I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Form One - Away. Världspremiär @ Whoa

Svensk Hiphop - Audio & Video

Redaktionschef

2008-07-04 13:05

Form One - Away. Världspremiär @ Whoa

Efter att just ha turnerat runt i Sverige och Europa tillsammans med Looptroop Rockers i en och en halv månad, är Form One nu tillbaka med besked. Med förra singeln Money fortfarande färskt kvar i minnet, blev det häromdan dags för den nya singeln Away att göra anspråk på radiovågorna. Precis som sin föregångare är låten ett smakprov från det kommande albumet Behind Blue Eyes, som följer upp 2005 års starka debut Meet Johnny Rhino.

Videon till Away filmades under hela maj månad i samband med “The Good Things European Tour” som gick genom Tyskland, Österrike, Schweiz och stora delar av Sverige, och är regisserad av Lance and John. Låten är producerad av duon Astma & Rocwell, som nyligen belönades med priset “Årets Bästa Producenter” vid Swedish Dee Jay Awards (Sveriges enda prisgala för klubbmusik).

Se videon på bloggen

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-07-04 14:05
riktigt fett ska köpa plattan nån dag!

2008-07-04 15:15
underbar hook och skön video! rappen kändes dock inte på samma nivå som form one brukar vara på vanligtvis, kändes lite svagt typ.. fett hursomhelst!
Västkust Rockerz
Manager

2008-07-04 17:41
Skit snygg!
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

2008-07-04 18:03
Bra som fan, pinsamt att jag inte haft så mycket koll på form one tidigare! han är grym

Och självklart astma är bästa i sverige på sin sak!

2008-07-04 20:01
Videon e härlig, beatet e väl ok, men rappen vara riktigt jävla wack rent ut sagt vilket jag inte hade förväntat mig av Form One. "Money" var isåfall fetare, men hans gammla grejer e hästlängder bättre. Nää detta va inte min kopp..

2008-07-05 16:22
Lången P18 håller med totalt. dåligt va de ju inte, o jag kan inte säga att jag typ följt form ones karriär, men det känns som att han rappar bättre än så dom flesta ggr. bras text va et, men delivery o dylikt kändes fel
www.myspace.com/youngivy<br>
tro mej, jag är skitduktig på att rappa
Admin

2008-07-06 20:17
Tycker den är svängig, men rapmässigt är det rätt tamt. Form One är en emcee som kan prestera betydligt bättre. Videon var skön och fyllde sin funktion. Synd att man missade Looptroop och Form One på Sticky där några bilder verkar vara tagna.

2008-07-07 18:42
Är inte allting när man ser form-one rappa från sticky? Ser så ut!
http://blogg.streetsofgothenburg.se/

2008-07-12 00:17
Tycker denna låten är grym. Videon, (som förvisso är en låg-budget-video) är klockren. Den är personlig, man får en inblick hur han och Looptroop hade det på Europa-turnén... den är kul att titta på liksom.

Sen kanske inte Form One ger sitt allt i denna låten, tror inte det är meningen heller... det är opretantiöst... skönt... sommar-vibb...

Nice ändå att en MC i Sverige inte måste hävda sig och försöka rappa bäst av alla utan att nöjer sig med att göra musik... hip hop musik!