I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gatuslang: Avsnitt 6 - PstQ/Petter Stenqvist

Svensk Hiphop - Allmänt

Skribent

2012-10-06 23:07

Gatuslang: Avsnitt 6 - PstQ/Petter Stenqvist

Petter Stenqvist eller Pst/Q började lyssna på hiphop redan under 80-talet, då främst gangstarap och brittisk hardcorerap. Något senare började han själv rappa på engelska i gruppen Wolf Pack innan han gick över till det svenska språket och började vränga ord över beats från producenterna Embee och DC. Under andra halvan av 90-talet fick han Organism 12, Leo och Seron kontakt på internetforum för att sedan träffas och bilda MBMA (Mobbade barn med automatvapen). Efter det var det dags för solodebuten Natt klockan 12 på dagen innan det blev relativt tyst från Göteborgaren. Men under 2010 föddes kollektivet DBS (Det blå skåpet) som motiverat Pst till att göra musik och ett nytt album sägs vara på gång och över tio låtar är inspelade.

http://gatuslang.se/2012/10/avsnitt-6-pstqpetter-stenqvist

Prenumerera via iTunes: http://itunes.apple.com/se/podcast/gatuslang/id549448599?mt=2

Gatuslang - Svenska hiphopprofiler i djupintervjuer. Instagram: Gatuslang, Twitter: Gatuslang, Facebook: Gatuslang

2012-10-07 03:23
Mycket intressant som alltid, gillar verkligen dessa intervjuer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-10-07 11:22
Bäst hittills! Fett som fan.

2012-10-07 11:27
ska bli riktigt intressant att lyssna på!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-10-07 15:26
Hade faktiskt högre förväntningar på denna killen, men OK ändå
Skribent

2012-10-08 12:33
Kul att ni diggar! Sprid gärna ordet och kommentera vidare. Som sagt kommer det nya avsnitt på söndagar och det är många fina gäster inplanerade under hösten.
Gatuslang - Svenska hiphopprofiler i djupintervjuer. Instagram: Gatuslang, Twitter: Gatuslang, Facebook: Gatuslang

2012-10-08 21:09
Gatuslang

hoppas podcasten håller! sjukt inspirerande att lyssna på

jaojao
Hade faktiskt högre förväntningar på denna killen, men OK ändå

nu får du faktiskt förklara..

om det är hans ändrade attityd i allmänhet säger jag bara: "The man who views the world at 50 the same as he did at 20 has wasted 30 years of his life."
= hade han haft samma synsätt nu som då, hade han inte utvecklats ett piss.

2012-10-08 21:38
Metastrof:
Har inte med det att göra, trodde bara han skulle vara lite mer djupgående, berätta lite mer anekdoter osv.

2012-10-08 22:33
ok my bad

2012-10-08 23:07
Pontus:

Gör en med Phonetik (Peter) om du kan få till en öppenhjärtig sådan där han pratar om allt som gick fel, han har en rätt intressant bakgrundshistoria samt att det kan vara intressant för dom som tror det är grislugnt att bara "420" hela tiden utan att man riskerar konsekvenser.

2012-10-09 08:14
Intressant. Sörplat i mig denna, Kashal-Tee och Henry Bowers intervjuerna nu och det är bra!

Du borde försöka övertala Leo att medverka. Hade varit så jävla fett med en sån intervju.
Men det loppet är ganska kört, eller?

Skribent

2012-10-09 08:40
dede: Inga lopp är körda. Jag är ihärdig och envis. :)

brb2009: Absolut en tänkbar gäst. Men kommer tyvärr bli ganska centrerat till Stockholm där jag bor (även om artisterna kommer utomsocknes från början). Men kommer försöka ta mig till en del större städer under nästa år och samla upp de artisterna som finns där.

Tack för att ni lyssnar!

2012-10-09 10:24
Att höra Seron tala ut vore ju rätt fett också!

