Redaktionschef
2008-07-24 03:15
Veckans MP3: Organismen - En Milli
Lazee har gjort det, Lorentz har gjort det, ja faktum är att dom flesta på andra sidan atlanten har gjort det, men som Organismen säger: "Jag var inte först, men jag gjorde det bäst". Hoppas ni diggar! ____________________________________________________________________________
Denna vecka bjuder vi på nytt material från en av de mest erkända och meriterade rapparna på den svenska hiphopscenen. Mannen som har gjort sig känd under namn som Organism 12, Ågren, Gudfadern från Luthagen och Floyd Forward, men som idag kort och gott kallar sig för Organismen. Johan Hellqvist, som han egentligen heter, slog igenom år 2000 med den idag legendariska gruppen Mobbade Barn med Automatvapen, tillsammans med DJ Large, Leo, Seron och PST/Q (Leo och Seron är inte medlemmar längre). Vid sidan av MBMA och sidoprojekt som Retarderat Eleverade, Sedlighetsroteln, Ungdumshälsan, Mörnligan och Smuts & Co, har Uppsalasonen släppt sologrejer ända sedan 1999 och är fortfarande högaktuell nu år 2008. I vår släpper Organismen sitt tredje studioalbum Om Gud Vill Och Vädret Tillåter, vilket kommer att släppas för gratis nedladdning på Internet. Innan dess kommer dock åtminstone ett till mixtape att dyka upp. Det kommande, spikade mixtapet Väderleksrapporten, kommer inte att tillhöra “Versioner”-serien (se Versioner vol.1 och Versioner vol.2) utan enbart att innehålla nya originalspår med gäster som Öris och Ison samt produktion från DJ Large och Avastyle. Tills vidare bjuder vi på den exklusiva mp3n En Milli, där rapparen sällar sig till den växande skaran artister som givit sig an det mycket populära beatet från Lil Waynes låt A Millie (som ursprungligen är producerat av Bangladesh). Direktlänk för download Blogginlägget
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Damn..jävligt fett faktiskt. Gillar ågrens flow som fan på den här.
det finns en chat! missa inte den...
gillar dissen till mange schmidt heh... äntligen någon som kan säga som det är. Beatet var fruktansvärt påfrestande, annars är det väl same old ågren.
mama said knock you out
ye ågren
Fucks your life up crew Tjabo!
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅGREEEEEEEEEEN!!! Den BÄSTA mannen i världen!
Det där beatet suger sådan gigantisk jävla jättekuk lätt en 4/10 på denna, ta bort beatet och kör acapella istället så skulle det bli 10/10
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
skumt att man får vänta nästan ett år på albumet om han släpper de själv, han har ju sagt förut att han i stort sett va klar mad skivan å försökte fixa nått bolag som kunde släppa de...
Syndigt tung, rakt igenom. Som vanligt.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.
Sjukt tung låt! Jobbig beat dock, man får ju sitta o koncentrera sig på vad han rappar på det där cp-beatet!
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Årets fetaste beat utan tvekan o Ågren mördar den
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Tyckte detta var ganska oinspirerande faktiskt, men jag blev gla när jag såg att han skulle släppa ett mixtap och albumet gratis :) pluss att de ska bli kul att höra produktioner från Avastyle igen har ju typ inte hört nått sedan "Stolthet" vad jag vet om iaf.
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
"Säljer tills jag hamnar på samma våning som Sanna Bråding" HAHAHAHH fyfan ågren så fet han e..
Random användare på youtube "Hasch är farligt ju.. det är typ vitt pulver man ser konstiga grejer av. Sen kan man få psykos ett år efter och dödar sina barn"
fet!
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
den är tung. no doubt
hets, stress, fest!
Producent
2008-07-24 13:08
"jag kan aldrig ta mig igenom hela veckan nykter, glömmer vad jag gjort, kan du fråga dogge om han sett min cykel " haha, så klockren han är!
dogge raden var as fet :D
Asså varför rappar man ens på ett sånt här beat? jag blir bara arg att han slänger iväg en grym text på ett skitbeat.. jag kommer antagligen aldrig lyssna på denna låten igen efter som jag blir dum i huvet av beaten.. flowet och texten same old ågren riktigt bra.
Allt är sant på internet.
