I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Youtubekanal] Hiphoparkivet

Svensk Hiphop - Allmänt

   
Skivsamlare

2011-09-25 14:05

[Youtubekanal] Hiphoparkivet

Hiphoparkivet är en youtubekanal där jag kommer lägga upp gammal svensk hiphop som inte finns att hitta på youtube. Det kan vara allt ifrån låtar från mixtapes till låtar släppta i whoas egna audioforum och låtar släppta via SVU. I början väljer jag att fokusera på sånt som inte redan finns att hitta på youtube, så är det någon låt ni saknar från en viss artist jag postat ett gäng låtar av redan, är chansen stor att det är för att låten ifråga redan finns att hitta via en annan kanal på youtube.

Låtarna har jag grävt fram från mixtapes, cd's, vinyler och gamla hårddiskar. Det jag sitter och laddar upp just nu sträcker sig från 1999-2006, och det är en salig blandning feta släpp, så det finns något för alla.

Är du en artist som läser detta och inte vill att din låt ska finnas på kanalen så skicka mig ett mail på youtube, svenskhiphopgmail.com eller ett PM här på whoa så plockar jag ner låten/låtarna.

Tanken är att sprida våra svenska släpp, och låta sverige (världen) få ta del utav dom. Det finns så sjukt mycket feta grejer som många missade under 90- och 00-talet.

Tar gärna emot requests. Uppskattar även om folk som sitter på gamla tapes och demos rippar och skickar låtar till mig på svenskhiphopgmail.com, så ska jag ladda upp dom.

Hoppas det smakar!

Hiphoparkivet @ Youtube

Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss