I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nyheter från Houman Sebghati

Svensk Hiphop - Audio & Video

   

2007-03-12 21:47

Nyheter från Houman Sebghati

12/3-07

Fokusering. Nu dras jag upp tempot! Från och med april kommer jag ha en egen radioshow på Sveriges Radios nya kanal SR Metropol Stockholm. Jag kommer att sitta och babbla skit i 3 timmar på fredagskvällar för alla mina systrar och bröder där ute! Det känns fett att få den här chansen och det är definitivt en chans att få utvecklas. Producenten Minna Grönfors, tung person, har sagt att det blir relativt fria ramar även om det kommer att strypas om jag fuckar ur för mycket. Avisst!

På andra fronter kom jag hem från Vimmerby igår söndag där jag backade Blues på ett jam. Foton kommer på hemsidan. Även fast det var lite folk var det nice att uppleva den gamla stämningen och umgås med alla B-boys (och B-girls) som nu vid det här laget är i 18-års åldern! Blues graffade, gjorde en helt ok målning. Jag fick kärlek morre, freestylade i en klunga med några breakare från Lund. Vi hookade med några där nerifrån också. Förhoppningsvis kanske man kan komma ner till hippiestaden nr 1 och visa vad man går för. Som sagt det var en nice helg, fick uppleva ungdomens rus igen och det va mad nice B! Man har till och med börjat surra på engelska igen. A det var fett.

Vad gäller politiken... Softar lite med just nu. Gjorde Palestina grejen men vi har den regeringen just nu och det är bara att inse fakta. I 3 ½ år till har vi högervridna, kapitalistiska, imperislist-eftersträvande, hycklande, maktfullkomliga, osolidariska, egoistiska politiker i styre med dolda agendor. Just nu längtar jag bara till Norge där min video just släpps. Norska gutter och jäntor hette det visst, har aldrig varit Norge så det ska bli kul! På andra fronter hat jag startat ett projekt med Tekle Street, videoproducenten bakom Adam Tensta och Henoks videos. Videon kommer regisseras av mig själv, Tekle och Ayeshas lillebror Ali Quarashi. Det blir låten från Reptilernas Planet, Hagga som spelats ett gäng gånger av Timbak och Nileskär som ska videolaliseras, haha.

Så ser det ut för Jerusalem sommaren 2007. Mer info på http://www.houman.se/. Hojta på en brorsa!

Från Houmans blogg
Hojta!

http://www.houman.nu