I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Släpp er musik i fysisk form!

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2012-05-31 21:52

Släpp er musik i fysisk form!

Tjo,

Kände jag behövde skapa ett konto och lägga upp den här tråden, det har ju ballat ur.
Det släpps sjukt mycket svensk hiphop just nu, hur fett som helst.
DOCK så släpps 70% av musiken just nu via spotify, antar att man insett att alla har detta och man kan få lite välförtjänade cash för det ni skapar. Bra tänk o sådär.

Däremot så snear man ju lite när man inte har ett spotify konto, jag har INGET emot att betala för musik. Jag har köpt min musik sen jag kommer ihåg att jag började lyssna på det, och har en gedigen vinyl/cd samling som jag är stolt över.

Jag är alltför att betala musiker för den musik ni skapar, speciellt när det kommer till svensk hip hop då ni förtjänar mer än vad ni får.
Men jag tänker inte betala för att få streama musiken via någon musiktjänst, detta är ju bara dumt..fast kanske inte då alla verkar ha skiten.

Det jag vill komma fram till är att det borde ju vara möjligt att printa ut era skapelser i fysiska exemplar, oavsett form. För det finns faktiskt musikälskare som fortfarande köper det ni skapar i fysiska exemplar, vi är bara inte så många antar jag...

Någon som delar min åsikt eller känner samma frustration?
Man sitter ju och halvlackar när det släpps musik dagligen och man antingen måste vänta tills någon lägger ut det gratis på nätet alternativt om ni nu är grymma nog och släppa det på CD/Vinyl så man faktiskt kan stänga av allt annat och bara sitta och lyssna. Det enda sättet att verkligen njuta av musik, om ni frågar mig.
Blir så jävla mycket busslyssnande av hela saken om man ska streama det hela tiden, om ni fattar vad jag menar med det.

Fortsätt skapa, 2012 kommer bli galet.

Fred


(Inlägget ändrat av Dammigvinyl 2012-05-31 21:53:28)