stress, fest!

2008-10-03 18:25
Hade missat tråden, men det skyller jag på att jag jobbat för mycket :)
Lyssnar nu i alla fall.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-10-03 21:10
Jag klarar inte av Form One längre på nått sätt.. hans uttal är så jävla jobbigt.

Skit feta beats, ok flow och hans texter är väll okey dom med.. men UTTALET!! Ahh det går bara inte i det långa loppet..

Folk som Tensta,Lazee,Henok m.m sprang om honom inom den engelskspråkiga svenska hiphopen..

2008-10-03 21:27
Riktigt hög klass på låtarna! helt min stil med! Big upp för detta tape!

/ Ro

2008-10-06 02:30
Vikktorius P21

han kommer ifatt ska du se ;)

Grymt mixtaped som fan!

2008-10-06 02:30
-d

2008-10-06 12:15
Fan vad mycket bra som släpps i Sverige idag förresten. Ville bara säga det och hoppas fler tankar det här. Ser fram emot "Behind Blue Eyes" som fan!

2008-10-07 09:22
Mycket bra mixtape, nästan alla låtar har albumklass. Ska bli kul att köpa hans album när det kommer!
"Aaah, they lie about marijuana: Tell you pot-smoking makes you unmotivated. Lie. When you're high, you can do everything you normally do, just as well, you just realise, it's not worth the fucking effort."
- Bill Hicks

2008-10-09 15:31
Mixtapet i all ära men nu har jag fått höra hela albumet "Behind Blue Eyes" och... oh my god! Enligt mig ett av de bästa svenska hiphop släppen någonsin! Ni kommer bli upplysta ni med...
Redaktionschef

2008-10-09 17:08
låter lovande :)

Favorit från mixtapet? Jag ger en extra guldstjärna till "Never Look Back".
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-10-11 13:11
Jag ger 3 guldstjärnor i följande ordning:

1.) Headaches
2.) More Or Less
3.) Eyes Wide Shut

..."Never Look Back" är en favorit den med men inte lika fet som ovannämnda tre.

2008-10-12 18:54
Jag har för mig att jag gillade form ones grejer skarpt men det är så sjuukt länge mellan släppen att i alla fall jag har glömt honom. Har för mig att han släppte en jäkligt fet låt här på whoa med någon sångare (hoffmaestro?).

Ser fram emot albumet och hoppas inte att vi inte behöver vänta mycket länge till... :-)
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
www.beatheartsblog.com

2008-10-12 19:08
Strömmingen:

albumet skall komma den 5te November och i samband med det skall även mixtapet komma på CD. bara att börja spara redan nu.

hoppas baar att albumet får bättre distrubution än vad singlarna har fått, men det får det säkert.
hoppas även detta albumet kommer på Vinyl, saknade det på förra
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-17 13:18
Form One - Behind Blue Eyes, släpps den 5e november. Första recensionen har landat i om nya numret av tidningen Sonic där Form One's skiva fick en helsida och 8/10 i betyg!

Ni som redan nu vet med er att ni kommer köpa albumet kan lägga en förbeställning hos Bengans. Då får ni även mixtapet "A New Season" på CD, något som endast de 100 första får. Väldigt limiterat antal alltså. Lägg beställning här: https://www.bengans.se/popup/form_behind/se.aspx

Skivan kommer heller inte släppas på vinyl. Det finns helt enkelt ingen marknad för formatet i Europa längre. Skulle vara om Japan vill släppa på vinyl men det får framtiden utvisa.

Tack för visat intresse gott folk!

// DLX Ent.
Form One - Behind Blue Eyes (I butik den 5e nov!)
Förbeställ och få mixtapen "A New Season" på CD utan extra kostnad.
https://www.bengans.se/popup/form_behind/se.aspx

2008-10-17 17:17
får ta och lägga ordern nu då.
synd att det inte blir vinyl. men man kan ju inte få allt. hoppas Japanerna är sugna på att släppa skivan senare
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.