I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Trayze Freestyle 2002

Svensk Hiphop - Audio & Video

2008-02-27 01:13

Trayze Freestyle 2002

Trayze är en dansk-svensk rapartist som länge kämpat i det tysta.
Detta är en 13:42 min lång freestyle-video från 2002.
Beaten är loopade på plats av en DJ och inget är förskrivet.
Trayze har kommit långt i sin utveckling som rappare.
Han har vunnit rap-battles i Malmö, fastän han egentligen är mer av en freestyle-MC än battle-MC.
Han behärskar tre språk: engelska, danska och svenska.
För tillfälligt jobbar han med flera olika projekt, däribland ett svenskt
och ett engelskt album.

Videon: Trayze Freestyle 2002

URL: www.myspace.com/trayze1

2008-02-27 02:34
Han har onekligen en hel del talang, synd att vi ej fick upp honom till sthlm för alla battles som var där men det är ju ganska typiskt rappare att verka ruggigt intresserade och höra av sig dagligen i flera månder tills en vecka innan det smäller och sedan gå under jorden.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2008-02-27 06:42
DjBrunte: Nu hänger jag inte med alls. När togs denna kontakten? Och vad hände?
Jag har kännt Trayze i många år (sedan jag var 8-9år gammal) och jag vet att han säkert åkt upp om allt stämt för honom. Ekonomin har vad jag vet ofta varit ett problem för honom, när det gäller resor. Hade varit kul att höra mer, för detta är helt nytt för mig.

2008-02-27 07:05
Olinad: Det här var på tiden då battles var stort i Sverige och hypen var som störst, tror det här var 2004. Vi hade kontakt i flera månader ang. ett stort battle vi skulle ha i kungsan i sthlm, resan och mat stod vi för, det han skulle lyckas med var att dyka upp. Han hörde av sig dagligen via msn och vi hade även en del telefonkontakt om jag inte missminner mig och allt var i princip klart och jag skulle bara få kontonumret för o föra över pengar för resan när han gick under jorden, gick ej att få tag i via msn, telefon eller dylikt. Detta var en vecka innan eventet som han redan hade givit klartecken för och som jag gått ut med hans namn i samband med pressreleasen. Talade med Chubby som skulle försöka få tag i honom men inte heller han sade sig kunna komma i kontakt med honom och ja, resten är historia som sagt. Då hade jag en vecka på mig att få tag i någon som ville ta hans plats och som höll samma kvalitet vilket med tanke på hans skill var omöjligt. Kändes bara väldigt oseriöst och respekten försvann därmed för denna herre men efter ett par års arrangerande så vet jag att detta är vardagsmat när det gäller folk i just denna musikgenre.

Aja skitsamma, tillbaka till topic nu. Freestylen saknar i mitt tycke helt klart motstycke i Sverige och är ren freestylekonst. Finns ett par riktiga godbitar i den helt klart.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2008-02-27 08:25
DjBrunte: Okej, ja det var trist. Jag kommer inte alls ihåg denna incident. Tråkigt när det blir så. Men men, det är över 4 år sedan och känns passé. Ta det över PM om det skulle vara något mer.

Som sagt, detta är inspelat 2002. Redan då behärskade han konsten att freestyla bra som du själv kan höra. Jag vet att han är ännu bättre idag.
När jag lyckats få tid till att börja rippa hans 3 mixtapes och skickat upp dom på lämplig plats, så postar jag det med. Galna grejer!

2008-02-27 15:00
Så underbart att få se detta klipp igen.. Det är jag som står bakom cdj 100 spelarna haha.. kanske inte världens tightaste loopar men hursom.. Trayze kan sin grej utan tvekan..
All out dubstep show @ Streamizm.com 19-20cet live audio och video onsdagar!!

2008-02-27 15:16
cool .. vart bor snubben
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013

2008-02-27 15:41
Trickykid: Du vet att du var den ende som kunde ställa dig bakom the wheels of steel!

LEGEND: Sverige, alltid gjort det också.

2008-02-27 15:59
Olinad - Jag tror han menade "vart i Sverige" ;)

LEGEND - Jag skulle chansa på Malmö (eller i alla fall skåne) :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-02-27 16:02
Mabande: Jaha, jo men jag är hemlig med personuppgifter. Jag menar PUL och allt vad det heter ;) Han är skåning, men inte Malmöit. Han har växt upp i Malmö och Simrishamn, men numera Eslöv.

LEGEND: Han bor i Eslöv som sagt, han är boy med Chubb. :)

2008-02-27 18:16
mobbad snubbe som e boy me chubb :D
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013

2008-02-27 18:27
e polare me honom.. han har feta grejer på G...

2008-02-28 16:54
LEGEND: Haha, samma lika som dig? Eller hur menar du? :p

Kom igen grabbar, this hype is on! Ingen i Sverige gör det på samma sätt!

2008-03-15 22:56
shiiit det här va ganska tokigt! blev mycket imponerad!
GRYMT minst sagt!
Hate when hoe´s be on some loud mouth shit/
Ya man gangsta? Well me to! go on get him bitch/ Go ahead get him!!!!!

2008-03-15 23:19
Tung snubbe!

2008-03-15 23:21
JÄVLAR!!!

1 ägde jue skiten ur typ alla på whoa som kör med text för fan :o

Finns det mer av han så länka gärna!

Sjukt jävla bra, bra engelska med. Trodde att han var engelsk först xD
No you!

2008-03-16 18:42
Trevligt att folk diggar freestylen.

Det lilla som finns på nätet med honom är låtarna på hans MySpace och kanske en och annan mp3:a som ligger ute.
Annars har jag precis rippat ner hans första Mixtape som är 3 år gammalt, men jag vet inte riktigt vart jag kan lägga upp den.