Olinad: Det här var på tiden då battles var stort i Sverige och hypen var som störst, tror det här var 2004. Vi hade kontakt i flera månader ang. ett stort battle vi skulle ha i kungsan i sthlm, resan och mat stod vi för, det han skulle lyckas med var att dyka upp. Han hörde av sig dagligen via msn och vi hade även en del telefonkontakt om jag inte missminner mig och allt var i princip klart och jag skulle bara få kontonumret för o föra över pengar för resan när han gick under jorden, gick ej att få tag i via msn, telefon eller dylikt. Detta var en vecka innan eventet som han redan hade givit klartecken för och som jag gått ut med hans namn i samband med pressreleasen. Talade med Chubby som skulle försöka få tag i honom men inte heller han sade sig kunna komma i kontakt med honom och ja, resten är historia som sagt. Då hade jag en vecka på mig att få tag i någon som ville ta hans plats och som höll samma kvalitet vilket med tanke på hans skill var omöjligt. Kändes bara väldigt oseriöst och respekten försvann därmed för denna herre men efter ett par års arrangerande så vet jag att detta är vardagsmat när det gäller folk i just denna musikgenre. Aja skitsamma, tillbaka till topic nu. Freestylen saknar i mitt tycke helt klart motstycke i Sverige och är ren freestylekonst. Finns ett par riktiga godbitar i den helt klart.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com