I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Färska Prinzen - Ghostwriters Ambition EP

Svensk Hiphop - Audio & Video

2008-09-12 15:33

[Audio] Färska Prinzen - Ghostwriters Ambition EP

Exklusivt Frizon släpp, Mr Cool skriver text och Prinzen producerar och rappar.

Länk till http://www.frizon.se

Håll till godo !

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-12 17:14
Citerar nyheten ifrån sidan.

Ghostwriters Ambition EP
idag, 10:45 Mr Cool

Hej Barn!

Jag hade tråkigt på jobbet, Prinzen hade några lediga dagar hemma, vi hade MSN-kontakt. Resultatet blev Ghostwriters Ambition EP.

Jag skrev alla texter, Prinzen lade rappen, proddade beatsen och mixade produktionen. Hela kalaset går att ladda ned på www.frizon.se där den ligger som nyhet på förstasidan.

Så i väntan på Keffat Livs feta spelning i Göteborg den 31:a Oktober, se nyhet nedan, får alla ni fans här en härlig liten kreation att proppa in i iPoden och lyssna på hela bil/tåg/buss/flyg-resan till götet.

Med Vänliga hälsningar/ Mr Cool

Vad fan.. det fanns ju redan en tråd visst, jag som precis skapade en men hann tabort den :)
Det är mycket bra låtar, grymma beats och roliga texter.

Det är bara att lyssna och njuta...
Ser fram emot nästa släpp med prinzen och även mister cool's projekt.
You say Soulja Boy, I say Eminem, You say Jim Jones, I say Biggie. You say Plies, I say Nas, You say Flo Rida, I say Jay-Z, You say UNK, I say NWA, You say Lil Wayne, I say Tupac, You say Dj Khaled, I say The Game, You say Mike Jones,I say Ice Cube.

Copy/Paste if you still listen to real hip hop

2008-09-12 18:19
Håller med dig Vidales!

"rap e mitt förnamn o hiphop mitt efternamn,
så oldshool att jag glider upp till klubben i häst o vagn"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2008-09-12 19:37
Najs, måste kolla in!
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-09-13 04:07
tazty: hahhahaha :D:DÑ:D
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"

2008-09-14 21:09
upp med detta förfan

2008-09-14 23:09
Gillades inte.. Han har gjort så mycket bättre än det här.. Men ska fortsätta lyssna och se om det kan ändra min uppfattning..
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger

2008-09-15 01:07
övergrym. props till prinzen och (sopan) mr. cool
tamma, pharellphus, natasia dinatelli, shout out to sadam

2008-09-15 11:39
Har kommit fram till att denna EP blir bättre för varje gång man lyssnar på den :)

2008-09-15 20:20
Detta var ju inte top of the line men det är ju ändå kul lyssning, alltid kul när folk släpper saker som inte blev helt perfekt heller, roligare att få ta del av det än att det bara ligger och skräpar i någons dator. Fortfarande bättre än jävligt mycket av skiten som folk sitter och jobbar med flera år och lanserar med hela sitt hjärta, blod, svett och tårar. :)

2008-09-15 21:58
Word Kali ;D

2008-09-15 22:06
"Halla vår balla kasset" är förfan LYSANDE!

2008-09-15 22:40
Halla vår balla kasset är den som jag tyckte var bäst :)
Gillar speciellt

Rappingguden e tillbax, alla håller andan, allt
e inte svart o vitt så varför e du det säger jag o skäller på pandan
Pandan blir ledsen o får ätstörningar, Jag
tycker att pandan e löjlig och jämför honom med noshörningar, Yeah!

Haha.
You say Soulja Boy, I say Eminem, You say Jim Jones, I say Biggie. You say Plies, I say Nas, You say Flo Rida, I say Jay-Z, You say UNK, I say NWA, You say Lil Wayne, I say Tupac, You say Dj Khaled, I say The Game, You say Mike Jones,I say Ice Cube.

Sångare

2008-09-16 13:07
Haha så fult. Prinzen och Cool har sannerligen väldigt olika rimscheman och sätt att flyta. Men tycker Prinzen får ihop det rätt okej.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2008-09-16 18:20
njae, vet inte om jag diggade de här släppet. inte i samma klass som de brukar va..
Högt liv

2008-09-16 22:04
Tjyvis P22 Självklart är det inte det bästa släppet, har släppts fetare.
Men för att vara ihopa meckat på en dag eller vad det tog så är det ändå bra mycket högre standard än många andra grejer som släpps här på whoa tex.

2008-09-16 23:24
bra texter. men skriver man dem inte själv så äre wääääck.

2008-09-17 07:36
Sajjnapp du verkar inte fattat poängen med hela EPn

2008-09-18 19:04
Haha dom smyger verkligen med att den är ghostwrightad med :/

Poet

2008-09-18 19:04
Halla vår balla kasett är ju soooooft!
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Sångare

2008-09-19 12:14
VidaLes

Varför skulle dom smyga med det? Det är ju det som är meningen med detta experiment. Cool skriver - Prinzen rappar. Vad är problemet?

Tycker dock inte det blev särskilt bra. Eagerly anticipating nästa RIKTIGA släpp dock. Forza Prinzen och Cool.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2008-09-20 02:02
Känns mer som en aptitretare inför Keffats nya skiva... kan inte vänta mycket längre

2008-09-21 13:49
S-oteric P22
Jag var ironisk och syftade på vad sajjnapp skrev.
Så det så.

sajjnapp
bra texter. men skriver man dem inte själv så äre wääääck.

2008-10-10 10:34
Roligt släpp. älskar ghostwriters ambition-låten

"står i publiken med tändarlåga som 20 000 andra pers
kör hårspray-tricket bara för att vara värst"