PiteYo raps
tjenixen, vill bara tipsa alla som vill lyssna på lite hiphop å inte har nått att göra på torsdagar 19.00-20.00. jag och min vän ska sända fet musik varje torsdag framöver till sommaren, vi ställer siktet på att spela lite mindre kända spår från både kända och mindre kända artister, kommer säkert kända spår med, beror förstås på temat, i första sändningen så blir det att summera år 07s utländska artister, blir förhoppningsvis skitbra:). gå in på www.pitefm.se på torsdag och luta er tillbaka i datorstolen så sköter vi resten. peace! ps: säg gärna vad ni tycker sen om ni lyssnat, jag pluggar radioprod så är tacksam för att höra för och nackdelar, tack
MTMTX
vi kommer spela allt från kanye west till aesop rock idag, väldigt blandat, hoppas nån vill lyssna
MTMTX
Grymt! På tiden att pitefm får lite bra program :)
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Nu missade jag dock :/ Det går inte att lyssna i efterhand?
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
det går repris på söndagar, kl 17.00-18.00 , så checka det gotdam!:) vi själva blev riktigt nöjda med programet så lyssna gärna på reprisen ni som missade, vi hade visst vissa problem med nätlyssningen hörde vi, men det är nog fixat...nästa vecka är det de svenska artisterna från 2007 som vi ska spela. peace!
MTMTX
släng upp låtlistor för att väcka större intresse.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
fast själv tycker jag att det blir lite roligare om ni inte vet vad vi ska spela, annars kan ni ju lika gärna ladda ner alla låtar å göra er egen spellisat....fast ni missar ju vårt snack mellan låtarna ioförsig. funderar på det:). vi har inte heller gjort nästa program klart så vi vet inte hur spellistan ser ut riktigt. peace!
MTMTX
jag menar i efterhand! släng upp låtlistan efter reprisen sänds. på så sätt kan folk få en bättre uppfattning av programmet. klart ni inte ska avslöja vad för låtar som kommer spelas i nästa program!
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
jajaja, du menar sååå, ja självklart kan jag göra det:)
MTMTX
Fixa så att man kan lyssna på det i efterhand ! då blir jag glad :)
ai, ni har ingen idé på att ringa upcoming-artister varje program och ha en liten intervju? jag ställer upp som första artist! ;)
asså visst för uppcoming artists men man vill ju gärna ha nån aning om vem det är, ja menar lazee är upcomming artist, inte överkänd men ändå ganska många som vet vem det är och just att du är 14 bast, gottdäjm män! du måste få lite kött på benen för att kunna skriva bra hiphop, tror jag i alla fall, du har inte lidit nog mycket än, men fortsätt träna, ingen diss.
MTMTX
riktigt kul att det händer nåt! kommer lyssna med start söndag.
http://www.facebook.com/mickjagerjakkthe http://www.twitter.com/popularmusiken http://www.popularmusik.net
nu är det snart dax för reprisen så gå in på www.pitefm.se och öppna öronen:)
MTMTX
haha mään, jag skämtade om att jag skulle vara först ut, det var därför jag gjorde en ";)" efteråt. men se till att typ lazee, lorentz&m.sakarias & sådana snubbar kmr!
fan, upptäckte att reprisen låg lite tidigt och får inte in den på nätet om man trycker på bredbandsknappen, men modem knappen funkar
MTMTX
låtlistan över bästa utländska släppen 2007 enlig piteyo raps: common - the game kanye west - cant tell me nothing ft young jeezy twista - creep fast ft t-pain dizzee rascal - excuse me please pimp c - knocking doors down (faktafel i programmet, kommer alltså inte från UGK albumet utan kommer från hans egen skiva pimpalation från 2006, miss av mig, sorry, men den är ändå en av de bästa som släpps från honom, men den får då representera UGKs underground kingz) smiff-n-wessun - PNC 4 life cunning linguists - K.K.K.Y Brother Ali - letter from the goverment Aesop rock - non shall pass T.I - hurt ft busta rhymes sen hade vi ett litet ihop klipp på fler bra låtar från året som gick: swizz beats - its me bitches 50 cent - ill still kill redman - sumtin 4 urrbody kano - this is the girl mac lethal - makeout bandit talib kweli - say something lil wayne - sweetest girl ft akon & wyclef fabolous - im back som sagt det här är riktigt bra låtar men vi har hoppat över alla stora singlar som alla har hört så man få höra nånting nytt, kanske. peace!
