I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] AdvancePatrol ft Pato Pooh-Soy De La Calle(Från Masses Mixtape)

Svensk Hiphop - Audio & Video

2008-09-30 19:20

[Video] AdvancePatrol ft Pato Pooh-Soy De La Calle(Från Masses Mixtape)

Låten är tagen från Advance Patrols kommande spanska album samt masses efterlängtade mixtape Gott & Blandat 2

Efter ett efterlängtat tredje studioalbum undertecknat av Advance Patrol, där hälften av den levererade produktionen är på svenska och andra hälften på spanska, presenterades idén att göra en dröm verkighet; en skiva på modersmålet. Att göra det möjligt att kunna nå ut med sin musik till den latinamerikanska och spanska publiken var något som hade fötts främst som en tanke, men inte som en konkret möjlighet.
Efter besök i Chile och turneringar med Zaturno och Shamanes, växte projektet och ideerna. Med förenade krafter, och stor talang, förverkligas nu drömmen.
Med deltagande bland annat av Pato Pooh, Zaturno och Cestar från gruppen Shamanes, växer nu projektet med ökat kraft. I händerna på The Salazar Brothers, tillsammans med en ny omgrupering av Advanced Patrol, kommer nu utvecklingen av ursprungsidén.
Här kommer ett försmak på detta framgångsrika samarbete:
Soy De La Calle gästas av ingen annan än Pato Pooh. Med en framgång som slog ner all kritik, minns vi "Ahbow" som en start i den stora resan denna rappare har framför sig. Inom kort släpper Pato Pooh låten "On My Way" tillsammans med Lazee och Ricky, producerat av Keione från RMH. "The I Work Hard Chronicles by Pato Pooh" är namnet på det snara beviset denna Singer / songwriter kommer presentera.
Men vi kan redan nu se goda resultat i händerna på Advanced Patrol och Pato Pooh!

Soy De La Calle inspirerades av de många fördomar som finns i samhället mot människor med olika ursprung. En adress i förorterna gör dig inte nödvändigtvis kriminell.
Men mycket möjligt är det dock, att det leder till diskriminering ...

2008-09-30 20:29
Riktigt tung! synd bara att man inte var någon lirare på spanska

2008-10-01 00:05
fyfan va fet!! juan dödar den alltså, sjukt tight vers
www.twitter.com/mzamora036
Producent

2008-10-01 00:25
enda jag kände var beatet.

2008-10-01 01:26
den e rikigt fet , ska uppmärksammas!
kärlek , fresh.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-01 01:37
Tungt!
http://JKIBMM.se - Vad FAN gör det om hundra år?
www.myspace.com/WenMec

2008-10-01 03:50
Förstår ju liksom inte ett ord vad dom säger, men beatet var riktigt tungt

2008-10-01 05:46
fett som fan.
/Cash Hunter aka DJ Rufus

2008-10-01 09:58
Usch va trist det är att lyssna på rap på spanska, men beatet är en killer!
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2008-10-01 15:02
Hajjar inte ett skit av vad de säger men det låter grymt.
tung låt som fan!

Va betyder refrängen?
fcuk spleling

2008-10-02 21:11
Opinan de mi vida sin conocer?
A mi me descriminan al no saber

Dom tycker till om mitt liv utan att känna mig, de diskriminerar mig pga liten vetskap...

Mer eller mindre om jag greppat det rätt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-02 21:12
jag har inte hört latin kings skiva på spanska... Tror dock den här kan lyckas bättre

2008-10-03 04:10
så jävla fet låt asså :P
ELTANO

2008-10-03 08:36
Första killen samt den sista var ju helt ok men han i mitten (glömt namnet) han var ju riktigt dålig, låter som en nybörjare, vilket jag vet att han inte är. Han ska INTE rappa på spanska (om han inte förbättrar sig), han får liksom inget flow som dom andra fick. På Svenska låter han MYCKET bättre. och beatet var väl inget att hänga i julgranen direkt. Jag tror hursomhelst att det här är en låt som blir bättre o bättre ju mer man lyssnar på den.

