NY! Profet & Öris "Du e knas"
För er som är down med den smutsiga södern, vilket ALLA är vi det här laget hehe, så finns det en ny låt på min myspace. Kolla in "Du e knas" där ingen mindre än Öris gästar!www.myspace.com/profetmusic
Profet
Om nåt var knas så var det fan låten :S
det här är ju en barnvisa..
Redaktionschef
2007-10-22 21:10
Jag vet inte riktigt. Tycker den känns så simpel på nåt sätt. Besviken på dom flesta låtarna du lagt upp på din myspace på sistone. Nästan alltid samma, pratiga flyt. Du kan bättre.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
ja tycker låten e skön.
Crime Pays, ask the Rothschilds!
Lyricist
2007-10-23 00:29
När fanken ska "öris" bli bra?
Verserna är tunga, men refrängmusiken blir lite för mycket knas i mina öron. Oracle: Det är inget fel med simpelt.
Redline!
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
cheah cheach riktigt fett
www.markemusik.se www.twitter.com/markemusik http://mekkeriet.blogspot.com
"När fanken ska Öris bli bra?" "Det här är ju en barnvisa". Så jävla roliga kommentarer, hahahaha! Varför glömmer jag alltid att detta brukade vara en hemsida med seriösa medlemmar. Om man tycker att detta är en barnvisa så har man antingen missat konceptet i låten helt och hållet...eller så är man bara en förälder med dåligt omdöme, hehe. Saaarvi!!
Profet
profet: Så för att medlemmarna inte gillar det du gör är medlemmerna oseriösa? Makes... sense.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
KungVikke: Det skrev jag inte så varför du ens frågar det är ett mysterium. Att inte gilla en låt är i sig inte oseriöst, där är vi helt överens, men anledningar och kommentarer kring låtar kan ofta vara oseriösa här på whoa. Oseriösa skitsnackare kan tycka illa om mina låtar precis hur mycket dom vill, det rör inte mig för det finns så många andra som gillar det och det är för dom jag gör musik! Saaarvi!
Profet
jag tkr denna e skittajt, och öris dödar :) T.R up in this!
o just de.. du är jävligt äcklig också.
Word up!
as live as it gets
Redaktionschef
2007-10-24 01:47
Dr Octagon > det har jag iofs inte sagt heller.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Oracle: Och för att apa efter dig, jag har aldrig sagt att du sagt det ;)
Redline!
Jag tycker att dom ska sluta snacka om sin kompis hela tiden.. Vem e denna snubben??? Känner nån honom??? Varför skulle vi bry oss om deras kompis?? En annan grej bara.. Detta forumet e grymt på alla sätt o vis.. Whoa regerar!! Men det verkar faktiskt som om whoa-medlemmar har drabbats av nån typ av hybris... Tror folk på fullt allvar att artister som skriver att det har kommit en ny låt på deras myspace eller att singeln e ute eller att albumet finns för gratis download vill ha era åsikter??? Det e ju inte alls därför man skapar ett inlägg.. Jag skiter så jävla mycket i vad nån tycker om mig eller Profet eller Dom viktiga skorna, det e helt betydelselöst för mig.. Jag fattar grejen med direktrespons men att tro att nån bryr sig om ER åsikt e ju bara jävligt konstigt..
Det är en gratislåt för dom som e sugna..
O om du undrar när fan JAG ska bli bra så får du vänta länge haha, Visste du inte att jag e en av dom absolut minst talangfulla o dåliga rapparna nånsin i det här landet..
Saaaaaaaaaaaaaaa
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
feeeeeeeeeeeet!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kan det vara så att låten handlar om hasch?
Ninjutsu kan sparkar och slag! smack i huvet och i mag -en
fy fan va skånska e fult :D
T2dafuckin - Ja, bryr du dig inte om vad vi tycker så läs inte, diskussion är en stor del av poängen med ett forum. Roligt att du nämner dom viktiga skorna föresten, för vad Profet är för dig känns ungefär som vad Hyper är för dom.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
fet låt:D haha gitano varför lyssnar du på skånska artister om du tycker skånska är fult;) jag vet svaret... för vi är så jävla grymma och oemotståndliga:D
feel tha beaaat maaan
Tack till alla er som hört av sig angående låten! Även om jag inte svarar alla så uppskattar jag givetvis att ni visar er uppskattning. gitano : Jag håller med "easyaxeproductions"! Varför ens lyssna på låten om man har den inställningen till den skånska dialekten?? Jag skrev att låten är för "er som är down med den smutsiga södern " inte "för er som är fett gnälliga och bittra och som vill hata ". Men du kanske brukar välja filmer med skådisar som du inte gillar också bara för att du ska kunna klaga?Koffer: Du har helt rätt. Det är dax att inse att whoa inte är vad det brukade vara...men man hoppas ju ändå att det inte skulle sjunka till sandlådenivå. Det bästa är väl om vi gör som andra artister och lämnar whoa så att folk kan sitta o hata som gamla kärringar för sig själv.Dundermannen: Vist är diskussioner en viktig del men problemet är ju att många inlägg håller så låg nivå att det knappt kan kallas diskussion längre. Då syftar jag inte enbart på en del inlägg i den här tråden utan på den generella standarden. Ofta kommer det inlägg från väldigt anonyma användare som varit medlem i kanske en vecka. Jag tycker det är pinsamt att folk måste gå in o göra en ny användare när dom ska hata bara för att dom inte vågar stå för sina åsikter.