MTMTX
sa åxå här att cunning var här och spelade in med promoe, vilket stämmer men det var hela looptroop
MTMTX
var det nån som lyssnade?
MTMTX
hehe, nähä, vi hade repris idag med men den missade ni säkert med, men det var ett bra program. men lyssna gärna på torsdag, då blir det svenskt. peace!
MTMTX
fukar webbradion utan problem på torsdag ska bänka mig frmför radion/datan =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vet inte riktigt vad som är fel där, ibland funkar det ibland inte, men tryck på modem istället för bredband, det brukar alltid funka
MTMTX
lyssna ikväll om ni har tid...eller om ni inte har tid åxå...19.00, www.pitefm.se...vi har nu mer två repriser tror jag...peace out!
MTMTX
nästa vecka blir det hiphopens galningar, nån som har nått tips, vi nästan en full lista men kan ju vaqra kul att veta om man missat nån
MTMTX
Bra initiativ ! Blir att skriva in det i radion nu då. Jävligt less på p3.. hur kul cirkus kiev än må vara ! =)
Johan Spinnell<br>www.eyesharp.se<br>
[email protected]
kan bli ändringar inför imorgon pga sjukdom, i så fall kommer jag spela lite halvnytt gott, fast vissa kan vara nån månad gamla men inte så kända
MTMTX
slå på
www.pitefm.se nu så kan ni lyssna på piteYo raps...ikväll blir det klubb hiphop, så dansa er svettiga nu...peace!
MTMTX
men fan byt tid till 21.30 så man hinner lyssna.
men det går ju repriser åxå, söndag 17-18 å tisdag 15-16, det var en riktigt svettig show asså, mycket dunk
MTMTX
ikväll är det dax igen,19.00, det blir udda rapfigurer
MTMTX
Nu har vi skaffat oss en blogg, där kan ni kolla låtlistor och så. piteyoraps.blogg.se....peace!
MTMTX
Hehe lite roligt, för första gången någonsin var jag i Piteå i helgen och fick faktiskt in PiteFM i hyrbilen :-) Krillebaj: Är det bara ni som har låtlistor? Jag tyckte även tjejen som hade indiestudentlistan hade rätt bra koll!
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º> www.beatheartsblog.com
tungt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
asså, hur menar du? vi kör ju vårat program och bestämmer våra låtlistor och de andra kör sitt, men alla som pluggar här har väll rätt bra musik koll:)
MTMTX
Krillebaj: hehe det fattar jag men jag menar om även deras låtlistor ligger uppe någonstans? Som på RadioAF (lunds studentradio) :-) Ska absolut checka ert program!
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º> www.beatheartsblog.com
hehe, jaha, nä de finns ju inte det tyvärr, men skulle kunna tipsa dom om att lägga ut spellistor...lyssna gärna imorgon (eller om man säger ikväll när klockan är efter 12) då är det döda hiphop artister som står på schemat, hoppas det smakar...19.00...pitefm.se...peace!
MTMTX
kolla även in bloggen, där kan ni tipsa om nått som kan vara värt att ta upp eller om ni bara har frågor eller nått...piteyoraps.blogg.se
MTMTX
upp! Reppa Pite! TV-prod. in daa haaaauws!
"du ska inte tro att du kommer undan för att du är ful!"
tja, tänkte bara yjata lite till om programmet..nu på torsdag blir det u.k special, så då får ni höra lite vad britterna har att erbjuda...kolla även vår blogg för spellistor, piteyoraps.blogg.se...peace!
MTMTX
ni lyssnar förstås på pitefm.se...om ni inte bor i piteå förstås
MTMTX
om en halvtimme typ drar vi igång igen...19.00...www.pitefm.se
MTMTX
tänkte bara säga att vi fortfarande spelar torsdagar, måste ju reklamera lite:). kolla bloggen mer om ni vill kolla lite vad vi spelar...piteyoraps.blogg.se
MTMTX
dax igen ikväll, då blir det sveriges artister som uppmärksammas utomlands
MTMTX
ska bli gott o höra :) behöver lite annat o tänka på efter att han tentapluggat de senaste två veckorna
Från Skåning Till Norrlänning!