Redaktionschef
2008-04-24 03:13
Veckans MP3: Funkenteller & the Deep Space 69 - All This Jelly feat. Mapei
Då var det natten mot torsdag igen, så nu har vi lagt upp ny svensk hiphop på startsidan. Gratis att ladda, som alltid. Hoppas den uppskattas :) _____________________________________________________Funkenteller & the Deep Space 69 - All This Jelly feat. Mapei
Pure P och Rick Skizzo i den Stockholmsbaserade duon Up Hygh imponerade på många under 2006 med debuten The Venus Album , en stabil platta som bjöd på flera tunga, gästande namn som t.ex. Little Brother , Planet Asia och ADL . Idag finns inte Up Hygh längre, men båda artisterna är fortsatt aktiva inom svensk hiphop med sina personliga projekt. Denna vecka lägger vi extra fokus på en utav dessa musiker.
Veckans mp3 kommer nämligen från Rick Skizzo, som numera kallar sig för Funkenteller & the Deep Space 69 . Låten, All This Jelly , är tagen från hans kommande skiva 2012: a Funk Odyssey , vilken planeras att släppas någon gång under hösten. Artisten får här sällskap av Drums , som står för produktionen, och Mapei , som hjälper till och bidrar på den vokala biten.
Utöver soloalbumet jobbar Funkenteller & the Deep Space 69 dessutom på en del annat material, värt att lägga på minnet. Redan i juni kommer vi att få stifta bekantskap med online EPn Prelude to 2012 , och därefter väntar också en mix-CD. Andra halvan av 2008 blir uppenbarligen funkigare än vad många kanske väntat sig!
Direktlänk för download
Funkenteller & the Deep Space 69 på myspace: www.myspace.com/therealdeepspace69
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Bland det bästa jag hört som veckans mp3 på sjukt länge. Riktigt bra låt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
håller med rolle
http://www.myspace.com/mcblindfold
Funkenteller är lätt en av dom intressantaste akterna på svenska scenen just nu.
Big up!
STOCKHOLM JUMANJI MIXTAPE UTE NU!
Skönt jävla tema! Länge sen nåt sånt här grymt var uppe.
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen
Classic Fantastic!!! feta grejer detta...
Crime Pays, ask the Rothschilds!
råfett väntar på mer grejer
Det här är den bästa låten som någonsin lagts upp som veckans mp3!
Fy fan va bra de va hon mapei gjorde datta jävligt bra oxså. STARK KÄMPAT
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
Producent
2008-04-24 20:13
funkenteller är BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄST!!!!! Det var så länge sen jag lyssnade på en artist som var SÅ skillad på text och just det som man direkt fastnar för, melodi.
Jag blev alldeles varm i magen när jag lyssnade på Drums Rodeo-mix och först hörde Funkenteller. Sen är ju Mapei i klass för sig och dödar på den här låten.
lite sa-ra försök på den känns det som men helt okej.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Apbra! Fonk-hop när den är som bäst!
Tack för all props!!! Går det att se någonstans hur många ggr den laddats ner/lyssnats på? Ps. Kudos till Oracle för presentationen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionschef
2008-04-25 00:41
Funkenteller> bara några admins som kan se det, men jag informerar dig om statsen mot slutet av nästa vecka :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
sjukt tung! brukar inte förvänta mig så mkt av veckans mp3 men det här va hett!
Sjuuuuukt bra låt.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
älskade up hygh och det här är oxå riktigt bra...ser framemot platta o mixtape mm
skriv kort, helst inte alls
Ooops you did it again! ;)
Grym låt, men beatet var ju helt åt helvete. peace
Allt är sant på internet.
dope shit!!!
myspace.com/kushforeal - Check it out!
Lyssnat på låten i sträck sedan i går och måste säga att detta är bland det bästa som gjorts i Sverige de senaste fem åren.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
sjukt skön låt verkligen
hets, stress, fest!
Tycker det är så jävla skönt att höra engelskspråkiga svenska rappare med otroligt duktiga skills när det kommer till textförfattandet; "Have another burger,nurish ya phat,skinny stick figured chics , I aint workin with that" rimschemat är off the heezay och ligger så jävla klockrent på beatet. Swaggern/deliveryn känns skön och avslappnad, ibland kanske lite för slapp och ibland låter det som funkenteller låter borderline ointresserad but it's all gravy! Produktionen är en hella slapper och får en att skaka skallen!
Tack igen allihopa! Det värmer inombords! Nu ska jag gå och fira löning, vi kanske ses på fyllan! peace
soft
Riktigt schysst låt, men blev ändå lite besviken då jag hade hoppats på nåt mer upbeat från er! Men faktum kvarstår att det är en grym låt, är peppad på fest och hade precis lyssnat på Mapei - Bellyroll remixen som är så sjukt party :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Överskön feeling. grymmt bra låt
Hmmm, skön stämning i låten. Är det bara jag som får LL Cool J vibbar? :) Well well, bra relaxed låt, men det är något med ljudet som gör att låten blir lite platt. Ska lyssna lite mer och se om jag ändrar mig.
http://www.fromdust.se
Redaktionschef
2008-04-27 12:48
haha Jinglin' Baby ... länge sen man körde den :). När jag hörde låten första gången tänkte jag mer på typ Goodie Mob ... mycket pga refrängen antar jag.
Oracle P24 , ok, jag har knappt lyssnat någonting på Goodie Mob (mest bara på Outkast-låtar) men jag kan definitivt haja kopplingen speciellt med tanke på refrängen, som sagt.
så FEEEET! ser fram emot skivan!
Det här var det bästa jag hört på mycket, mycket länge...
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
Funkenteller: Det känns som att du borde lyssna in dig på Goodie Mob om du lyssnat på Outkast. Jag ska tvinga dig nån dag i värsta fall. Förövrigt är låten något utöver det vanliga som släpps i Sverige och jag hoppas att den kommer funka, för det behövs mer sånt här shit!
Redline!
Skivsamlare
2008-04-30 13:08
Fixa så att man kan lyssna på låten igen, jag är pepp!
Yes! In Concert — For the love of music
Tack för en trevlig vecka!!! Oracle, hur blir det med statistiken? :)
Redaktionschef
2008-05-02 16:14
den hade lyssnats på/laddats hem 1528 gånger före servern krashade ... bojjan > tyvärr är det inget som görs så lätt, då hela hotellet ligger nere.
Ok, fan vad mycket! Man tycker några fler kunde kommenterat men det kanske är standard, eller?
Redaktionschef
2008-05-02 19:43
Det är standard... folk är lata :)
Skivsamlare
2008-05-04 21:11
Trist. Om nån kan fixa låten till mig, pm:a.
Yes! In Concert — For the love of music
Tung låt mannen..AOM fo life..hahaha
Reppin' AOM to the fullest!!!! :D
Redaktionschef
2008-05-06 15:25
Nu går det att ladda hem låten igen.