I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2011-07-10 15:07

Studiotid?

Hej!

Vet ni ifall det går att beställa studiotid i Göteborgsområdet? Detta kan verka vara en idiotisk fråga eftersom det givetvis går att boka studio, men jag menar mer ifall man kan boka tid på en studio där man får tillgång till en ljudingenjör som mixar och mastrar allting. Man både spelar in där och får sina låtar mixade typ helt professionellt.

Jag vet att det finns vissa företag som erbjuder att de mixar ens låtar.. Men som jag förstår så innebär det egentligen att man själv får spela in låtarna innan och sedan skicka in. Det funkar inte riktigt för oss eftersom min delivery blir SJUKT dålig just nu på den utrustning vi har, behöver vara runt nått proffs som har tid och equipment att göra detta väldigt proffsigt.

T.ex. så har jag och ett gäng polare beställt tid på studio ett par gånger men där har vi egentligen bara fått tillgång till utrustningen på plats, vi fick fixa allt med mixning och uppsättning helt själv.

Det bör ju finnas studios som erbjuder det jag efterfrågar? Jag har nämligen texter och beats men behöver få allt helt perfekt mixat. Pris osv spelar ingen roll just nu för jag behöver få detta fixat på bästa sätt ganska snart.

Uppskattar verkligen all info!