Redaktionschef
2008-07-24 13:55
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Fan. Pumpar den här jäveln fett vettu Doggeraden o mange schimdt dissen va elakt fet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kommer albumet bara släppas gratis? eller kan man köpa i fysiskform också? inget kul med lösa mp3or ju
I got more kicks than Jackie Chan.
Moderator
2008-07-24 16:26
Fyfan va fet! Dock gillar jag inte beatet! Men ågrens flow är ju underbart när han kör laidback! Nice diss till mange också:)
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce
Och checka:
http://www.innuce.nu
Enda jag hörde var "A Millie" och kunde inte koncentrera mig på texten, fyfan vad dåligt beat.
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
lorentz gjorde den bättre tycker ja. organism du brukar ha tyngre grejjer me dej, de här va inget impressiv men ja vet att detta itne va de bästa du gjort. peace
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
shit hur kan du ens jämföra detta med lorentz... helt annan klass på allt... ågren gör det fetast av alla ! eller ? lorenz vet ja inte va han har för sig alls...
organismen hade ju fetare rader men själv gillade jag lorentz version bättre
www.myspace.com/youngivy<br> tro mej, jag är skitduktig på att rappa
Hmmm...lika upphetsande som för tjocka damer i för små byxor. Man vet vad man får, men vill inte ha det. man har sett det förut och en gång i tiden var låren inte lika tjocka, men numera.... Well, är trött på det mesta Herr organism pysslar med, inklusive detta.
http://www.fromdust.se
Ågren var inte först, men han gjorde det bäst! - FOCK! originalet och resten som gjort remixer på denna!
håller till 1000% med isen.. synd att beatet var mongo.. !
www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen
Likriktningen inom svensk (och amerikansk för den delen) är skrämmande. Det är det enda jag tänker skriva.
Skulle säga att denna är bättre textmässigt än lorentz, men lorentz verison är ju fortfarande mer underhållande att lyssna på... Svårt att jämföra men lyssnar faktiskt hellre på lorentz måste jag säga :)
Tunga rhymes onekligen! Ågren har blivit jävligt säker med åren. :)
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
skumt att man får vänta nästan ett år på albumet om han släpper de själv, han har ju sagt förut att han i stort sett va klar mad skivan å försökte fixa nått bolag som kunde släppa de... Bara jag som tror att han släpper det nu färdiga albumet som ett mixtape vid namn "Väderleksrapporten", och spelar in nytt material till Om Gud vill...?
Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com Missa inte världens bästa radioprogram
Starka Personligheter.
nja inget jag gillar. har svårt för hans röst och prat-rap. tycker inte man hör någon vidare personlighet i hans röst alls.. det blir lätt tråkigt..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Toastare
2008-07-25 02:02
FETAST! han måste bara börja ta betalt så han tjänar lite pengar på musiken!
asd
Testestoron.. Ja, det e det nog.. Det finns material till en hel nyhetssändning
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Beatet är helt galet asså! Men när ska "Giganten" släppas i den slutgiltliga versionen då? Den är bara för tung den låten!
Riktigt fet text, men beatet var så hemskt att låten var riktigt jobbig:(
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
fy fan vilket jävla beat..driver mig till vansinne..
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
Grym :) Upp för uppsala
// xtype -BBH-Entertainment, xtype, Michii, GMX, MarQi, Eins- www.djpolar.se
E killen avis för han inte dragit in en milli som mange schmidt eller , nolla organism NOLL!
Peace out, get laid !<br><br>
Ja, för den enda anledningen till att ogilla någon är avundsjuka. Det står skrivet i en tjock bok nånstans, så det är sant. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
vafan är detta haha ska markoolio också släppa a milli?
..ima shoot down the propaganda stuck in yo brain like the military did to the fourth terrorist plane!
beatet förstör hela låten gah får ont i huvudet
Tyckte ljudet var lite skumt, kanske är mina högtalare. Annars fett, skrattade gott åt Bråding-raden...
men far åt helvete vad jag verkligen HATAR det där fucking beatet ååååååå, organsimen lägger det fett.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
Same ol' ahgren... Sjuk text.. Like usual.. Annars? Beatet har alla redan nämnt.. Lite mycket snack om HIV med.. Börjar fan snart tro att han har det (?) ... He he
Oh You Mad Cuz I'm Stylin On You?
Redaktionschef
2008-07-31 01:38
2759 downloads/lyssningar!
gillar inte beatet:( men ågren är grym som alltid!