2008-10-03 08:39
och vad betyder pato pooh? pooh= pooh bear??? pato björnen? hehe

2008-10-03 09:15
Äh, 50% av spanskan hittas på i pratande stund :P
Främja fantasin

2008-10-03 13:28
Den blev ju fett bra juh! Videon alltså ... låten dödar bre!
fet text!!!

2008-10-03 19:16
Opinan de mi vida soy un conocer
A mi me discriminan a no saber
Me envidian y preguntan como puede ser
Porque soy de la calle

Blir typ med en grovt keff översättning:

Dom snackar om mitt liv, jag är en kändis
Dom dissar mig för dom inte vet
Dom hatar på mig och frågar hur det är möjligt
För jag är från gatan..

Twang System fi de werl

2008-10-03 20:20
Dj_Paco P18
Fan va keff din översättning va loco
;)

Opinan de mi vida SIN conocer
A mi me discriminan a no saber
Me envidian y preguntan como puede ser
Porque soy de la calle

De har har åsikter om mitt liv utan att känna till
Dem diskriminerar mig utan att veta
De är avundsjuka och frågar hur det kommer sig
För jag är från gatan..

2008-10-03 20:55
nice låt, ok video , fett beat .... lite uttal som går o klaga på men annars e den fet....
www.hermanosbernal.com /\ MAS LOCO ENT.

2008-10-04 15:20
Big Up Till Alla som kommenterat.....

håll öronen open for

Masse - Gott O Blandat Vol 2
Advance Patrol - Untitled Spanish Album 2009
Pato Pooh - The I Work Hard Chronicles
www.patopooh.com

2008-10-05 17:33
roddebernal P25 vems uttal går o klaga på?

2008-10-05 18:46

2008-10-08 22:57
Shurre

Äh vafan då...

Reffen e lågt mixad :P...plus jag sa från början att översättningen va keff
Twang System fi de werl

2008-10-09 11:44
helt klart en låt som växer för varje gång man lyssnar, som sagt man tänker inte så mycket på uttalet, men som recensent så baggar man på det minsta lilla... Bra låt
www.hermanosbernal.com /\ MAS LOCO ENT.

2008-10-18 18:33
galet tung!!

2008-10-18 19:39
tycker nog Patos vers var tyngst även om jag bara förstår hälften av orden :D

riktigt tungt hursomhelst!
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2008-10-18 21:25
Tuuungt!!! BIG UP!!!

2008-10-19 02:00
BIG UP Pato... mycket nice låt
Sångare

2008-10-19 16:03
Fan man behöver inte kunna spanska för att känna den sista killens vers. Rå som fan, även beatet bra. Är det barnprograms-Gonza som försöker gömma sig i mitten?
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2008-10-19 17:02
S-oteric

Barnprograms-Gonza? Nu får du väl skärpa dig, AP släppte sin första platta 2003....

För övrigt gillar jag Gonzas vers som fan för en gångs skull...
Twang System fi de werl
Sångare

2008-10-20 17:30
AP släppte sin första platta 2003... jaha? Och för detta så har han inte gjort och gör barnprogram?

2008-10-20 18:52
Det är ju inte så konstigt att Gonza e med på låten och i videon eftersom han e med i AP som gjorde musik långt innan en barnprogramskarriär ens var påtänkt (Har inte ens sett honom göra barnprogram men det skulle ionte förvåna mig) . Därför reagerade jag lite på uttrycket "Är det barnprograms-Gonza som försöker gömma sig i mitten?"

försökte att inte låta alltför seriös, något som jag tydligen misslyckades med...får väl använda mig mer av smileys antar jag
Twang System fi de werl
Sångare

2008-10-20 19:36
Inget fel att göra barnprogram för att få råd med hyran, gnäller inte på "SELL OUT!!!" men det är rätt uppenbart att han maskerar sig väl så att inte barnen ska känna igen honom och inse vilken läskig farbror han egentligen är.

2008-10-23 13:46
Dj_Paco P18

Konstigt att du gillar gonzas vers, du kan ju inte spanska.
Rock the beat Ent