I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tips på bra musik av kvinnliga rappare

Svensk Hiphop - Allmänt

Rappare

2011-12-12 20:26

Tips på bra musik av kvinnliga rappare

Jag letar efter bra musik av kvinnliga rappare. De enda jag kan komma på är Yarah Bravo, Remedeeh, Peshi, Cleo, Fröken B och Elsa. Sen vet jag inte... Tips???

You don't think rational when you're lovesick
The heart convince the brain that the glove fit

2011-12-12 23:53
Av namnen du nämner att döma så verkar det som att du menar SVENSKA kvinnliga MCs? Men eftersom du inte specificerat det så tänker jag länka en amerikansk.

2011-12-12 23:59
NuMessiah P25
Tråden ligger dessutom i sv hiphop - allmänt

2011-12-13 00:10
jaojao_ skrev:
Tråden ligger dessutom i sv hiphop - allmänt

Haha, you got a point there, är nog lite slö i skallen just nu. Aja, inte som att Invincible får för mycket shine i vanliga fall.

2011-12-13 00:20
så sant =)

2011-12-13 01:31
Melancholic skrev:
Jag letar efter bra musik av kvinnliga rappare. De enda jag kan komma på är Yarah Bravo, Remedeeh, Peshi, Cleo, Fröken B och Elsa. Sen vet jag inte... Tips???

Den enda du nämnde som är ok är Remedeeh. Resten är ju bara pinsamma. Jag har tyvärr bara hört en enda kvinnlig rappare i sverige som jag respekterar till fullo och det är Mapei men jag tror tyvärr inte det finns mycket musik med henne tillgänglig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2011-12-13 17:27
Fan vad lustigt att jag ser tråden precis när jag av nostalgiskäl har letat upp Emilias gamla myspace: http://www.myspace.com/emiliatarland

Detta är inte bara rap, men kolla in Syster Sols senaste också, en del bra där i:

Sen nostalgitripp också, Mazy och Heli.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Manager

2011-12-14 02:59

Redline!

2011-12-15 23:03
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu

2011-12-16 14:37

Som kille kan man vara riktigt kass men ändå få respekt. Som tjej måste man vara bäst, annars får man ingen respekt av andra rappare. Orka leva upp till det lixom!

Jag är inte bland dom bästa, men jag finns :)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-01-28 04:22
Det finns sjukt många bra kvinnliga rappare, tyvärr verkar det som att de flesta hellre håller sig undan, musikbranschen är hård. Kul att Nicki har lyckats så bra som hon har, hon e riktigt bra! Jag kickar också, ska sätta igång lite ambitiöst igen...
lyssna här, jag kör den tredje versen, det var dock ett tag sen :)