Profet
2dafuckin P61 ok, men då kandu ju ha låtarna på din dator och lyssna på dom själv och låta bli att med olika medel försöka sprida dem.
Eftersom du, somdu säger, inte bryr dig om vad folk tycker så finns det absolut ingen mening med detta. Ha låten själv.
ang låten: wow! öris gör en låt som handlar om attröka på, fett, du förnyar dig hela tiden, spännande, ska bli spännande att höra vad nästa låt hadlar om, jag sätter min lön '(35 000:-) på att den kommer att handla om någonting som har med att röka på att göra.
pinsamt dålig text, julklapps rim, riktigt värdelös mix, någon får lära dom att en trumpet och enmäniskoröst har ungefär samma frekvens så när man mixar ihop det får man va bra.
varför pratar du om dom viktiga skorna,duborde nog bry dig då dom flesta , såsom jag har gått från atttycka att ungdomshälsan var feta till att inse att DVS är vad ungdomshälsan var fast 100 ggr bättre och smartare.
Ointresserad av alla.
Simme... Haha...
Jaja, alla får ha en åsikt, det e lugnt..
Ditt Saarvi-hate o DVS-love e ganska tydligt, ALLA på whoa vet det för det e det enda du skriver.. Det e oxå lugnt.. Det finns musik för alla öron..
Det jag tycker e jävligt konstigt e så klart att ni, som trots allt, bor här nere, vet vem jag e o säkerligen har sett mig omkring ALDRIG NÅGONSIN har ens yppat det minsta lilla pipet angående vad ni tycker om mig.. Skumt, jag e ingen gangster som kurar folk hit o dit, det vet alla.. Jag vet däremot att ni (om det e du eller inte vet jag inte) gärna sitter på Kulturen, dricker öl o skränar högt om vilka fittor vi e.. Det e oxå lugnt mannen.. Hade jag tyckt att det va bull så hade jag kommit till kulturen o rensat.. Det e bara love från min sida, pallar inte vara en hatare.. Det tar för mycket energi..
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
O snälla sluta snacka om Ungdumshälsan... Det va nog ett av dom mest överskattade o bulla projekten i svensk hiphops historia.. Att du ens använder det som en referens säger fan allt
ungdumshälsan är överfett, men wtf, de är ej de vi diskuterar i denna tråd.. eller jo, men kommentera låten ffs, den e ju överfet!
o just de.. du är jävligt äcklig också.
TR - Det är synd att du inte gillar ungdumshälsan längre, för trots sina brister och tillkortakommanden var det en mycket rolig kasett, och beviset på det är väl hur kärlek den fått och att folk (jag) fortfarande lyssnar på den. Jag har föresten träffat dig, men vafan ska man säga "jag tycker att dina grejer efter plattan varit lite sämre", jag tycker ju fortfarande dina grejer är bra, och du ska ha cred för dom. Jag tycker i allmänhet att den svenska hiphoppen som folk som du, mobbade, heli osv. stod för nånstans 2000 var bättre, en helt annan glöd och energi, men det kanske jag kan säga till dig över en öl nån gång istället, om du lovar att inte kura mig.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Dunder... Jag personligen anser att Ungdumshälsan förstörde svensk hiphop.. Jag vill inte hypa mig själv som nån typ av kung men faktumet kvarstår, UDH-svallvågen förstörde mer än den hjälpte.. Tänk så många grupper o rappare som poppade upp med ondskefulla rim o sjuka rader efter oss (eller efter MBMA om ni hellre vill) Tänker inte nämna namn men listan e jävligt lång.. O nu kommer det till o med grupper som hoppat på tåget som dissar "sin farsa"?? En enda gång under hela min aktiva rap-karriär har en snubbe kommit till mig o sagt " Mannen, jag diggar inte din musik.. Tycker att du e tråkig att lyssna på helt enkelt" o han e den enda som jag tagit på allvar.. Det slutade med ett par öl tillsammans o sen va det bra.. Jag tycker att hiphoppens stora problem e just det här bakåtsträvandet.. Det va bättre 2000, hiphop mellan 93-96 e det som gäller, allt efter Criminal Minded e bara bajs osv osv.. Lyssna då på UDH, Rakim, Nas osv osv.. Varför lyssna på nått nytt som man vet att man inte ska gilla bara för att kunna säga att det va dåligt?? Och om du ser mig nån gång så behöver du ju inte skrika i mitt ansikte att jag suger för då blir det bull.. Men en öl o en diskussion har jag aldrig bangat för..
För att avsluta det hela, jag gör bara musik okej.. Inget mer eller mindre, fett om folk gillar det, lugnt om folk inte tycker om det..