I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[CD] Du kallar det underground, vi kallar det underbart! @ justdet.se

Svensk Hiphop - Audio & Video

   

2008-01-29 05:19

[CD] Du kallar det underground, vi kallar det underbart! @ justdet.se

En mer utförlig version av denna recension finns nu på www.justdet.se.

oGGe var mannen bakom samlingsskivan Elitserien - På ren jävla svenska som kom ut för ett par år sedan. Nu har han sammanställt en ny platta med lika stor variation i både stilar och kvalité som den ovan nämnda, men med enbart rappare från 021-området, alltså Västerås.

Jag vet inte om han gick back på förra skivan, men omslaget till den här består av två ciggpakets-stora gröna klistermärken på varsin sida av luckan. Men även om det ser aningen fattigt ut så är det snygg och enkel design och all information (förutom vilka instrumentaler som använts) finns tillgänglig.

För att göra recensionen rättvis så tar jag det spår för spår:

/../

För att summera resultatet så kan man säga att Västerås har en bred rapscen och den är bitvis väldigt intressant. Det är första gången på länge (eller någonsin?) en svensk samlingsplatta har fler bra låtar än dåliga och till skillnad från oGGes första samling kommer den här rulla i min spelare fler gånger i framtiden. Fan, jag trodde aldrig att en samlingsskiva skulle göra mig glad.

www.kulturbutiken.com