2012-10-09 12:56
Lite tråkigt att gå miste om den där Leo-skivan...
Rappare

2012-10-09 14:48
Hur kommer det sig att intervjun tar slut helt plötsligt mitt i pluralis majestatis diskussionen efter 48 min? Är det bara för mig det knasar eller tar den helt enkelt slut där?
Utan snus i sju dagar försmäktar vi på denna ö! - Pippi

2012-10-09 15:27
många streams är brytna för mig också, vilket är svintråkigt. pst/q intervjun börjar om efter cirka 13 min och även den med simon emanuel startar om någonstans. kanske bara är för mig men skulle vara skönt om det fixades osv. kollar i google chrome.

2012-10-09 16:28
Har tankat alla filer och det har fungerat kanon att lyssna så, är ju inte direkt mycket man behöver tanka.
Skribent

2012-10-09 20:48
Knusus: Nej det tar inte slut där. Står det inte hur lång intervjun är i ditt iTunes? Den är hur som helst 1h 17min.

Om ni har problem att streama så rekommenderar jag att ni laddar ner filen. Filen ligger på min egna server som hostas av Binero som har hemsidan. Det ska vara en stabil server, men det kanske kan påverkas om många streama eller laddar samtidigt. Men jag har också valt att leverera mina podcast i bättre ljudkvalité än de flesta podcastsen som oftast max har 128kps medan jag har 192. Så det kan vara en anledning med.

2012-10-09 21:03
Bland det mest instressanta jag lyssnat på via nätet på väldigt länge...

Big up Pontus!
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2012-10-10 23:57
Hur var de osläppta dängorna?
Skribent

2012-10-11 10:24
Anenkefali: De finns en hel del godbitar som är osläppt. Mest minnesvärd är kanske en MBMA-låt som samplat Robban Broberg. Känslosam och grym! DJ Large har lirat den via sin live stream för ett ganska bra tag sedan.

2012-10-14 21:12
Jävligt intressant lyssning! Fan vilka starka namn du har börjat med att intervjua, vågar knappt gissa på vilka namn som dyker upp i kommande intervjuer.

2012-10-15 18:33
dede: Inga lopp är körda. Jag är ihärdig och envis. :)

Ouff, farligt att säga så ;) Kör hårt!

Anenkefali: De finns en hel del godbitar som är osläppt. Mest minnesvärd är kanske en MBMA-låt som samplat Robban Broberg. Känslosam och grym! DJ Large har lirat den via sin live stream för ett ganska bra tag sedan.

Snackar vi osläppt med Org12, PST/Q, Leo, Seron eller bara Org12 och PST/Q?

Redaktionen

2012-10-19 13:00
Sjukt bra podcast, riktigt härligt initiativ och du framstår som kunnig, intresserad och får igång ett spännande samtal.

Förutom PstQ-avsnittet ligger nog Blues-avsnittet närmast hjärtat än så länge. Ser fram emot fler intressanta gäster. Ett litet önskemål hade varit 1,5 timme med Öris!
niggaz want me to rhyme? $3,99!
Skribent

2012-10-21 23:09
Rec: Tack och superkul att höra! Ska försöka lösa din önskan.

DJ Sleepy lades precis upp.

2012-10-23 21:45
Jag har ju sagt det till dig innan... Men jag håller med rec. Öris hade varit svinkul att höra. :-)

Också masse hade varit spännande. Han är så anonym för mig.

2012-10-31 18:48
Jag håller med S-Mic. Den producenten jag helst skulle vilja höra från är Masse.

Till avsnittet, grymt som vanligt! Hoppas folk inte missar dessa podcasts, sjukt bra grejer!
Skribent

2012-11-05 10:25
s-mic: Jobbar på det.

Järntorget: Tack så mycket. Kul att höra!
Producent

2013-04-18 11:21
Du svarade inte på dedes fråga så jag drar den igen: "Snackar vi osläppt med Org12, PST/Q, Leo, Seron eller bara Org12 och PST/Q?"
Poet

2013-04-21 13:41
Riktigt intressant att höra, är fan på tiden att han släpper uppföljaren snart
I.C.T.W
Ill be heading out soon