I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Aggro Kontorstid 1 & 3 (med Simon G)

Svensk Hiphop - Audio & Video

2007-06-11 19:58

Aggro Kontorstid 1 & 3 (med Simon G)

Hej, allihop! Aggro här.
För några år sen började jag skriva på ett solosläpp. Skivan skulle ha en story rakt igenom och jag skulle spela huvudrollen som Jojje T, en hunsad kontorslav som man skulle få följa på jobbet från första dagen på jobbet (Måndag) till den stundande konfrontationen med chefen (Fredag). Jag ägnade några åt att casta kompisar och rapkollegor för olika roller, men projektet rann ut i sanden på grund av seriösare saker som för lite tid och för mycket jobb. Flera av låtarna spelades om på nytt, innan jag gav upp idén om konceptskivan.

Jag har nu valt att släppa två av dom inspelade låtarna som sneakpreview på min myspace. Jag har funderat rätt länge på att släppa ett solosläpp, men det har inte riktigt lossnat med tanke på mina tusentals sidoprojekt (Och tecknandet förstås, som tar mycket tid). Säg gärna vad ni tycker om grejerna.

www.myspace.com/aggrokultur

Kontorstid 1 är producerad av Reyez
Kontorstid 3 (med simon G) är producerad av Twofinger-Charlie

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-11 20:13
Det lät riktigt soft faktiskt! Beatsen va väldigt mörka vilket inte riktigt är min smak, men det lät riktigt soft ändå faktiskt! Din röst, ditt flow och dina texter är riktigt bra!
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2007-06-11 20:16
nice Aggro! =)

2007-06-11 20:58
hahha simon g lika skön som vanlig, aggro va också najs.

2007-06-11 21:00
Låter riktigt bra, synd att projektet inte gick hela vägen bara!!. Hade varit soft som fan att höra hela.

låt nummer 1 var den fetare, fett beat som fan.

GOTHAM CITY UP
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-12 10:09
Sjukt cool idé, synd att den aldrig fullföljdes!

2007-06-12 16:47
Varför inte bara släppa skiten på mp3?
Två brudar
Två glas
Två snubbar från Iran...

2007-06-12 16:55

riktigt bra faktigst, älskar dom mörka beatsen!

2007-06-13 16:15
Tack som fan för all respons (Även om dom flesta komplimangerna gick till låten med Simon... det är lugnt, jag är van!)
Alltså... om jag skulle släppa ett online-mixtape. Vem hade velat ladda ner den? Nog för att folk laddade ner mitt och Drunken allstars tape, men min egna musik är inte särskilt dansant. Dessutom så skulle jag inkludera alltför många gäster för det skulle bara bli nedladdningar pga gästerna, som ofta överskuggar min talang (Det är nog därför jag aldrig har släppt solo innan).

Ni får gärna rösta om ni vill att jag ska släppa ett solosläpp.
Tack ännu en gång för att ni gillade låtarna, jag ska snart lägga upp lite mer grejer...

2007-06-13 21:40
kasta hit starkölen :D

SNACK DVD featuring Cheek, Aggro, Phunk2 & Genius-Enis coming soon

Like beyonce i keep my snacks in a box to the left to the left
cause thats where i eat my shit
thats where i keep my shit
so dont snack shit!

2007-06-15 12:12
diggar 3an. Rått beat. Den skulle jag gärna vilja ha med lite bättre ljudkvalitet.

2007-06-15 19:00
Tack för era goda ord...

Alex2001: sorry för ljudet, men det innebär alltid sucky ljud när man lägger upp låtar på myspace. Jag kanske borde göra ett framtida mp3-släpp eller nåt. Vi får se!

2007-06-18 13:41
Är kontorstid 1 Beatet samplat eller rätt taget från nån Infected/Spongle låt ?
http://www.myspace.com/inredunkel

2007-06-18 22:11
Psykos: Det är flera polare med intresse för just sån musik som  hajat till när dom hört min låt. Faktum med att min bror som producerat låten var inne på en hel del Infected Mushroom när han var yngre och när han sedan började "fucka med beats" så föll det sig naturligt att han skulle sampla en sådan låt.

2007-06-18 22:19
asså. låtarna är grymt feta.. gillar första. brutalt bra beat och aggro glänser med sin absolut bästa skill... FLOW!

soloprojekt, oja.. kan nog tillochmed tänka mig betala en lite slant bara för höra hur de slutar..

peace!
Vilken kultur??

2007-06-19 14:21
Kontorstid 3 var galet jävla bra!
Mörka beats ska det vara, lite mer aggro (höhö) i denna låten
dialogen mellan er är kul att lyssna på. fett allt som allt
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2007-06-19 14:25
trevligt1 skön idé du tänkt ut.

coola texter som fan
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2007-06-19 14:30
trean är fett skön
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2007-06-19 19:47
har inte du slutat rappa? har för mig att du gjort det mer än en gång... ajja... kontorstid 3 är fet som fan iaf
http://www.myspace.com/akinonline

2007-06-19 22:29
aggro: Nice, borde finnas mer sånt , breet!
http://www.myspace.com/inredunkel

2007-06-19 23:04
fett broder!
Hej bror