I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dead Man Talking - Gubb lever!

Svensk Hiphop - Audio & Video

   

2008-05-30 21:14

Dead Man Talking - Gubb lever!

I början av veckan så började min telefon ringa samtidigt som jag fick en del frågor via mail ang. en polare och kollega inom musiken - en artist som många säkert känner igen via namnet Gubb.

Under de år jag bodde nere i Göteborg så arbetade jag aktivt inom hans egna skivbolag illizit muzik. Var även med på spelningar med honom som DJ.

Men nu har det alltså börjat gå ett rykte om honom...
I första hand så började det med att någon sa att han tagit en överdos under förra helgen.
Självklart blev jag chockad över detta besked med tanke på att jag vet var han har varit de senaste veckorna, och även varför han befinner sig på den platsen.

Efter ett samtal så visade det sig att han fortfarande befinner sig på denna plats, och han hade alltså inte tagit en överdos. Nog om detta...

Idag surfade jag in på en blogg och möttes då av rubriken "Vila i frid Gubb..."
Tänker inte nämna denna persson vid namn, men vad jag har förstått så är det en hel del människor som läser hans blogg varje dag...

Nu hann jag tyvärr inte spara den "nyhet" som han hade lagt upp om att Gubb gått bort och att han i dagsläget skulle vara död... Men detta är alltså inte sant.

Det jag vill få fram med detta är att jag inte förstår hur man kan gå ut med en sån "nyhet" när man förmodligen bara har hört det via något rykte...

Med tanke på den plats Gubb befinner sig på just nu, så har jag inte kunnat pratat med honom personligen om detta, men genom säkra källor så vet jag att han lever och här kommer en hälsning från honom själv där han ger sin syn på saken:

"DEAD MAN TALKING - GUBB LEVER!!!

Ok Sverige...Har bara några minuter på mig att skriva denna blogg så man får änna ta å fatta sig kort..

Nej - Gubb é icke död! Tjoho Jag lever i högsta grad men är / har officiellt varit på "semester" i 7 veckor...utan varken tillgång till data el tele.

Shit asså! här lämnar man gatorna å vips snabbare än man hinner säga flasklock så är man DÖD - OD - SKJUTEN ...! Jag säger bara en sak : only in Götet, haha...

Nä ta det ba piano sålänge sverige så är the gubbster tillbaka på gatorna igen å redo att släppa fler bomber!!!

Aiyt...Fuck alla Jidderkungar L&R till alla er andra..

Peace out! från GUBB aka DEAD MAN TALKING !"

djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //